B
Barone
Ik verhuis binnenkort naar een huis waar de bestaande, maar niet meer actieve, KPN-telefoonkabel via een verlengkabel en een verdeelkastje verbonden is met kabels naar vijf 4-gats telefooncontactdozen.
Ik ga over naar het All-in-1-pakket van Ziggo en zal dus helemaal geen gebruik meer maken van de inkomende KPN-kabel. In plaats daarvan wil ik het huisnetwerk laten aansluiten op het Ziggo-modem.
In de installatiehandleiding lees ik dat het modem alleen op het huisnetwerk telefonie kan worden aangesloten als het originele ISRA punt van de KPN niet de bekende 4-gats telefoonstekkerdoos is, maar een speciale koppeldoos met een connector voor de nieuwere ministekkers.
Kan iemand mij vertellen wat het wezenlijke verschil is tussen die twee? Heeft zo'n koppeldoos nog een andere functie dan de blauwe en de rode draad van de binnenkomende kabel door te verbinden met het ministekkercontact? Zit er nog iets van een filter in of een galvanische scheiding?
Als dat niet zo is kan ik toch gewoon een telefoniecontactdoos met ministekkeruitgang aan de rode en blauwe draad van de ingangskabel van het thuisnetwerk telefonie aansluiten? Of is dat iets te simpel geredeneerd?
Ik ga over naar het All-in-1-pakket van Ziggo en zal dus helemaal geen gebruik meer maken van de inkomende KPN-kabel. In plaats daarvan wil ik het huisnetwerk laten aansluiten op het Ziggo-modem.
In de installatiehandleiding lees ik dat het modem alleen op het huisnetwerk telefonie kan worden aangesloten als het originele ISRA punt van de KPN niet de bekende 4-gats telefoonstekkerdoos is, maar een speciale koppeldoos met een connector voor de nieuwere ministekkers.
Kan iemand mij vertellen wat het wezenlijke verschil is tussen die twee? Heeft zo'n koppeldoos nog een andere functie dan de blauwe en de rode draad van de binnenkomende kabel door te verbinden met het ministekkercontact? Zit er nog iets van een filter in of een galvanische scheiding?
Als dat niet zo is kan ik toch gewoon een telefoniecontactdoos met ministekkeruitgang aan de rode en blauwe draad van de ingangskabel van het thuisnetwerk telefonie aansluiten? Of is dat iets te simpel geredeneerd?