• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Aansluiten op JVC DR-MH30S

  • Onderwerp starter Onderwerp starter micheldekn
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

micheldekn

Aansluiten op JVC DR-MH30S [Opgelost]

Sinds vandaag de eigenaar van de Humax 5000C en na wat puzzelen met de kabels deze goed aan de praat gekregen op de televisie. Eerste gebruik bevalt prima.

Ik loop nu alleen tegen een probleem aan bij het aansluiten van de Humax op mijn HDD recorder van JVC (DR-MH30S). Nu is de aansluiting als volgt:

1) Coax naar decoder
2) Decoder (VCR Scart) -> JVC recorder (IN/DECODER)
3) JVC recorder (L-1) -> Televisie (AV1/Scart)
4) JVC recorder (Coax audio) -> JVC tuner

Er is beeld (zowel bij afspelen dvd als televisiezenders) en ook het geluid komt door. Alleen bij het bekijken van een HD televisiezender (bv. Filmnet) krijg ik niet hele beeld op de televisie. Zo zie ik maar een deel van het filmnet logo. Er wordt dus een rand afgesneden rondom het gehele beeld. Ik weet (nog) niet zeker of dit ook het geval is bij het afspelen van een dvd, maar ik heb wel de indruk.

Heb inmiddels geexperimenteerd met andere connecties (bv. component) maar dan wordt het beeld slechter. Dus maar weer de scart erin gedaan.

Ook de instellingen op zowel de Humax als de JVC recorder nagelopen en diverse wijzigingen uitgeprobeerd (4:3 naar 16:9) en andere connectie instellingen. Maar tot nu toe nog zonder resultaat.

Kan iemand mij helpen met de juiste aansluiting?

a) Is mijn huidige aansluiting in orde of moet ik toch component gebruiken?

b) Indien component beter is wat moet ik dan wijzigen om goed beeld te krijgen?

c) Welke instellingen moet ik kiezen om ook HD zenders volledig op de televisie af te kunnen spelen? Dit probleem heb ik alleen bij doorgifte via de recorder. Direct bekijken op televisie geeft wel een volledig beeld.

[Edit]
Probleem met volledig beeld bij bekijken HD beelden via JVC recorder is opgelost door op de TV de wide instelling aan te passen... Sorry, zag pas erg laat dat deze optie ook nog bestond... :cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan