• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

aansluiten motorola module 2 modem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter toet007
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

toet007

ben pas verhuist naar nieuwbouw en heb sinds gister het alles in 1 pakket ontvangen van Ziggo, digi tv geinstaleert . . . .fluitje van een cent.Internet daarin tegen aangesloten maar het modem blijft knipperen, stroom erop en eraf niets helpt (geen router erop), heb van mijn oude huis het witte siemens internet kastje (wit kastje met coax internet kabel en op het kastje tv en radio input, en een kabel met stalen plug die je in je tv casema muur plaat moet pluggen) en deze ingeplugt zoals thuis in de tv input. . . . .modem blijft knipperen . . . .wat nu . . . .ziggo is telefonisch niet bereikbaar.Kan het zo zijn dat ze het internet contract nog niet actief hebben gemaakt.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95/21.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
Laatst bewerkt door een moderator:
alles in 1 pakket

is het zo dat als je het pakket binnen krijgt dat je nog geen internet heb, sluit het modem aan volgen procedure maar lampjes blijven knipperen.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95/21.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
is het zo dat als je het pakket binnen krijgt dat je nog geen internet heb, sluit het modem aan volgen procedure maar lampjes blijven knipperen.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95/21.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
Je modem zal dan eerst gaan zoeken, zodra het een signaal vindt gaat het 'ds' (downstream) constant branden en probeert hij zich aan te melden, als dat gelukt is gaat 'us' (upstream) constant branden. Maar dit alles is afhankelijk van type/merk van je modem. Welk modem heb je ?

En hoe/waar heb je het modem aangesloten ?? Als je signaal niet goed is zal hij misschien niets vinden.
 
motorola module 2 modem met telefonie, heb hem zoal me start post hierboven aangesloten.Downstream is dat van mijn modem naar de ziggo server of precies andersom,2e lampje blijft knipperen.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95/21.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
motorola module 2 modem met telefonie, heb hem zoal me start post hierboven aangesloten.Downstream is dat van mijn modem naar de ziggo server of precies andersom,2e lampje blijft knipperen.
Heb je een type van die motorola?
module-2 zegt me niet zoveel en google geeft ook even niets. Meestal is het een SBV5121E of zoiets ? Heb je volledige type ?

Kun je beschrijven welke lampjes aan gaan en in welke volgoder en eventueel welke lampjes wel constant blijven branden en welke blijven knipperen ?

Meestal heb je in een nieuwbouw huis de kabel-aansluiting in de meterkast zitten met daar een 1-gats hoofdaansluiting. Daar sluit je dan je kabelmodem aan met een speciale splitter. De rest van de kabelaansluitingen gaan daarna verder naar de kamers in je huis. Heb je het modem daarop aangesloten ?
 
ben nu ff niet thuis voor het type, heb het modem in de huis kamer in het siemens kastje en die weer in de tv input gedaan, als ik straks
thuis kom dan zet ik hem
Ff in de meterkast en check het dan ff,hoe heten die splitters zijn dat die 'tv' t-stukjes.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95/21.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
ben nu ff niet thuis voor het type, heb het modem in de huis kamer in het siemens kastje en die weer in de tv input gedaan, als ik straks
thuis kom dan zet ik hem
Ff in de meterkast en check het dan ff,hoe heten die splitters zijn dat die 'tv' t-stukjes.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95/21.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413

Zeker even in de meterkast proberen.
Heb een keer bij een kennis meegemaakt dat het modem ook niet online kwam.
Met de helpdesk (toen nog van @home) gebeld en toen bleek dat ze het verkeerde mac-address van de modem hadden ingevoerd.
Hebben meteen het goede mac-address ingevoerd en was meteen opgelost.
Als je dus belt hoe dit adr. dus bij de hand. (staat op een sticker op de modem)
 
Heb je een type van die motorola?
module-2 zegt me niet zoveel en google geeft ook even niets. Meestal is het een SBV5121E of zoiets ?

Ja die is het,eerste lampje brandt continu 2e knippert, deze volgorde gaan ze aan.
Zo'n splitter das volgens mij dat siemens ding want daar zit die coax aan die je achter je modem prikt/schroeft, vervolgens zit er op dat kastje een input voor radio en 1 voor tv en er hangt een tv plug die dan waarschijnlijk in de meterkast gaat, ik ga als ik straks thuis kom de meterkast checken en maar hopen dat er ook een stopcontact zit voor de adapter.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95/21.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan