• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Aansluiten mediabox

Berichten
102
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Wij gaan van een koelkast TV naar een flatscreen. Maar nu hebben we wat vragen over de aansluitingen.
We hebben een versterker voor de surround, een mediaspeler, blueray speler en een xbox die aangesloten moeten worden, maar dit kan allemaal via hdmi naar de versterker (toch?)
En dan een hdmi-arc van versterker naar de TV.
Maar.. onze upcbox heeft alleen maar scartaansluiting, geen hdmi. Dus deze moeten we dan via scart aansluiten op de TV. Moet hier nog iets anders bij aangesloten worden voor geluid via TV en versterker?
 
Om een UPC box aan te sluiten heb je nodig:
- Scartkabel (In dit geval)
- Coaxkabel
- Voeding
Scart zorgt voor het geluid en het beeld.

Maar volgens mij is dat niet helemaal je vraag.
 
Er zijn best wel veel (on)mogelijkheden. Dat hang ook van je aanstaande TV af.
Zelf heb ik alles op de TV aangesloten en de digitale uitgang van de TV naar de versterker.

Voor zover ik weet kan SCART geen Dolby Digital (surround) volledig doorgeven en zou je de coaxiale SPDIF uitgang van je mediabox naar de versterker moeten laten lopen om te kunnen genieten van surround.
Gemakshalve ga ik ervan uit dat je het volume van alle aangesloten apparatuur met de versterker wilt kunnen regelen. Om alles correct te kunnen bedienen zonder veel rompslomp gebruik ik daar zelf een Logitech Harmony 700 voor. Maar misschien heb je al een universele afstandsbediening.

Als stereo ook voldoende is voor (UPC) TV kijken dan zou je ook alles op je TV kunnen aansluiten en slechts de optische of coaxiale SPDIF uigang van de TV naar de versterker laten lopen. Je TV moet dan wel drie HDMI- en een SCART-aansluiting hebben. Als je TV dan ook nog een digitale ingang heeft (coaxiale SPDIF) die samen kan gaan met de SCART dan heb je alles surround.

Enfin, veel als, mits en maar.

Mijn advies: probeer iets waarvan je denkt dat het gaat werken en, als er dan iets niet (goed) werkt zoeken we een oplossing.
 
Terug
Bovenaan