• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

aansluiten humax ir-fox c

  • Onderwerp starter Onderwerp starter indorocker
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
I

indorocker

Hoe sluit ik de decoder aan op dvd recorder en tv en geluid op hifi-installatie. Geluidsinstallatie is Denon met tulpaansluiting, de dvdrecorder heeft scart-in en scart-uit de tv is een medion met 3 scartaansluitingen.
 
aansluiten Humax IR-Fox C op hifi-installatie

Ik heb nog geen tuner van Ziggo ontvangen, maar verwacht dat het deze (goedkoopste optie) zal worden. Volgens de handleiding zit er helemaal geen audio-uitgang op dat apparaat. Dan zou je alleen maar naar de radio kunnen luisteren via de TV. Die heeft bij mij wel een audio-uitgang, dus tot zover geen probleem. Maar dan moet de TV wel altijd aanstaan als je naar de radio wil luisteren! Lijkt me niet ideaal. Heb achteraf spijt dat ik geen duurdere optie gekozen heb, want op die apparaten zit wel een audio-uitgang.
Volgens mij op te lossen door vanuit de scart steker een aftakking maken van de beide audio/uit-verbindingen en dat signaal via een audiokabeltje met twee cinch stekers naar een ingang op de versterker. Dergelijke kabels en scart-adapters zijn ook in de handel verkrijgbaar voor circa € 6,-; Google naar scart-kabel en je vindt ze te kust en te keur.
 
toepassing S/PDIFF uitgang

S/PDIFF voert het digitale audiosignaal uit, bijvoorbeeld naar een hifi-installatie met zo'n ingang. Als er zo een hebt is dat nog een veel betere optie dan werken met de klassieke analoge kabels met tulp stekers.
 
Het geluid kan ook aangesloten worden op de scart-uitgang B (de onderste) met behulp van een verloopkabel (scart-tulp). Het blijft dan wel analoog, maar wordt al veel breder door de aangesloten boxen; bij mij vier.
Op uitgang A (de bovenste) is de externe uitgang van de dvd-recorder aangesloten die verder doorgelinkt is naar de TV. De DVD-recorder heeft 2 scartaansluitingen (extern en daarna tv). Het werkt prima en bij Ziggo kennen ze deze oplossing niet. Ik ben er achter gekomen door te informeren bij andere infocenters. Die weten meestal meer als die zgn. helpdesk van Ziggo.
Die weten alleen maar die oplossingen die op een blaadje voor hun neus staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan