• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Aansluiten huistelefoons op de modem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Buakaw89
  • Startdatum Startdatum
B

Buakaw89

Goedenavond allen,

Vandaag zijn wij overgestapt van KPN telefonie naar een all-in-one pakket bij UPC. Alles is geinstalleerd. Internet en televisie werken prima. Alleen bij het telefoniegedeelte loop ik een beetje vast.

Oude situatie: huistelefoon woonkamer aangesloten via een wandcontactdoos. Slaapkamer idem.

Nieuwe situatie: Splitter tussen de modem en de huistelefoons. Ene kant van de splitter naar de "tel1" aansluiting op de modem. En de andere kant van de splitter naar de huistelefoons.

Nu heb ik beneden wel gewoon telefoon alleen werkt die boven niet. Iemand een idee wat ik verkeerd zou kunnen doen?
 
Hoi welkom,

splitter er tussen uit, de telefoontoestel over elkaar ( kleur 1op1) aansluiten op het modem.

suc6
 
pa3eia zei:
Hoi welkom,

splitter er tussen uit, de telefoontoestel over elkaar ( kleur 1op1) aansluiten op het modem.

suc6

Je bedoelt dat ik die andere poort op de modem moet gebruiken? Voor onze andere huistelefoon? Dat heb ik al geprobeerd, maar in tegenstelling tot onze huistelefoon, brandt het tweede lampje op de modem niet.
 
Nee dat bedoel ik niet, de andere poort is voor een tweede lijn (nummer).

Ik bedoelde: de toestellen 1 op 1 samenvoegen en direct op het modem op tel 1 aansluiten.

suc6
 
pa3eia zei:
Nee dat bedoel ik niet, de andere poort is voor een tweede lijn (nummer).

Ik bedoelde: de toestellen 1 op 1 samenvoegen en direct op het modem op tel 1 aansluiten.

suc6

Excuses voor mijn ontwetendheid. Maar zou jij mij dit precies uit kunnen leggen? Krijg het beeld niet helemaal voor me. Beide telefoons hebben 1 telefoonaansluiting. Als ik die aan elkaar verbind doormiddel van een telefoonkabel dan heb ik toch geen aansluiting meer voor aan de modem? :P
Dus dit bedoel je niet. toch?
 
Oei, dit wordt nu wel heel moeilijk.

Misschien is het wel wijs om een aftak of splitter bij de bouwmarkt aan te schaffen.

suc6
 
Met zo'n telefoon splitter sluit je de twee telefoontoestellen gewoon parallel aan.
Dit zou eigenlijk gewoon moeten kunnen werken.

Weet je zeker dat de twee kabels die je nu in de uitgangen van de splitter stopt naar de wcd'en in de huiskamer en slaapkamer lopen.
Is niet toevallig een van die twee de KPN kabel die jouw huis binnenkomt?
Anders controleren of de stekkertjes wel goed contact maken.
 
Johnny54 zei:
Met zo'n telefoon splitter sluit je de twee telefoontoestellen gewoon parallel aan.
Dit zou eigenlijk gewoon moeten kunnen werken.

Weet je zeker dat de twee kabels die je nu in de uitgangen van de splitter stopt naar de wcd'en in de huiskamer en slaapkamer lopen.
Is niet toevallig een van die twee de KPN kabel die jouw huis binnenkomt?
Anders controleren of de stekkertjes wel goed contact maken.

Alles is gecheckt en het klopt. We kunnen beneden bellen en gebeld worden. Boven kunnen we wel gebeld worden, maar als we proberen te bellen dan blijft het stil.
 
doe alleen de kabel van boven eens in het modem, en kijk of de telefoon dan goed werkt, dan weet je in elk geval of het aan de kabel en / of connector van die telefoon ligt

idem met alleen de telefoon van beneden

als ze allebei gewoon goed werken als ze alleen aangesloten worden dan ligt het vermoedelijk aan de gebruikte splitter
 
edwin.w zei:
doe alleen de kabel van boven eens in het modem, en kijk of de telefoon dan goed werkt, dan weet je in elk geval of het aan de kabel en / of connector van die telefoon ligt

idem met alleen de telefoon van beneden

als ze allebei gewoon goed werken als ze alleen aangesloten worden dan ligt het vermoedelijk aan de gebruikte splitter

Laatste post is van een half jaar geleden... :o
 
Terug
Bovenaan