• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Aansluiten Horizonbox

  • Onderwerp starter Onderwerp starter c0de1
  • Startdatum Startdatum
Berichten
39
Hallo,

Ik heb even een vraag, momenteel heb ik de Horizonbox aangesloten.
Ik heb deze direct aangesloten op de coax kabel die rechtstreeks naar het upc punt gaat in de meterkast.
Ik gebruik geen einddoos (in de muur) omdat ik ook een UTP kabel in dezelfde pijp heb zitten.
In hoevere is die einddoos nodig? aangezien ik voorheen de Cisco PVR erop aangesloten had.
De kabel zelf is "highend" Hirschmann + connectors.
Oja er zit ook een splitter tussen om het modem en tv te scheiden. (gebruik Cisco modem voor internet en bellen)

ik twijfel namelijk of mijn problemen niet komt omdat ik dit zo heb gedaan.
 
Als de UPC kabel in de meterkast binnenkomt zit daar meestal een AOP (Abonnee Overname Punt)
De belangrijkste eigenschap daarvan is een galvanische scheiding.
Een AOP heb je in verschillende uitvoeringen: 1 gats WCD, 2 gats WCD (R&TV), aansluitkastje waar de groene kabel ingaat met connector voor de uitgaande kabel, zelfs een splitter met galvanische scheiding.
Als er zo iets zit in de meterkast dan heb je in de huiskamer geen WCD meer nodig als je tenminste geen radio aansluiting nodig hebt.

Als de groen UPC kabel in de meterkast binnen komt maar zonder onderbreking doorloopt naar de huiskamer moet er in de huiskamer een AOP zitten, dus een WCD oid met galvanische scheiding.
 
In de meterkast heb ik een wit kastje met UPC erop gedrukt, daarin komt een groene kabel uit de grond.
Uit het kastje komt 1 aansluiting daarop heb ik de splitter gemonteerd die bij het 1e upc starter pakket zat. Vanaf die splitter gaat 1 kabel naar de woonkamer om vervolgens in de horizonbox aangesloten te worden en een andere naar het kabel modem (die buiten de meterkast hangt)

Volgens mij heb ik alles goed aangesloten..
 
Ja, denk ik ook.
Het witte kastje is het scheidingspunt met de beveiliging erin.
Zo heeft het bij mij ook een paar dagen gezeten,
Maar gaf ook geen oplossing voor de hb problemen,
Dus nu alles weer terug naar de hb en modem en splitter weer eruit gehaald.
Wacht op monteur voor oplossing en verdere diagnose.
 
Terug
Bovenaan