• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

aansluiten Hirschman ghv41mx Help

Berichten
1.525
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Beste lezers,

Ben denk ik even de weg kwijt, maar het lukt me niet om een Hirschman ghv41mx aangesloten te krijgen.
Overname punt in de meterkast.
Kabel gaat dan naar splitter, dan twee kabels, 1 naar Modem en 1 naar TV
Volgens de handleiding van de versterker, gaat de kabel van het overnamepunt in de 1ste ingang, waar de blauwelampjes zitten.
Ik dacht dan de 2de aansluiting naar het modem en de 3de naar de tv.
Echter het lukt me niet, of ik denk te moeilijk of ik doe iets fout.
Wie kan me helpen?
bvd
gr, Rob
 
Mischien heb je hier wat aan:

https://www.kabeloutlet.com/uploadedfiles/cai_installatie_met_4_aansluitingen_2.jpg
 
Nou ik zie het even niet, want ik mis in de tekening het Modem?

Het was als volgt, punt van binnenkomst, naar spitter, van de spitter gaat er 1 kabel naar TV en 1 kabel naar Modem.

Ik dacht, punt van binnenkomst op aansluiting 1 van de versterker, op aansluiting 2 naar de TV op aanluiting 3 naar het modem. Helaas dat werkt niet.

Gr'Rob
 
Oké dus vanaf het overnamepunt naar het modem?
En naar de versterker?
En vanuit de versterker naar de TV?
Dus een splitter na het overnamepunt, waarvan één naar het modem en de andere naar de versterker?
Sorry maar het kan zijn dat het logische is, maar het kwartje valt (nog) niet echt.
Gr
Rob
 
Robocop0860 zei:
Oké dus vanaf het overnamepunt naar het modem?
En naar de versterker?
En vanuit de versterker naar de TV?
Dus een splitter na het overnamepunt, waarvan één naar het modem en de andere naar de versterker?

Ja en dan de TV op uitgang 1 (= aansluiting 2) van de versterker.
Wilde je anders het modem ook op de versterker? Is het modemsignaal niet goed?
Waar loop je dan op vast?
 
Nou dat het signaal niet altijd lekker is. Veel freeze in het beeld en af en toe geen signaal op SBS6 HD.
Dus was mijn idee een versterker er tussen.
Bellen met de HD heeft geen zin, want het gebeurd sporadisch
Gr. Rob
 
Robocop0860 zei:
Nou dat het signaal niet altijd lekker is. Veel freeze in het beeld en af en toe geen signaal op SBS6 HD.
Dus was mijn idee een versterker er tussen.
Bellen met de HD heeft geen zin, want het gebeurd sporadisch

Creative Solution zei:
Wilde je anders het modem ook op de versterker? Is het modemsignaal niet goed?

Als het alleen om de TV gaat... splitter op AOP. Vanaf splitter 1 kabel naar modem en 1 kabel naar de versterker op de eerste aansluiting. TV op aansluiting 2. Zo moet het gewoon werken en zo liet wat-nou-weer het ook zien in 'zijn' plaatje.
 
Dank je wel en ik ga het nog eens proberen.
gr.Rob
 
hehe het werkt, zoals beschreven.
Dan jullie wel voor de hulp.
gr. Rob
 
Terug
Bovenaan