• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Aansluiten decoder, recorder, homecinema

  • Onderwerp starter Onderwerp starter surfer10
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
S

surfer10

Gebruikmakend van een dvdhddrecorder, een homecinema en een digitale decoder van casema (humax) wil ik vragen hoe ik een en ander het beste kan aansluiten. Ik hoef niet digitaal op te nemen. Opnemen via analoge televisie is voldoende. De televisie heeft 3 scart aansluitingen, de recorder 2 en de decoder en home cinema ook 2. Recorder is philips dvdr55, homecinema is panasonic dhr55 en de televisie is philips breedbeeld.

Is het volgende de beste methode?:

Coax uit de muur naar digitale decoder
Coax van tv naar recorder
Coax van dvdrecorder naar digitale decoder

Scart van tv naar digitale decoder
Scart van dvdrecorder naar tv
scart van homecinema naar tv.

OF
Coax uit muur naar digitale decoder
Coax van tv naar digitale decoder

Scart van Home cinema en dvdrecorder naar tv
Scart van digitale decoder naar tv
Scart van digitale decoder naar dvdrecorder

Eigenlijk begrijp ik niet waarom de scart van de dvdrecorder naar de digitale decoder zou moeten. Het analoge beeld zou toch via de coax moeten komen..

Is bovenstaande een van de goede aansluiting? of als die niet goed is hoe zou het dan wel goed zijn?
 
Gebruikmakend van een dvdhddrecorder, een homecinema en een digitale decoder van casema (humax) wil ik vragen hoe ik een en ander het beste kan aansluiten. Ik hoef niet digitaal op te nemen. Opnemen via analoge televisie is voldoende. De televisie heeft 3 scart aansluitingen, de recorder 2 en de decoder en home cinema ook 2. Recorder is philips dvdr55, homecinema is panasonic dhr55 en de televisie is philips breedbeeld.

Is het volgende de beste methode?:

Coax uit de muur naar digitale decoder
Coax van tv naar recorder
Coax van dvdrecorder naar digitale decoder

Scart van tv naar digitale decoder
Scart van dvdrecorder naar tv
scart van homecinema naar tv.

OF
Coax uit muur naar digitale decoder
Coax van tv naar digitale decoder

Scart van Home cinema en dvdrecorder naar tv
Scart van digitale decoder naar tv
Scart van digitale decoder naar dvdrecorder

Eigenlijk begrijp ik niet waarom de scart van de dvdrecorder naar de digitale decoder zou moeten. Het analoge beeld zou toch via de coax moeten komen..

Is bovenstaande een van de goede aansluiting? of als die niet goed is hoe zou het dan wel goed zijn?


Optie 2 lijkt mij beter...

Je moet even bedenken dat die decoder twee uitgangen heeft, officieel 1 voor de TV en 1 voor de recorder...

Ik zou het zo doen:

Coax uit de muur naar de decoder.. Vervolgens weer een coax vanuit de decoder naar de recorder... Vervolgens een Coax vanuit de recorder naar de tv (als je ook analoog wilt kijken op je tv!).....

Dan een scart van de decoder tv uitgang (je raad het al) naar de tv.
Dan ook een scart van de recorder uitgang naar de recorder...

Op dit moment krijgt de decoder signaal en kun je dus digitaal tv kijken..... ook krijgt de recorder analoog signaal waardoor je analoog kunt opnemen.... En als je ook die 3de coax hebt aangesloten kun je ook analoog tv kijken....

Wat betreft je homecinema: gewoon aansluiten op je tv..... Als je digitaal geluid vanaf de decoder over je home cinema wilt dan moet je ff die digitale optiche uitgang nemen en anders een scart kabel kopen met 2x tulip stekkertje voor geluid....

Hoop dat dit voldoende was! Ander hoor ik het graag!!
 
Ik heb het zo aangesloten:
coax uit de muur naar decoder, coax van decoder naar dvd recorder en dan coax van dvd recorder naar tv.
Dan de scart van decoder naar dvd recorder en scart van dvd recorder naar tv.
Ik heb de 2e scartaansluiting van de humax dus niet in gebruik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan