• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

aansluiten Astro AL6 thuisversterker op digitale ontvanger

  • Onderwerp starter Onderwerp starter VorstBak
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

VorstBak

Helaas verplaatst Ziggo weer een, bij ons populaire zender, n.l. TV5 Monde naar het digitale ontvangstkanaal. We worden op deze wijze eigenlijk en eindelijk (voor Ziggo!) gedwongen om over te gaan op het aanschaffen van een digitale ontvanger terwijl we nog "ouderwetse" TV-toestellen hebben die ons prima bevallen.
Kan één digitale ontvanger aangesloten worden op de thuisversterker Astro AL6 zodat we alle TV's en de videorecorder kunnen bedienen?
En hoe is de ervaring/kwaliteit van de combinatie digitale ontvanger >>> analoge toestellen?
Ik wacht uw reactie gaarne af, groet VorstBak
 
nee dat kan niet
je moet dan per tv een digitale ontvanger hebben
 
Even voor de duidelijkheid, als ik alle berichten goed volg is de keuze om enkel via digitaal doorgegeven te worden door TV5 Monde zelf gemaakt en is dit niet een beslissing vanuit Ziggo geweest.
 
En de tekst op de website van TV5 Monde suggereert toch heel sterk dat het initiatief vanuit hun is gekomen, en dat ze daarover in gesprek zijn gegaan met Ziggo en tot een overeenkomst zijn gekomen.

Lees de tekst hier.
 
aansluiting Astro AL 6 i.v.m. overgang op digitaal abonnement

nee dat kan niet
je moet dan per tv een digitale ontvanger hebben

geachte piotje,
inmiddels beter geïnformeerd via de importeur van de Astro AL6:
het schijnt n.l. wel te kunnen, maar vraagt wat extra voorzieningen. Daardoor kan je alle oudere (ook niet-)digitale aangesloten toestellen toch bedienen.
Een andere versterker Astro AL6 FC, een multitap HFT 416 (retourgeschikt), een afsluitweerstand voor een niet gebruikte uitgang van de HFT 416 en wat F-connectoren met schroefaansluiting.
Kosten ongeveer € 130,-.
Vriendelijke groet, VorstBak
 
geachte piotje,
inmiddels beter geïnformeerd via de importeur van de Astro AL6:
het schijnt n.l. wel te kunnen, maar vraagt wat extra voorzieningen. Daardoor kan je alle oudere (ook niet-)digitale aangesloten toestellen toch bedienen.
Een andere versterker Astro AL6 FC, een multitap HFT 416 (retourgeschikt), een afsluitweerstand voor een niet gebruikte uitgang van de HFT 416 en wat F-connectoren met schroefaansluiting.
Kosten ongeveer € 130,-.
Vriendelijke groet, VorstBak

ik snapte al niet wat u bedoelt met bedienen
bovengenoemde versterker is niet meer als een versterker,
dus kan u geen andere toestellen bedienen
als u bedoelde dat u 1 digitaal kanaal op u huisnet wilt toevoegen is er wel een mogelijkheid

benodigheden zijn een audio/video modulator
en een digitale ontvanger
en deze wordt dan bij de versterker geplaatst
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan