K
Kasper1985
Op dit moment heb ik in de slaapkamer digitenne omdat hier geen coax aansluiting zit. Hier wil ik al heel lang vanaf en ben nu eindelijk van plan om dit ook daadwerkelijk te gaan doen.
Ik heb hier een aantal vragen over:
I-k lees overal dat ik het beste eerst kan proberen hoe het signaal is zonder versterking. Op dit moment heb ik al een kabel lopen zonder versterking van 15 meter (net vervangen door Hirschman kabel en pluggen) dit werkt probleemloos op FOX HD na die wil gewoon niet werken. Maakt deze huidige situatie iets uit voor het nodig hebben van een versterker? Mocht toch blijken dat versterking nodig is dan heb ik dus aan 2 aansluitingen genoeg. Ik vind echter tot nu toe alleen maar versterkers met meer dan 2 aansluitingen (ik heb nodig 2x TV en 1x f connector voor het modem). Heeft iemand hier tips voor?
-Het liefst wil ik niet boren etc. Ik wil dus de kabel over de plinten laten lopen. Is een inbouw/opbouw doos perse nodig? Wat is precies het technische bezwaar tegen een kabel aansluiten op een splitter op het AOP (in de woonkamer) en deze 2 kabels allebei rechtstreeks in de tv's doen zonder tussenkomst van een opzet/inbouw doos? Ik heb hier geen concreet antwoord op kunnen vinden.
Bijvoorbaat dank,
Kasper
Dan wellicht een vraag voor webcare: Op dit moment heb ik een CI+ module. Is het mogelijk om als 2e TV een mediabox te krijgen wanneer ik in de 1e TV gebruik maak van een CI+? De 2e TV heeft alleen DVB-T en ik weiger nog steeds gebruik te maken van Horizon. Ondanks alle verbeteringen vind ik het nog steeds langzame ondingen en maak ik dus liever gebruik van mijn TV als tuner.
Ik heb hier een aantal vragen over:
I-k lees overal dat ik het beste eerst kan proberen hoe het signaal is zonder versterking. Op dit moment heb ik al een kabel lopen zonder versterking van 15 meter (net vervangen door Hirschman kabel en pluggen) dit werkt probleemloos op FOX HD na die wil gewoon niet werken. Maakt deze huidige situatie iets uit voor het nodig hebben van een versterker? Mocht toch blijken dat versterking nodig is dan heb ik dus aan 2 aansluitingen genoeg. Ik vind echter tot nu toe alleen maar versterkers met meer dan 2 aansluitingen (ik heb nodig 2x TV en 1x f connector voor het modem). Heeft iemand hier tips voor?
-Het liefst wil ik niet boren etc. Ik wil dus de kabel over de plinten laten lopen. Is een inbouw/opbouw doos perse nodig? Wat is precies het technische bezwaar tegen een kabel aansluiten op een splitter op het AOP (in de woonkamer) en deze 2 kabels allebei rechtstreeks in de tv's doen zonder tussenkomst van een opzet/inbouw doos? Ik heb hier geen concreet antwoord op kunnen vinden.
Bijvoorbaat dank,
Kasper
Dan wellicht een vraag voor webcare: Op dit moment heb ik een CI+ module. Is het mogelijk om als 2e TV een mediabox te krijgen wanneer ik in de 1e TV gebruik maak van een CI+? De 2e TV heeft alleen DVB-T en ik weiger nog steeds gebruik te maken van Horizon. Ondanks alle verbeteringen vind ik het nog steeds langzame ondingen en maak ik dus liever gebruik van mijn TV als tuner.
