• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

aansluiten 2e TV slaapkamer

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Kasper1985
  • Startdatum Startdatum
K

Kasper1985

Op dit moment heb ik in de slaapkamer digitenne omdat hier geen coax aansluiting zit. Hier wil ik al heel lang vanaf en ben nu eindelijk van plan om dit ook daadwerkelijk te gaan doen.

Ik heb hier een aantal vragen over:
I-k lees overal dat ik het beste eerst kan proberen hoe het signaal is zonder versterking. Op dit moment heb ik al een kabel lopen zonder versterking van 15 meter (net vervangen door Hirschman kabel en pluggen) dit werkt probleemloos op FOX HD na die wil gewoon niet werken. Maakt deze huidige situatie iets uit voor het nodig hebben van een versterker? Mocht toch blijken dat versterking nodig is dan heb ik dus aan 2 aansluitingen genoeg. Ik vind echter tot nu toe alleen maar versterkers met meer dan 2 aansluitingen (ik heb nodig 2x TV en 1x f connector voor het modem). Heeft iemand hier tips voor?
-Het liefst wil ik niet boren etc. Ik wil dus de kabel over de plinten laten lopen. Is een inbouw/opbouw doos perse nodig? Wat is precies het technische bezwaar tegen een kabel aansluiten op een splitter op het AOP (in de woonkamer) en deze 2 kabels allebei rechtstreeks in de tv's doen zonder tussenkomst van een opzet/inbouw doos? Ik heb hier geen concreet antwoord op kunnen vinden.

Bijvoorbaat dank,

Kasper

Dan wellicht een vraag voor webcare: Op dit moment heb ik een CI+ module. Is het mogelijk om als 2e TV een mediabox te krijgen wanneer ik in de 1e TV gebruik maak van een CI+? De 2e TV heeft alleen DVB-T en ik weiger nog steeds gebruik te maken van Horizon. Ondanks alle verbeteringen vind ik het nog steeds langzame ondingen en maak ik dus liever gebruik van mijn TV als tuner.
 
Opzet- of inbouwdoos is totaal niet noodzakelijk. Je kan prima het uiteinde van de coax gewoon afmonteren op een connector, en die rechtstreeks in de TV doen. Een opzet- of inbouwdoos geeft zelfs onnodig nog wat extra demping van het signaal. Temeer omdat dan ook weer een extra stukje coax nodig is, met aan beide zijden twee connectors, die ook allemaal weer wat extra demping geven.

Advies is dus om gewoon coax kabel naar de plaats van bestemming te laten lopen, daar connector afmonteren en rechtstreeks aansluiten op je TV. Dat volstaat ruimschoots.

Het enige voordeel van een doos zou kunnen zijn dat je dan - naast TV - ook een radio aansluiting krijgt, maar jij geeft niet aan dat je dat nodig hebt.

Voor het splitsen van het signaal zou je eerst een splitter (met alleen maar F-connectors !) kunnen uitproberen, met één ingang en drie uitgangen (1. het kabelmodem, 2. de eerste TV en 3. de tweede TV). Er is een redelijke kans dat dat gewoon werkt. Monteer dus wel F-connectors aan je kabels. B.v. deze, kost 3,95 en geeft 6 à 7 dB demping:

https://www.allekabels.nl/coax-splitter/122/496/coax-splitter-tv-verdeelelement.html

Mocht dat niet werken kan je altijd nog een versterker aanschaffen. Als versterker zou je zoiets kunnen gebruiken, heeft 4 uitgangen, je houd dus nog 1 reserve uitgang over voor in de toekomst, de ongebruikte uitgang moet je wel afsluiten met een afsluitweerstand:

https://www.allekabels.nl/antenne-versterker/117/1193485/antenne-versterker.html

N.B. Gaat voor de versterker alleen maar om het model, de prijs kun je wellicht ergens anders goedkoper vinden.
 
Dankjewel!

Ik las hier: https://www.kabelkeur.nl/aansluitgids/checklist-voor-het-aanleggen-van-een-tv-kabelnetwerk/ dat een aansluitdoos noodzakelijk is zonder verdere uitleg. Maar snap nu dat dat potentieel alleen maar meer demping geeft.

Een versterker moet retour geschikt zijn en die vind ik behoorlijk prijzig. Ik ga het eerst op de door jou opgegeven manier proberen.

Vanmiddag even langs de UPC winkel om een 2e mediabox op te halen. Ben benieuwd of ik het allemaal werkend krijg binnen het weekend. Het is perfect klus weer in ieder geval ;D

Bedankt!

N.B Webcare: vraag is reeds beantwoord op Twitter. Geen verdere actie vereist.
 
Terug
Bovenaan