• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Aansluit advies

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jobson1980
  • Startdatum Startdatum
J

Jobson1980

De situatie is als volgt.
Ik heb DTV van UPC met een Pace mediabox. Ik heb geen internet van UPC maar ADSL via een andere provider.
De groene UPC kabel komt door de buitenmuur in de achterkamer binnen en daarop zit een wit kastje met UPC erop. Althans het is een wit plastic kapje over een 3-weg splitter een MCP-03.

Vandaar loopt 1 coax kabel met een goede stekker (dus niet die plastic witte) naar de mediabox die ong 7 meter verderop in de voorkamer staat.
Op de 2e aansluiting op de MCP-03 gaat een coaxkabel van 6 meter door het plafond naar boven naar een oudere TV (analoog dus).

De TV in de woonkamer is via een goede scart kabel aangesloten op de mediabox. Ook heb ik de RF Out aangesloten op de antenne ingang van de TV met de meegeleverde zwarte coaxkabel. Volgens mij is dit dan dubbelop maar goed.

Als ik de signaalsterkte bekijk op de pace via het menu is dat zo'n 70%. De kwaliteit 100%. Ik had ergens gelezen dat die beide 100% zou moeten zijn bij de pace.
Probleem is dat het beeld vaak (vooral) savonds stotterd, stilstaat en wegvalt voor een seconde. De ene avond is het slechter dan de andere. OnDemand werkt meestal wel, maar soms als ik OnDemand films kijk dan springt ie gewoon terug naar TV of de film hangt gewoon..

Als ik overschakel naar analoog tv kijken dan zie ik strepen en haperingen door het beeld. Als ik de voedingsstekker van de mediabox eruit haal dan is het half sneeuw/half beeld maar er is nog wel iets te zien (vermoedelijk loopt er dan nog een signaal via de RF out ook al staat ie uit).

De TV boven heeft gewoon een goed (analoog) signaal.

De vraag: Hoe kan ik het beste de mediabox aansluiten? Moet ik de MCP-03 vervangen door iets anders? Versterker ertussen misschien? Ik hoor hier verschillende verhalen namelijk.
 
Oei, dat is best lastig.
de MCP03 splitter is de juiste splitter voor UPC diensten, dus daar mag het eigenlijk niet aan liggen. (of hij moet stuk zijn)
aansluitingen lijken ook te kloppen en de afstanden van de kabels zijn volgens mij ook afdoende om het met de MCP03 af te kunnen..
het probleem doet zich alleen 's avonds voor ? -> of constateer je het alleen 's avonds ?
(kortom er kunnen zoveel oorzaken zijn, en dat maakt het best lastig).


Ik zou als eerst even de COAX kabels controleren of daar geen draadbreukje inzit...
Het kan ook aan de pace liggen, (omdat om moment van storing ook het analoge signaal slechter wordt op 1 tv )
even een reset uitvoeren + geforceerde firmware download (even zoeken hier op de site als je niet weet hoe het moet)
mocht dat ook niet baten, wellicht dat het signaal op je WCD net te laag is (dan kan de MCP er ook weinig mee)
Controleer ook eens het signaal boven tijdens een storing van het digitale beeld. Is dat ook zwakker dan kan er een probleem zijn met het aanvoer van het signaal naar je huis toe...
Is dat prima, dan kan je proberen of het niet aan je pace ligt door hem een keertje 's avonds boven te laten draaien..
en zo zijn er nog meer "mogelijke problemen elimineer"tips. Collega forumleden alhier weten er vast veel meer dan ik nu weet te benoemen.

Wat ik opvallend vind is dat het (als ik het goed begrijp) alleen 's avonds is...

good luck !
 
Mijn excuus.. Ik heb geen MCP03 splitter.. (dat dacht ik wel.. maar heb me vergist)... Mijn splitter (waar de groene kabel dus onderop binnenkomt) is dezelfde als deze:
3splitter.jpg


Dat is geen MCP03 denk ik?

In ieder geval is het savonds het ergst.. Dat betekend niet dat het overdag niet voorkomt. Maar savonds is het meer. Nu is het zo dat ik in een appartementen gebouw woon. Alle groenekabels van alle bewoners lopen in een kabelgoot aan de buitenkant langs de muur. Helaas is op veel plaatsen deze kabelgoot kapot en op sommige punten hangen de groene kabels zelfs los te bungelen langs de buitenmuur. Kan dat invloed hebben?

Iemand heeft het wel eens aangekaart bij de vereniging van eigenaren maar die zeggen dat ze daar van UPC niks aan mogen doen zelf. UPC komt echter zelf ook niet langs om dit te verhelpen... Weet iemand wat het beleid hierin is en waar ik dat kan aanklagen?
 
Kan iemand hier nog iets over zeggen? Bovenstaande splitter zit dus rechtstreeks op mijn groene kabel.
Hiervandaan gaat er 1 naar een Pace mediabox en 1 naar een analoge TV boven.
Is dat goed? Kan ik een versterker kopen en moet ik die dan ipv deze splitter of op deze splitter aansluiten?
 
nee dit is geen MCP03..

ken deze, dat zijn elcheapo splitters verkrijgbaar bij iedere bouwmarkt.
Kwaliteit is discutabel te noemen op zijn minst.

dit is een MCP03 (klikkerdeklik)

https://www.digiproof.nl/InHome.storefront/?ObjectPath=/Shops/InHome/Products/10300135/SubProducts/10300135-0001

ik zou een FDU44 overwegen.

https://www.digiproof.nl/InHome.storefront/?ObjectPath=/Shops/InHome/Products/29000255

geen idee of dit de oplossing is, maar er zijn vele chelloo leden die er prima ervaringen mee hebben...
 
Ok, ja de splitter zat er nog op van de vorige bewoners..
Dan gelijk nog 2 vragen..
Kan ik UPC erop wijzen dat ik een verkeerde splitter heb? Of is dit mijn eigen verantwoordelijkheid? Ik meen te hebben gelezen dat UPC verantwoordelijk is voor alles tot het AOP. Maar ik heb geen AOP aangezien ik een groene kabel door de muur heb die rechtstreeks op die splitter gaat..

Kan ik die FDU ook in een winkel (bv Mediamarkt) kopen?
 
Tot aan het AOP idd. Dus tot en met de groene kabel die in de woonkamer of meterkast komt. De splitter is voor eigen rekening. De FDU44 kan je ook in een UPC winkel kopen. Ik heb ze nog niet bij de Mediamarkt zien liggen, maar wellicht verkoopt een elektrospeciaalzaak ze wel.
 
oei geen AOP, maar een direct de groene kabel op een splitter.
Dat had ik in mijn vorige woning ook. Reteirritant. Aangezien je gewoon een AOP moet hebben kan je overwegen om het even een van de webcareleden voor te leggen, voordat je een monteur laat komen en het uit eindelijk een welles nietes spelletje wordt. Vorige bewoners hebben wellicht het AOP gesloopt, maar daar heeft UPC niet zomaar de verantwoording voor.


de FDU44 is niet te koop in winkels, ja de UPC winkel zou je kunnen proberen of een hele goede electrozaak...

Ik adviseer je aangezien je geen AOP hebt even contact op te nemen met een van de webcare leden alhier...
 
Triple_NL zei:
oei geen AOP, maar een direct de groene kabel op een splitter.
Dat had ik in mijn vorige woning ook. Reteirritant. Aangezien je gewoon een AOP moet hebben kan je overwegen om het even een van de webcareleden voor te leggen, voordat je een monteur laat komen en het uit eindelijk een welles nietes spelletje wordt. Vorige bewoners hebben wellicht het AOP gesloopt, maar daar heeft UPC niet zomaar de verantwoording voor.


de FDU44 is niet te koop in winkels, ja de UPC winkel zou je kunnen proberen of een hele goede electrozaak...

Ik adviseer je aangezien je geen AOP hebt even contact op te nemen met een van de webcare leden alhier...

Correct me if I'm wrong, maar de groene kabel moet je toch rechtstreeks aan de FDU44 verbinden?

Aan 1 (of 2) uitgangen kan je dan 1 (of 2) mediaboxen rechtstreeks verbinden. Op de andere 2 uitgangen kan je dan eventueel een modem aanplakken of analoge TV met eventuele splitters.
 
Als dat zo is.. Tja ik snap het ondertussen ook niet meer.. Ik Heb Jordy-UPC en Nesta-UPC een bericht gestuurd.. Hopen dat ze reageren..
 
Terug
Bovenaan