J
Jobson1980
De situatie is als volgt.
Ik heb DTV van UPC met een Pace mediabox. Ik heb geen internet van UPC maar ADSL via een andere provider.
De groene UPC kabel komt door de buitenmuur in de achterkamer binnen en daarop zit een wit kastje met UPC erop. Althans het is een wit plastic kapje over een 3-weg splitter een MCP-03.
Vandaar loopt 1 coax kabel met een goede stekker (dus niet die plastic witte) naar de mediabox die ong 7 meter verderop in de voorkamer staat.
Op de 2e aansluiting op de MCP-03 gaat een coaxkabel van 6 meter door het plafond naar boven naar een oudere TV (analoog dus).
De TV in de woonkamer is via een goede scart kabel aangesloten op de mediabox. Ook heb ik de RF Out aangesloten op de antenne ingang van de TV met de meegeleverde zwarte coaxkabel. Volgens mij is dit dan dubbelop maar goed.
Als ik de signaalsterkte bekijk op de pace via het menu is dat zo'n 70%. De kwaliteit 100%. Ik had ergens gelezen dat die beide 100% zou moeten zijn bij de pace.
Probleem is dat het beeld vaak (vooral) savonds stotterd, stilstaat en wegvalt voor een seconde. De ene avond is het slechter dan de andere. OnDemand werkt meestal wel, maar soms als ik OnDemand films kijk dan springt ie gewoon terug naar TV of de film hangt gewoon..
Als ik overschakel naar analoog tv kijken dan zie ik strepen en haperingen door het beeld. Als ik de voedingsstekker van de mediabox eruit haal dan is het half sneeuw/half beeld maar er is nog wel iets te zien (vermoedelijk loopt er dan nog een signaal via de RF out ook al staat ie uit).
De TV boven heeft gewoon een goed (analoog) signaal.
De vraag: Hoe kan ik het beste de mediabox aansluiten? Moet ik de MCP-03 vervangen door iets anders? Versterker ertussen misschien? Ik hoor hier verschillende verhalen namelijk.
Ik heb DTV van UPC met een Pace mediabox. Ik heb geen internet van UPC maar ADSL via een andere provider.
De groene UPC kabel komt door de buitenmuur in de achterkamer binnen en daarop zit een wit kastje met UPC erop. Althans het is een wit plastic kapje over een 3-weg splitter een MCP-03.
Vandaar loopt 1 coax kabel met een goede stekker (dus niet die plastic witte) naar de mediabox die ong 7 meter verderop in de voorkamer staat.
Op de 2e aansluiting op de MCP-03 gaat een coaxkabel van 6 meter door het plafond naar boven naar een oudere TV (analoog dus).
De TV in de woonkamer is via een goede scart kabel aangesloten op de mediabox. Ook heb ik de RF Out aangesloten op de antenne ingang van de TV met de meegeleverde zwarte coaxkabel. Volgens mij is dit dan dubbelop maar goed.
Als ik de signaalsterkte bekijk op de pace via het menu is dat zo'n 70%. De kwaliteit 100%. Ik had ergens gelezen dat die beide 100% zou moeten zijn bij de pace.
Probleem is dat het beeld vaak (vooral) savonds stotterd, stilstaat en wegvalt voor een seconde. De ene avond is het slechter dan de andere. OnDemand werkt meestal wel, maar soms als ik OnDemand films kijk dan springt ie gewoon terug naar TV of de film hangt gewoon..
Als ik overschakel naar analoog tv kijken dan zie ik strepen en haperingen door het beeld. Als ik de voedingsstekker van de mediabox eruit haal dan is het half sneeuw/half beeld maar er is nog wel iets te zien (vermoedelijk loopt er dan nog een signaal via de RF out ook al staat ie uit).
De TV boven heeft gewoon een goed (analoog) signaal.
De vraag: Hoe kan ik het beste de mediabox aansluiten? Moet ik de MCP-03 vervangen door iets anders? Versterker ertussen misschien? Ik hoor hier verschillende verhalen namelijk.