• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

aanschaf antenne versterker

  • Onderwerp starter Onderwerp starter klitje1976
  • Startdatum Startdatum
K

klitje1976

hallo,

ik heb een nieuwbouw woning en ben momenteel bezig met kabels trekken en aansluiten.
nu heb ik tijdelijk de kabelmodem en router in de woonkamer geplaatst. ik wil echter de pc naar de eerste verdieping verplaatsen en ook een tv plaatsen op de hoofdslaapkamer. hiervoor heb ik dus een antenne versterker nodig. ik lees op diverse sites dat de Hirschmann GHV41M en GHV41MX de zuinigste zijn in stroomverbruik.
wie weet waar ze het goedkoopst worden aangeboden ?
 
Gewoon naar de UPC Shop gaan . Voor 5 tientjes koop je daar een goede retour geschikte versterker
die ook nog door UPC wordt ondersteund.
 
De Hirschmann versterkers worden door UPC ook zeker ondersteund en worden door de monteurs gezien als het beste dat er op dit moment te krijgen is. Ze zijn dus beter dan degene die UPC aanbiedt. Let op, daar hangt wel een prijskaartje aan. Ik heb er ongeveer 8 maanden terug € 90,-- voor betaald via een internet bedrijf.
 
Wat je ook kan doen: gewoon kijken op MP.

Deze dingen zijn stevig en gaan niet kapot na "intensief" gebruik. Gewoon kijken welke Hirschmannen gecertificieerd zijn voor UPC en dan eentje goedkoop scoren op MP. Zat aanbod.
 
Heel toevallig is mijn versterker (van een UPC shop) laatst kapot gegaan.
Paar zenders blokte opeens en na een telefoontje met de HD bleek met het signaal niets aan de hand te zijn. Na veel gedoe uiteindelijk de versterker er eens tussenuit gehaald en alles werkt weer perfekt.
Bleek ook dat ik nooit een versterker nodig heb gehad.
 
Koobuss zei:
Heel toevallig is mijn versterker (van een UPC shop) laatst kapot gegaan.
Paar zenders blokte opeens en na een telefoontje met de HD bleek met het signaal niets aan de hand te zijn. Na veel gedoe uiteindelijk de versterker er eens tussenuit gehaald en alles werkt weer perfekt.
Bleek ook dat ik nooit een versterker nodig heb gehad.

m.a.w. het signaal werd overstuurd, en de versterker is waarschijnlijk niet defect.

73's
 
Hou er wel rekening mee dat het zelf verplaatsen van je modem (mocht je dat doen) naar een andere kamer of etage, storingen kan opleveren waarvoor je mogelijk de monteurskosten betaalt omdat het niet meer volgens de regels zit.
Zeker met het plaatsen van versterkers als de Hirschman moet je een idee hebben hoe sterk je signaal binnenkomt, om een goed signaal te houden. Je modem zomaar op een hoge versterking aansluiten lijkt me niet handig.
 
Ik zou het internet modem niet tever verplaatsen, beter zo dicht mogelijk bij je aansluitpunt (meterkast / woonkamer).
 
Koobuss zei:
Heel toevallig is mijn versterker (van een UPC shop) laatst kapot gegaan.
Paar zenders blokte opeens en na een telefoontje met de HD bleek met het signaal niets aan de hand te zijn. Na veel gedoe uiteindelijk de versterker er eens tussenuit gehaald en alles werkt weer perfekt.
Bleek ook dat ik nooit een versterker nodig heb gehad.

Die heb ik ook niet nodig, toch hebben de andere tv's in de slaapkamers dan wel zeer matig beeld op analoog. Dus heb ik hem er wel tussen.

Overigens spreekt het vanzelf dat mensen bij problemen de boel eens los halen en puur basic aansluiten, dus rechtstreeks op de aop, internet modem zonder router erbij etc.

In antwoord op de op, ik ben nog steeds tevreden met de BDA-01
 
Terug
Bovenaan