• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Aanpassing 2 frequentie's netwerk 1111 (17/3)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter TVdigitaal
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

TVdigitaal

Aanpassing 2 frequentie's netwerk 1111 (op 17 Maart a.s.)

Onderhoud

actief.gif
actief.gif
actief.gif
Geplande Werkzaamheden van dinsdag 17 maart 05.30 uur tot dinsdag 17 maart 06.00 uur
Dinsdagochtend 17 maart worden een aantal frequenties voor digitale TV (van Ziggo) aangepast. Het gaat om het gebied met netwerkcode 1111. Het kan het voorkomen dat de decoder een E48 of E52 melding geeft als deze 's nachts is blijven aanstaan op een gewijzigde frequentie. De oplossing is om even naar Nederland1 te zappen en dan verder, hierna moet de foutmelding zijn verdwenen. Wie een niet gecertificeerde decoder (of TV/PC) gebruikt moet mogelijk opnieuw het netwerk scannen, of handmatig de gewijzigde frequenties invoeren.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/storing-onderhoud/ (na invullen betreffende postcode's)

Zie verder ook:
https://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/archives/2009/03/dinsdag_frequentiewijzigi.shtml
 
Zijn ze misschien al eerder begonnen?

Bij mij liggen nu al de volgende zenders eruit:

RTL5
SBS6
RTL7
Veronica

Rest doet het perfect.

Postcode 6118 AG.

Ik heb een Humax iPVR-9200C. Zenders opnieuw toevoegen heeft niet geholpen.
 
Zijn ze misschien al eerder begonnen?

Bij mij liggen nu al de volgende zenders eruit:

RTL5
SBS6
RTL7
Veronica

Rest doet het perfect.

Postcode 6118 AG.

Ik heb een Humax iPVR-9200C. Zenders opnieuw toevoegen heeft niet geholpen.

Nee morgen vroeg gaan we de frequenties verschuiven in Limburg en in een deel van Brabant. Je Humax pakt de nieuwe frequenties vanzelf op.

Welke foutmelding heb je?

E48 = signaal probleem of E19 = Niet de juiste rechten op je smartcard.

Als je een E19 hebt is je smartcard nog niet, of niet goed geregistreerd. Het snelt is dan bellen met de helpdeks (0900- 1884, nog steeds lokaal tarief), als je helemaal vergeten bent je aanmeldkaart op testuren kun je deze ook registreren via www.ziggo.nl/smartcard.

E48 is een probleem met het signaal, de oorzaak kan bij Ziggo liggen alleen dan heeft meestal de hele regio geen signaal. Ook kan het aan je huisinstallatie liggen. De frequentie waar je problemen mee hebt is de 268 mhz, daar zit t/m vandaag nog deze transportstroom. Heb je toevallig ook geen blokking op andere kanalen? bv RTL4, Ned 1 t/m 3? want die zitten qua frequentie ook aardig in de buurt.
 
Thanks voor je reactie.

Die kaart is al zeker 2 jaar actief en ook geregistreerd (staat in het Mijn Ziggo overzicht).

Ik kreeg geen foutmeldingen op deze zenders. Gewoon zwart beeld en haperend geluid. Vanmorgen 16-03-2009 (8:00) deden de zenders het weer gewoon.

Wellicht was dit gewoon een toevallige storing :shock:

Groet,

Dave

p.s. alle zenders werkte behalve de gene die ik eerder aangaf.
 
Ik heb op een groot aantal zenders nu een E48 melding, o.a: Rtl5, Rtl7 sbs6, Veronica, Hilversum Best.
Ik had de decoder vannacht op Ned1 laten staan en heen en weer zappen helpt niet. De betreffende zenders hebben de gewijzigde frequentie.(586750 kHz)
BER=0 signaalsterkte=55.
Andere zenders werken wel.

Als ik de zenders opnieuw laat inlezen vindt die maar 144 tv zenders i.p.v 156.

Wat nu?

update:
zenders zijn weer aanwezig
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb sinds vrijdag een aantal zenders die niet werken (zie ook topic toen aangemaakt)

er was me verteld dat er een groepstoring was, maar duurt nu al 5 dagen.

of het is haperend beeld of heb helemaal geen beeld.

meestal E48
 
ik heb sinds vrijdag een aantal zenders die niet werken (zie ook topic toen aangemaakt)

er was me verteld dat er een groepstoring was, maar duurt nu al 5 dagen.

of het is haperend beeld of heb helemaal geen beeld.

meestal E48
Een E48 melding geeft een indicatie dat er iets met het signaal is. Dit kan zij Ziggo liggen, maar ook in de binnenshuis situatie/bekabeling. Wat is de signaalkwaliteit en de BER waarde op die zenders?

Welke zenders zijn het die deze problemen geven?
 
ik heb nooit iets veranderd aan de bekabeling.

kwaliteit van zenders die het wel doen is goed. en wat bedoel je met BER

maar zenders die storen:

rtl5
sbs6
rtl 7
veronica
Family 7
Misdaadnet
hilversum Best
101 TV
Fashion TV
Holland Doc
Geschiedenis TV
Cultura
Opvoeden doe je zo
Consumenten TV
Eurosport 2
ESPN America
Motors TV
Extreme Sports
Car channel
Espn classics sports
Spirit 24
Playboy TV
Hustler TV
Private Spice


dus van de 153 zenders, 24 die raar doen.

valt me op dat het merendeel nederlands talige zenders zijn. en 2 pakketen. sport en XXX
 
Zijn de hogere freqeunties waar je problemen mee hebt.

(heeft overigens niks te maken met de wijzigingen in Brabant/Limburg, waar dit topic over ging:wink: )

Je had het over een groepstoring? Had je ook problemen met andere diensten (analoge,internet/telefonie) toen? Als er een groepstoring was in je wijk dan zal die nu al voorbij zijn neem ik aan.

Wat als de ontvanger rechtstreeks aansluit. In iedergeval zonder splitters en eventuele DVD/Video er tussen weg. Heb je dan de problemen nog?

Kijk voor tips ook eens op https://www.kabelkeur.nl/storing-oplossen/digitaal/blokkerig-beeld/
 
Net ff geprobeert. stond al direct met tv in contact, dvd stond er nog wel op, weggehaald, maar stoort nog steeds.

(ik had ook een andere topic gemaakt, maar daar reageerde niemand :wink:)

maar ik heb paar dagen terug ziggo gemaild en ik kreeg dit terug

Via de website heeft u een vraag gesteld over uw digitale ontvangst.
Ik zie dat het hier om een algemene storing binnen het Ziggo netwerk gaat. Om deze reden is het voor ons technisch niet mogelijk uw probleem meteen op te lossen. Onze medewerkers werken momenteel druk aan een passende oplossing om de Ziggo diensten zo snel mogelijk weer werkend te krijgen.
Ik kan u nog geen indicatie geven van de verwachte oplostijd.
Mijn excuses voor dit ongemak.

ik vind het zo raar dat ik eerst s'nachts nhl op espn zit te kijken en een aantal uur later , kan dat dus niet meer.

vind 5 dagen voor een storing wel erg lang eigenlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan