R
robbydw
Omdat ik een extra kabel aansluiting aan wil gaan leggen op zolder wil ik de bekabeling in de meterkast aan gaan passen. Ondanks dat ik nu een goede beeldkwaliteit heb in de huiskamer (digitale TV incl HD) als ook boven (analoog) weet ik dat de wijze waarop e.e.a. nu is aangesloten niet goed is (was al zo toen ik hier kwam wonen). De grondkabel komt in de meterkast het huis binnen en gaat daar direct een splitter in. De donkere kabel gaat richting aansluiting in de woonkamer, de witte naar boven zoals hieronder is te zien.
Wat ik me ten eerste afvraag: is dit nu mijn AOP? Zo ja, dan komt dit verre van overeen van wat er hier gemeld staat: https://ziggoforum.nl/topics/36880/
In de woonkamer heb ik vervolgens de volgende standaard aansluiting. De linker kabel (dikke kabel en dus geen Gamma kwaliteit) gaat vervolgens naar de set top box. Deze kabel is +/- 6 meter lang.
Nu ik een extra kabel naar de zolder wil trekken kom ik er m.i. niet aan om een versterker te gaan plaatsen. Op dit forum wordt veel gesproken over de Tratec FRA-752/N. Naar mijn idee zal ik als eerste een TRAS1000/B moeten plaatsen waar de grondkabel in uitkomt en daarvandaan een kabel naar de Tratec versterker en sluit ik hierop de bestaande kabel voor woonkamer en eerste verdieping aan en uiteindelijk een derde kabel voor de nieuwe zolder aansluiting. Moet ik dan in de woonkamer dan ook nog aanpassingen doorvoeren?
Ik hoor graag of bovenstaande klopt of dat er andere / betere / goedkopere oplossingen zijn.
Wat ik me ten eerste afvraag: is dit nu mijn AOP? Zo ja, dan komt dit verre van overeen van wat er hier gemeld staat: https://ziggoforum.nl/topics/36880/
In de woonkamer heb ik vervolgens de volgende standaard aansluiting. De linker kabel (dikke kabel en dus geen Gamma kwaliteit) gaat vervolgens naar de set top box. Deze kabel is +/- 6 meter lang.
Nu ik een extra kabel naar de zolder wil trekken kom ik er m.i. niet aan om een versterker te gaan plaatsen. Op dit forum wordt veel gesproken over de Tratec FRA-752/N. Naar mijn idee zal ik als eerste een TRAS1000/B moeten plaatsen waar de grondkabel in uitkomt en daarvandaan een kabel naar de Tratec versterker en sluit ik hierop de bestaande kabel voor woonkamer en eerste verdieping aan en uiteindelijk een derde kabel voor de nieuwe zolder aansluiting. Moet ik dan in de woonkamer dan ook nog aanpassingen doorvoeren?
Ik hoor graag of bovenstaande klopt of dat er andere / betere / goedkopere oplossingen zijn.
Laatst bewerkt door een moderator: