• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

aanmelding Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.
mijn ervaring is dat speedtest van Ziggo een te optimistisch en foutief beeld geeft, vooral bij Ziggo abbos, ben je geen klant bij Ziggo krijg je veel lagere waarden als de werkelijke, dus daar klopt niets van. Ik gebruik Newsleecher om te downloaden daarin zit ook een tooltje om de snelheid te meten, en het blijkt dat de snelheid van Ziggo beduidend lager is als wat zij beloven. Vaak lager als bij een 20Mb ADSL verbinding terwijl bij een Plus abbo van Ziggo deze beduidend hoger zou moeten zijn.
m.vr.gr. Frits

:frons: tsja, discussie heeft geen zin denk ik. Misschien moet je je aanvraag voor ziggo internet maar annuleren, als je dit allemaal al weet voordat je abonnee wordt........... :giveup:
 
:frons: tsja, discussie heeft geen zin denk ik. Misschien moet je je aanvraag voor ziggo internet maar annuleren, als je dit allemaal al weet voordat je abonnee wordt........... :giveup:

Helaas is er in mijn woonplaats geen andere mogelijkheid om een andere kabel aanbieder te vinden, en met ADSL kom je altijd terecht bij een aanbieder die het op zijn buurt weer van BBNED heeft. Maar ik geef Ziggo het voordeel van de twijfel, maar ben zeer sceptisch.
gr.Frits
 
Helaas is er in mijn woonplaats geen andere mogelijkheid om een andere kabel aanbieder te vinden, en met ADSL kom je altijd terecht bij een aanbieder die het op zijn buurt weer van BBNED heeft. Maar ik geef Ziggo het voordeel van de twijfel, maar ben zeer sceptisch.
gr.Frits

Frits het kan zo maar zijn dat jij straks bij Ziggo wel prima signaal hebt.
Ga niet alleen maar van je buurman uit .

En vergeet ook niet dat je met Wifi zomaar 40% / 60% minder signaal kan hebben er is geen enkele aanbieder die je 100% de snelheid garandeerd die je volgens je abbo moet hebben als je Wifi gebruikt.

Bekabeld verlies je ongeveer 0% / 10%.

Succes.

Gr.Arno
 
Helaas is er in mijn woonplaats geen andere mogelijkheid om een andere kabel aanbieder te vinden, en met ADSL kom je altijd terecht bij een aanbieder die het op zijn buurt weer van BBNED heeft. Maar ik geef Ziggo het voordeel van de twijfel, maar ben zeer sceptisch.
gr.Frits

Zijn er bij jou in de buurt niet meer mensen met internet van Ziggo? Altijd het beste om, indien mogelijk, bij meerdere mensen naar hun ervaring met Ziggo-internet te informeren. Hoe meer ervaringen, hoe realistischer het beeld dat je je kunt vormen over Ziggo in jou omgeving. Kan namelijk goed zijn dat net bij die ene buurman waar jij je informatie van hebt, iets niet 100% is met zijn interne bekabeling, of omstandigheden waarbij hij gebruik kan maken van draadloos internet (bouwstijl van het huis, betonnen muren en/of vloeren, plaatsing van het WiFi-modem etc.). Lijkt me echter vreemd, dat je buurman wel internet van Ziggo zou kunnen krijgen, en jij niet. Zie net dat xarnox mij net voor was met zijn reactie. Maar zoals hij ook al aangeeft, een draadloze verbinding is in de meeste gevallen stukken minder optimaal dan een bekabelde verbinding. Informeer eens wat verder in jou directe omgeving, en neem die resultaten dan mee in het nemen van een eventuele beslissing.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn er bij jou in de buurt niet meer mensen met internet van Ziggo? Altijd het beste om, indien mogelijk, bij meerdere mensen naar hun ervaring met Ziggo-internet te informeren. Hoe meer ervaringen, hoe realistischer het beeld dat je je kunt vormen over Ziggo in jou omgeving. Kan namelijk goed zijn dat net bij die ene buurman waar jij je informatie van hebt, iets niet 100% is met zijn interne bekabeling, of omstandigheden waarbij hij gebruik kan maken van draadloos internet (bouwstijl van het huis, betonnen muren en/of vloeren, plaatsing van het WiFi-modem etc.). Lijkt me echter vreemd, dat je buurman wel internet van Ziggo zou kunnen krijgen, en jij niet.

Er zijn er veel die alles in een Ziggo hebben en de meeste hebben oudere woningen dus zonder betonnen vloeren ed., maar daarvan zijn er ook talrijke die problemen met Ziggo hebben zowel TV als Internet ontvangst, ik tel mij tot de heavy users, terwijl de meesten het alleen gebruiken voor surfen en mailen en wat rond neuzen op Internet.Bij een achterbuur waren er al problemen vanaf het begin met TV ontvangst het heeft 2 jaar geduurd voordat men bij Ziggo toegaf dat het hun schuld was, 3x kabels vervangen zonder resultaat Ziggo monteurs die langs kwamen en alles in orde bevonden zo ook de telefonische helpdesk, totdat er een monteur langs kwam van een extern ingehuurd bedrijf die er achter kwam dat de digitale ontvanger niet deugde en gedateerd was (door Ziggo geleverd), en dat deze vanaf het begin stuk was.Hij plaatste er een nieuwe tussen en alles was opgelost, deze man vertelde dat de Ziggo monteurs vaak niet deskundig genoeg zijn om echte problemen op te lossen en dit was niet de enigste plaats in mijn omgeving bij een andere kennis vond ongeveer hetzelfde plaats bij Internet verbinding. Met mijn ervaring met PC's en Internet en op het gebied van modems en bekabeling maken ze mij niets wijs, (ben systeem beheerder geweest) en weet ik dat je zeer vaak met een kluitje in het riet gestuurd wordt.
bedankt m.vr.gr. Frits
 
Met mijn ervaring met PC's en Internet en op het gebied van modems en bekabeling maken ze mij niets wijs, (ben systeem beheerder geweest) en weet ik dat je zeer vaak met een kluitje in het riet gestuurd wordt.

Wat voor kwaliteit bekabeling je moet gebruiken, en hoe je deze deugdelijk moet verwerken is je dus bekend. Ook heb ik uit je voorgaande posts begrepen dat het dus i.i.g. wel mogelijk is om op jou adres toch internet van Ziggo te kunnen krijgen. De praktijk zal dan in jou geval uit moeten gaan wijzen of het hele gebeuren al dan niet optimaal gaat werken. Een risico loop je natuurlijk altijd, en de keus blijft vervolgens aan jou of je het risico wilt nemen. Ik wens je i.i.g. toch veel succes.
 
terwijl ik al meer dan 50 jr een TV abbo heb en de laatste 2 jr zelfs digitaal.

Met mijn ervaring met PC's en Internet en op het gebied van modems en bekabeling maken ze mij niets wijs, (ben systeem beheerder geweest)

Maar soms is het handig om, zeker als je zoals je aangeeft geen ervaring met kabelinternet te hebben toch wat adviezen aan te nemen van anderen.
Mijn eerdere advies (zie hieronder nogmaals de quote) zou je als ex-systeembeheerder toch belangrijk moeten vinden:

PS:
Niet handig om je emailadres in je profiel te zetten bij internet en DTV. Dit kun je beter even aanpassen, iedereen ziet dit nu staan, inclusief de spambots die adressen zoeken.


mijn ervaring is dat speedtest van Ziggo een te optimistisch en foutief beeld geeft, vooral bij Ziggo abbos, ben je geen klant bij Ziggo krijg je veel lagere waarden als de werkelijke, dus daar klopt niets van. Ik gebruik Newsleecher om te downloaden daarin zit ook een tooltje om de snelheid te meten, en het blijkt dat de snelheid van Ziggo beduidend lager is als wat zij beloven. Vaak lager als bij een 20Mb ADSL verbinding terwijl bij een Plus abbo van Ziggo deze beduidend hoger zou moeten zijn.
m.vr.gr. Frits

Hoe kun je nu deze conclusie trekken ? Natuurlijk geeft de Ziggo speedtest minder aan als je vanaf een buitenlijn komt. Die buitenlijn (andere provider) kan onderweg langzamer zijn dan je internet-aansluiting en dus een snelheidsbeperking opleveren.

De snelheid die een Ziggo klant meet op de Ziggo speedtest is echt representatief voor zijn aansluiting. Dat kun je namelijk heel simpel zelf testen door het aantal bytes wat per tijdseenheid overgedragen wordt te bepalen.
Internet werkt nou eenmaal zo dat je als je van punt A naar punt B op internet gaat, dit via een route loopt waar je zelf geen invloed op hebt. Als er onderweg vertraging optreedt (=snelheidsbeperking) heeft een provider daar meestal geen invloed op omdat dit buiten zijn netwerk gebeurt.

Ik heb zelf een 120Mbit abonnement en ik haal via de Ziggo speedtest ook netjes 120Mbit, al jaren. Downloaden gaat dus ook gewoon met 120Mbit vanaf servers die dat aan kunnen. Wel bekabeld natuurlijk, want draadloos is dat onmogelijk te halen, daar is die techniek nou eenmaal niet geschikt voor.

Maar de conclusie dat de Ziggo de boel oplicht met de speedtest en de eigen klanten bevoordeeld omdat je er als je vanaf een andere provider naartoe connect niet de snelheid die je hebt meet is onzin. Ook een speedtest van newsleecher is totaal niet representatief voor de snelheid van een internet verbinding. Je meet dan de snelheid waarmee je van een newsserver kunt downloaden en daarmee meet je de snelheid van die nieuwsserver en niet de snelheid van je internet verbinding. De Ziggo newsserver is bijvoorbeeld beperkt in snelheid, dat staat gewoon in de specificaties. Er zijn vele nieuwsservers waarmee je niet de snelheid van je abonnement kunt halen omdat die gewoon niet sneller zijn. Maar er zijn ook nieuwsservers die wel 120/150Mbit halen.

De enige speedtest die dus echt iets zegt over hoe snel je modem werkt is de speedtest van de eigen provider. Of dat nu XS4ALL, KPN of Ziggo is. Alles wat buiten het eigen netwerk van een provider gebeurt heeft deze provider geen invloed op.
 
Wat voor kwaliteit bekabeling je moet gebruiken, en hoe je deze deugdelijk moet verwerken is je dus bekend. Ook heb ik uit je voorgaande posts begrepen dat het dus i.i.g. wel mogelijk is om op jou adres toch internet van Ziggo te kunnen krijgen. De praktijk zal dan in jou geval uit moeten gaan wijzen of het hele gebeuren al dan niet optimaal gaat werken. Een risico loop je natuurlijk altijd, en de keus blijft vervolgens aan jou of je het risico wilt nemen. Ik wens je i.i.g. toch veel succes.

Ik wacht wel af tot het zover is, maar het duurt allemaal zolang ik zit al meer dan 6 weken te wachten, eind vorige week zou ik telefonisch bericht krijgen, nee dus, deze week maar ffff afwachten. bedankt gr. Frits
 
aansluiting

Dit is weer een goeie van Ziggo maar dit terzijde.

Bel de klanten service en geef daar je klant nummer door kunnen ze toch zien dat je al langer klant bent ze sturen je toch ook iedere maand een rekening ???

Tevens kunnen ze dan ook zien dat je een AOP ( Abonnee overname punt ) in je huis hebt en het probleem zou opgelost moeten zijn.

Succes en laat even weten hoe het afloopt.

Gr.Arno

Inmiddels hebben ze alles geinstalleerd, vorige week kwamen 2 monteurs en maar goed dat ik het zelf niet gedaan heb zo als in de beschrijving stond en wat mij ook logisch leek, dan had ik de oude wanddoos vervangen en de opsteek doos erop gezet en was het foute boel geweest.
Ik heb een Hirschmann versterker met retour, daar werd het modem gelijk op aangesloten, netwerk kabel aan gesloten klaar wassie, de monteurs zeiden dat er zeer weinig zijn die dit weten, nou ik ook niet, en als je dit niet zo doet en volgens de beschrijving werkt een slechte en trage en ev haperende verbinding krijgt.
Ik ben in ieder geval zeer tevreden en heb een zeer snelle verbinding, meteen de achterbuur ingelicht de bubs daar ook veranderd, wat resulteerde in een snellere stabiele verbinding.
Het hele netwerk werkt prima TV,Android aparaten, Mediaplayer, alleen de HD die aan de ACRyan mediaplayer zit wordt niet gevonden en die gebruikte ik als NAS schijf.

gr. Frits
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan