• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

aanleg installatie voor 6 TV`s

  • Onderwerp starter Onderwerp starter mickey49
  • Startdatum Startdatum
M

mickey49

Hallo,
Ik ben een volslagen leek mbt digitale tv.Op dit moment heb ik nog analoge aansluitingen:
In de meterkast komt de groene UPC kabel binnenen deze is direct aangesloten op een Astro AL6 FC versterker
Van hieruit lopen 6 coaxkabels naar 6 TV`s:begane grond 2 xTV, 1e verdieping 2x tv en 2e verdieping 2x tv
Ik wil nu graag op de begane grond 1x een digitale aansluiting voor TV en mediabox hebben. De andere aansluitingen kunnen analoog blijven
Wie kan me duidelijk maken hoe je dit moet aansluiten en wat je nodig hebt??
ik zie wel al staan dat het in feite niet verstandig is direct de groene kabel op de versterker aan te sluiten , dus dat zou al aangepast moet worden plus een een nieuwe retourgeschikte versterker.
Maar hoe kan ik dan 5 analoge tv`s aansluiten?

Bij voorbaat dank
 
Met splitters en versterkers kom je een heel eind... ;)

Lees dit eerst eens.
https://ziggoforum.nl/topics/36880/;topicseen

Gr
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je een half jaar kunt wachten, kun je ook voor de nieuwe horizon box gaan, dan kijk je op 6 tv's draadloos...
 
Ik heb ook zes wandcontactdozen. Hiervoor gebruik ik twee versterkers met elk vier uitgangen. De eerste versterker zit in de meterkast. Twee uitgangen gaan naar de woonkamer, één gaat naar de ingang van de tweede versterker op de eerste verdieping en de laatste uitgang is niet in gebruik en daarin zit dus een afsluitweerstand. Vanuit de tweede versterker gaan kabels naar de slaapkamers en de zolderkamer. Deze configuratie is mij aanbevolen door Hirschmann en ik gebruik dan ook uitsluitend Hirschmann componenten.

Zie schema.

P.s.: Ik gebruik vanaf de eerste versterker Coax 12 (groene kabel), omdat deze allemaal door een nogal vochtige kruipruimte lopen. Verder gebruik ik binnenshuis Koka 799.
 
0059099 zei:
Als je een half jaar kunt wachten, kun je ook voor de nieuwe horizon box gaan, dan kijk je op 6 tv's draadloos...

Nieuwe horizon box? Draadloos? Dit is nieuw voor mij. Wat heb ik gemist? :embarassed:
 
Terug
Bovenaan