• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Aanhoudende Signaal verlies meldingen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter GezLor
  • Startdatum Startdatum
G

GezLor

Ik had deze melding al eerder gemaakt( kan het niet meer terugvinden)

Wij blijven problemen houden met de pas nieuwe DVR box. Soms bij een zender van af b.v. kanaal 311 komt er een melding 'Signaal verlies etc' Vanaf dat moment geven alle kanalen deze melding.
Dan haal ik de stekker eruit, met vasthouden linker pijltje rechts op voorpaneel-box(deed ik al met de eerste mediabox)
voor een software update. Ook alle aansluitingen eruit en er weer in.
Ik heb nog even gewacht met het retour zenden van de eerste mediabox, e.e.a. inverband met een (misschien) kapotte DVR-box.
Kan dit gevolgen hebben voor dubbele nota's?......

Mvg.Gees Macuser 3132GC
 
is je bekabeling wel in orde?
een antenne versterker wil ook wel helpen
maar dan wel hirschmann materiaal gebruiken
 
Dezelfde bekabeling als bij de eerste UPC-box. Zelfs gecontroleerd door een monteur bij het doormeten.
Bedankt voor je antwoord!....
 
ik heb sinds de storing van afgelopen week (brabant plat) hetzelfde probleem......

bekabeling kan het bijna niet zijn, af en toe tjilpt het geluid, de signaalmeter na de reset naar fabrieksinstellingen lijkt ook wisselend (maar wel goed genoeg in kwaliteit en kwantiteit)
 
Re: Aanhoudende Signaal verlies meldingen via DVR-Box

Wij blijven de melding op het scherm houden van "Signaal verlies er lijkt geen signaal te zijn, controleer of alle kabels etc.etc" als ik naar b.v. 701 zender wil kijken, het zelfde bericht komt daarna op elke zender te staan door de beelden heen. Bij mijn eerste normale-Box geen berichten gezien van dien aard. Alle kabels zijn goed en zitten goed. Toch vreemd, misschien de pas nieuwe aangeschafte DVR-box niet goed?.
Diverse malen zelf een "software Update gedaan" en stekker eruit. Ter aanvulling, Menu instellingen: Signaal-sterkte was niet volledig, Signaalkwaliteit was wel volledig, onderste lijn geen 100% Bij menu--> 1789 Status van Ethernet-interfaces -NOT OK-
Blokkeringsignaal-YES-
Graag advies, heb n.l. geen zin om weer ruim een kwartier in de wacht te staan bij de UPC-HD.
Mvg.
 
Re: Aanhoudende Signaal verlies meldingen via DVR-Box

Gees Macuser zei:
Wij blijven de melding op het scherm houden van "Signaal verlies er lijkt geen signaal te zijn, controleer of alle kabels etc.etc" als ik naar b.v. 701 zender wil kijken, het zelfde bericht komt daarna op elke zender te staan door de beelden heen. Bij mijn eerste normale-Box geen berichten gezien van dien aard. Alle kabels zijn goed en zitten goed. Toch vreemd, misschien de pas nieuwe aangeschafte DVR-box niet goed?.
Diverse malen zelf een "software Update gedaan" en stekker eruit. Ter aanvulling, Menu instellingen: Signaal-sterkte was niet volledig, Signaalkwaliteit was wel volledig, onderste lijn geen 100% Bij menu--> 1789 Status van Ethernet-interfaces -NOT OK-
Blokkeringsignaal-YES-
Graag advies, heb n.l. geen zin om weer ruim een kwartier in de wacht te staan bij de UPC-HD.
Mvg.

Stuur een PM naar Forrestma-UPC....

gr, Henno
 
Bedankt @Henno, ik heb deze melding gisteren op zijn -pm-geplaatst maar hij zal het wel druk hebben. Deze aardige man heeft mij zelfs vorige week geholpen met het overzetten naar Royaal. Volgens een andere collega was dat niet mogelijk, en moest eerst de box terug-sturen. Dus niet!....
Ik wacht maar af, maar die Signaalverlies meldingen gaan me nu een beetje irriteren!!!!!...... En ook is mijn internetsnelheid nog steeds niet verhoogd :'(
 
Terug
Bovenaan