Aaanwezigheid retour signaal voor Chello postcode afhankelijk??

Efvie

Forum Gebruiker
Berichten
218
Heb sinds mijn verhuizing (van 1502GK naar 1508EN) het volgende probleem;
Op mijn nieuwe adres is nog geen netwerk beschikbaar (heb al wel na veel 555 ebn 6666 eindelijk TV signaal). Daardoor dus geen Chello signaal.
Nou is mij door de Chello-helpdesk verteld dat er op min postcode gebied geen retour signaal mogelijk is (iets dat nodig is voor Chello, maar niet voor TV). De UPC-helpdesk meldt echter dat er in mijn postcode gebied wel iemand met Chello is.

Nu mijn vraag:
- Is het mogelijk dat er binnen een postcode gebied een gedeelte is dat geen retour signaal kan ontvangen?? (verschillende wiijkservers??)

Andere mensen hetzelfde probleem en hoe is dit opgelost (buiten overstappen naar ADSL)

MVG Frits
 

Henno

Forum Gebruiker
Berichten
1.002
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Efvie zei:
Heb sinds mijn verhuizing (van 1502GK naar 1508EN) het volgende probleem;
Op mijn nieuwe adres is nog geen netwerk beschikbaar (heb al wel na veel 555 ebn 6666 eindelijk TV signaal). Daardoor dus geen Chello signaal.
Nou is mij door de Chello-helpdesk verteld dat er op min postcode gebied geen retour signaal mogelijk is (iets dat nodig is voor Chello, maar niet voor TV). De UPC-helpdesk meldt echter dat er in mijn postcode gebied wel iemand met Chello is.

Nu mijn vraag:
- Is het mogelijk dat er binnen een postcode gebied een gedeelte is dat geen retour signaal kan ontvangen?? (verschillende wiijkservers??)

Andere mensen hetzelfde probleem en hoe is dit opgelost (buiten overstappen naar ADSL)

MVG Frits

Retoursignaal heeft niets met de netwerk-apparatuur te maken (CMTS), maar met de CAI configuratie in je wijk/straat.
Een CAI monteur kan de retour-tap zo aan zetten.

gr, Henno
 
E

Elinek

tis een kwestie van een knopje in de kast in de wijk of het kastje bij je woning in de buurt, die moet even om, fluitje van een cent. Ik ken iemand op 1508 BJ en die heeft gewoon chello internet.
 
Topicstarter
Topicstarter
E

Efvie

Forum Gebruiker
Berichten
218
Re: Aanwezigheid retour signaal voor Chello postcode afhankelijk??

Fluitje van een cent....
lijkt mij ook. Toch zijn ze al 4 weken bezig!!!

Niemand dit ooit meegemaakt!??
 
S

Sjoerd

Hier zat de retour-tap ook dicht toen ik Chello kreeg. De monteur had toen ook een verkeerd modem bij zich. Een week later kwam hij weer met een ander modem en intussen was de tap ook open gezet.
 
Topicstarter
Topicstarter
E

Efvie

Forum Gebruiker
Berichten
218
Sjoerd

Hoe heb je UPC zover gekregen het retour-signaal aan te zetten??
Kreeg jij ook van Helpdesk te horen dat er geen netwerk beschikbaar was??
 
S

Sys_Doc

Efvie zei:
Sjoerd

Hoe heb je UPC zover gekregen het retour-signaal aan te zetten??
Kreeg jij ook van Helpdesk te horen dat er geen netwerk beschikbaar was??

Er komen regelmatig nog instanties voor waarbij er 'oude' wandcontactdozen in de huizen zitten.
Die oude dozen zijn nog niet geschikt voor een retoursignaal, er zit dan een retourfilter in.
Er zal een monteur van UPC moeten komen om de wandcontactdoos /c.q. het kastje in de meterkast te vervangen.

Moet je regelen met de UPC helpdesk.
Succes!
 
B

babba

Gewoon ff lekker lullen dat je TOTAAL GEEN SIGNAAL MEER HEB / Huilen dat je geen TV meer heb en dat je internet voor je werk nodig heb! doen alof je neus bloed... volgende dag komt monteur en je retour signaal staat weer open
 
Topicstarter
Topicstarter
E

Efvie

Forum Gebruiker
Berichten
218
Ik heb gehuild, gesmeekt etc....
het heet 1.5 maand geduurd. Nu heb ik ondertussen retour signaal en dus ook weer Chello.

nb: goede snelheid (ok ik merk ook de halvering)
ook ondertussen DTV en VIOP-telefoon.
Werkt allemaal.
 
Bovenaan