• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

90MB maar we halen maar 50

  • Onderwerp starter Onderwerp starter House
  • Startdatum Startdatum
H

House

Hoi Hoi,

Sinds een paar dagen hebben wij Fiber 90, maar met de speedtest en Usernet downloads halen we maar 50 a 55 MB...
wat zou dat kunnen zijn ??

 

Bijlagen

  • stats.jpg
    stats.jpg
    98,2 KB · Weergaven: 31
50 á 55 MB/s, sinds wanneer biedt UPC dergelijke verbindingen aan? :)

Geef eens meer informatie over je apparatuur. Hoe heb je je pc aangesloten? Maak je gebruik van een router (welke?)? e.d.
 
Abo Fiber 90
Systeem is Windows Vista AMD 5500+

Router is een Linksys Wired WRT54G

direct zonder router zit ik ook op ongeveer de zelfde snelheid
 
Maandag was ook bij mij de monteur langsgekomen om mij aan te sluiten voor 90mb. Toen gaf hij al aan dat ik die snelheid niet gelijk zou halen omdat er nog iets moest omgezet worden. Gaf er toen weinig aandacht aan omdat het mooi weer was en ik toch zowat de hele week weg was. Gisteren haalde ik maar 40 mb bij speedtesten. Heb toen gebeld en ze zeggen dat er problemen zijn met iets naar de modem sturen voor de 90 en 30 mb abonnementen en dat men er mee aan de slag gaat om dat probleem op te lossen. Ik kreeg ook te horen dat ik een financiele vergoedingen kan verwachten zolang ik niet de beloofde snelheid heb.
 
House zei:
Abo Fiber 90
Systeem is Windows Vista AMD 5500+

Router is een Linksys Wired WRT54G

direct zonder router zit ik ook op ongeveer de zelfde snelheid
Heb je in je modem wel de bootfile van 90Mbit zitten? Staat achter Configuration File. anders zou het idd kunnen zijn wat hierboven beschreven wordt.
 
Ik heb exact hetzelfde. Ook maar 60mb i.p.v. 90mb die ik hoor te hebben. Daarover heb ik ook al contact gehad met de HD en die bevestigden dat er iets niet goed is gegaan. Ze zouden het herstellen. Overigens staat bij "mijn UPC" ook 60mb vermeldt :-\

@wissertje, hoe kom ik eigenlijk in dat config file?
 
DoctorYes zei:
Ik heb exact hetzelfde. Ook maar 60mb i.p.v. 90mb die ik hoor te hebben. Daarover heb ik ook al contact gehad met de HD en die bevestigden dat er iets niet goed is gegaan. Ze zouden het herstellen. Overigens staat bij "mijn UPC" ook 60mb vermeldt :-\

@wissertje, hoe kom ik eigenlijk in dat config file?

Je moet inloggen in je modem. Je moet intypen in de url balk: 192.168.100.1 enter. Werkt dit niet kun je even hier kijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja ik heb wel die 90mb erin staat.. kan het nu alleen ineens niet meer bekijken omdat ik niet meer mijn modem in kom..

ook zo raar!..
:'(
 
House zei:
Ja ik heb wel die 90mb erin staat.. kan het nu alleen ineens niet meer bekijken omdat ik niet meer mijn modem in kom..

ook zo raar!..
:'(

Even de link doorlezen van mijn vorige post. ;D
 
Terug
Bovenaan