• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

8485dvb

Status
Niet open voor verdere reacties.

hmolen

Forum Gebruiker
Berichten
428
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Sinds 1 mei ineens EP52 (geen signaal) op de helft van de zenders op de Cisco8485DVB.
Ned3
RTL4
RTL5
RTL7
RTL8
Com.Central
TLC
MTV
enz.
...doen het niet

De anderen:
Ned1
Ned2
SBS6
NET5 (heel slecht)
enz.
....geven de E52.

Coax kabels allemaal vervangen, ook de HDMI kabel, maar blijft hetzelfde.
Andere TV op de 8485 ook die geeft hetzelfde (uiteraard, maar toch getest).
8485 gereset, factory settings, opnieuw zenders zoeken, probleem blijft hetzelfde.
Analoog werkt nog op alle zenders.

Wat ik niet begrijp is de foutmedling: E52, Geen Signaal, terwijl andere kanalen wel signaal hebben...heel vreemd.

Heb 2 andere TV's met CI+ kaarten (geen decoder dus) in huis en die hebben nergens last van.

De 8485 is van Mei 2011, dus is ie dan net uit de garantie?

Heeft iemand een zinnig idee na alle tests die ik al geprobeert heb of is ie kapot gewoon, zo maar, ineens.....
Hans.
 
Sinds 1 mei ineens EP52 (geen signaal) op de helft van de zenders op de Cisco8485DVB.
Ned3
RTL4
RTL5
RTL7
RTL8
Com.Central
TLC
MTV
enz.
...doen het niet

De anderen:
Ned1
Ned2
SBS6
NET5 (heel slecht)
enz.
....geven de E52.

Coax kabels allemaal vervangen, ook de HDMI kabel, maar blijft hetzelfde.
Andere TV op de 8485 ook die geeft hetzelfde (uiteraard, maar toch getest).
8485 gereset, factory settings, opnieuw zenders zoeken, probleem blijft hetzelfde.
Analoog werkt nog op alle zenders.

Wat ik niet begrijp is de foutmedling: E52, Geen Signaal, terwijl andere kanalen wel signaal hebben...heel vreemd.

Heb 2 andere TV's met CI+ kaarten (geen decoder dus) in huis en die hebben nergens last van.

De 8485 is van Mei 2011, dus is ie dan net uit de garantie?

Heeft iemand een zinnig idee na alle tests die ik al geprobeert heb of is ie kapot gewoon, zo maar, ineens.....
Hans.

Probeer eens een oude coaxkabel zonder afgeschermde stekkers..
 
Heb je de helpdesk al eens gebeld?
Die hebben het alleen over kabels en alle dingen die ik al geprobeert heb, die zijn nutteloos.
Als ik om escalatie vraag "mag hij dat niet doen".
Ik zit dus met een kapotte 8485 en zal dus zelf naar een vervanger moeten zoeken om 100% zeker te weten of het de 8485 is, maar ja, vind die maar eens in de buurt, iedereen heeft CI+ tegenwoordig.

Da het antwoord is: JA, maar daat schiet ik niks mee op.
 
Probeer eens een oude coaxkabel zonder afgeschermde stekkers..

Kun je me uitleggen wat je daarmee bedoelt? Ik heb alles op Hirschmann bekabeling en stekkers, ik heb die oude meuk allemaal weggegooit.
Ik snap ook niet helemaal de reden van je opmerking... of maak je een geintje ?
 
Kun je me uitleggen wat je daarmee bedoelt? Ik heb alles op Hirschmann bekabeling en stekkers, ik heb die oude meuk allemaal weggegooit.
Ik snap ook niet helemaal de reden van je opmerking... of maak je een geintje ?

Het is bekend dat Hirschman kabels en plugs bij de Cisco in ieder geval interactieve TV onmogelijk maken, weet ik uit eigen ervaring.

Maar misschien wat ver gezocht voor dit probleem...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Retentie bellen (optie 3 / 4 dacht ik) en zeggen dat je een nieuwe Humax voor 49,- wilt hebben ter vervanging van de cisco. Of dat ze de cisco moeten repareren.
 
de 8485 is van Mei 2011, dus is ie dan net uit de garantie?
er zit 2jaar garantie op dus misschien valt hij er nog binnen? er wordt gekeken naar leverdatum.. kans is groot dat de tuner defect is...
 
er zit 2jaar garantie op dus misschien valt hij er nog binnen? er wordt gekeken naar leverdatum.. kans is groot dat de tuner defect is...
Inmiddels de helpdesk maar weer eens gebeld met het verzoek een nieuwe Cisco (of andere) onder garantie te sturen maar ze staan erop om een monteur te sturen, zonde van de tijd en het geld...
Maar goed, als hij een nieuwe decoder (DVB) bij zich heeft dan is het probleem snel opgelost.
Van het weekend er een andere TV met CI+ op gezet en daar kreeg ik 100% kwaliteit en signaal sterkte op dezelfde coax als waar de Cisco op staat.
Het kan niet anders dan de Cisco zijn.
Hij komt vrijdag de 10e, kijk wel of ze luisteren naar klanten...
Ze bevstigden inderdaad dat de garantie 2 jaar is op die Cisco, dat wist ik dus niet meer.
Dank je XeCuToR.
 
het kan inderdaad dan bijna niet anders dan dat de tuner defect is, indien dit zo is krijg je een nieuwe decoder thuisgestuurd, de monteur kan dit voor je regelen maar hij zal niet een nieuwe bij zich hebben!

je kunt ook de decoder opsturen voor reparatie, maar dan zit je een tijdje zonder...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan