• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

8485DVB geel/oranje scherm

  • Onderwerp starter Onderwerp starter busycat
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Helaas kom je nu pas met deze informatie....

Maar ja beter laat dan nooit.

Ik wist van ellende niet meer wat ik met de cisco aanmoest en ben dus allang blij dat er een Humax komt. Voor iedereen die tegen hetzelfde aanloopt is er nu duidelijkheid hoe het beste te handelen is om van dit stuk ongeluk af te komen, bellen!

Ik was allang blij met een nette regeling omdat ik de cisco mag houden(geen idee wat ik er mee moet) dus vind ik dat er best iets betaald mag worden maar dat de decoder doorverkocht wordt aan nieuwe klanten is gewoon onzin. De cisco wordt door Ziggo niet meer uitgeleverd.

@hierboven, ja die eerste lijn is echt verschrikkelijk, maar die zitten ook maar een standaard verhaal te vertellen, probeer gewoon doorverbonden te worden zodat je de echte technische mensen aan de lijn krijgt. Dat scheelt een hoop hartkloppingen.

Ik zal alleen de kachel wat hoger moeten zetten als de humax er is want die schijnt niet zo heet te worden......:oyeah:
 
oranje scherm 2e keer

en ja hoor na een maand te hebben gedaan , vanavond weer een oranje scherm . en was al die oranje al zat , maar goed , dit keer ziggo maar gebeld .
na verschillende menus te doorlopen eindelijk iemand aan de lijn .

ze hebben vanaf afstand de recorder geresett , niets hielp . tja blijkt dat het aan de cisco ligt , nu kwam de vraag waar ik hm weg had .

ben eerlijk in zoiets , heb hm via marktplaats , maandje oud , dus dacht dat het wel goed was , maar kreeg dus te horen ja dan kunnen we niets doen , helaas .

kon wel een nieuwe humax kopen voor 199 , ja daag ben al 12 jaar klant eerst @SLOME , EN NU ZIGGO , dus heb maar de verbinding verbroken , en zelf maar weer aan knutselen geweest en ja hoor de hdmi deed het weer . zoineens . na fabrieks insteling te hebben gedaan , en de kabel rechstreeks aan te hebben gesloten , dus heb de schart kabel maar laten zitten voor de volgende oranje gevoel , :thumb up:

nu is mijn vraag : zijn er meer die de ontvanger via particulier hebben gekocht ,en heeft ziggo daar wel wat mee gedaan ,?

volgens mij mag het niks uit maken waar ik de apparaat weg heb , is nu 3 maand oud en neem aan dat er fabrieks garantie op zit .
 
Het maakt wel degelijk uit waar je hem gekocht hebt. De verkopende partij (in dit geval een particulier via marktplaats) dient je een deugdelijk product te leveren. Je moet deze garantie dus bij de verkopende partij halen.

pvd
 
De kans is erg groot dat de verkoper hem juist weggedaan heeft vanwege deze problemen. En dat Ziggo je niet kan/wil helpen snap ik wel. Zij zijn niet verantwoordelijk voor een stuk hardware wat ze niet zelf hebben geleverd natuurlijk.
 
Hallo allemaal,

Ik heb de Cisco 8485DVB nu zo'n 2 jaar.
Het kwam wel eens voor eens in de X maanden dat het scherm op oranje sprong en hij niets meer deed.
Dan was het een kwestie van even uit en aan en deed hij het weer.

Nu de afgelopen paar maanden werd dit steeds erger en erger totdat het gewoon meerdere keren binnen een uur gebeurde.
Ik heb toen het af en toe gebeurde het ooit wel gemeld bij Ziggo maar die deden er toen niet zo veel mee behalve mijn recorder resetten (telefonisch doorgelopen samen met de medewerker)

Maar goed nu dus weer de telefoon opgepakt. recorder nog zo'n 16 dagen binnen de garantie en ik werd er helemaal gestoord van.

Na weer het resetten te hebben doorlopen en even later het probleem weer te hebben, wederom gebeld en het apparaat moest opgestuurd worden.
Gedaan met een beschrijving van het probleem er bij en een foto van het oranje beeld. (overigens kwam de eerste keer de sticker niet en koste dit weer een week extra)
En na amper 4 werkdagen kreeg ik hem weer terug met er is niets aan de hand en hij werkt gewoon....
Ik heb hem dan maar weer aangesloten, en nog geen half uur later, hop oranje.
Enigzins..nou ja FLINK geirriteerd belde ik dan maar weer op. Nou ik moet hem weer opsturen, en dan gaan ze er nog maar eens grondig naar kijken.
Als ze er de eerste keer gelijk grondig naar gekeken hadden ipv uit de doos ff aansluiten hij doet en terug in de doos, wat zeker weten gebeurd is, dan hadden ze gezien dat hij het probleem echt heeft.

Ook beweren ze vrolijk dat dit probleem geheel onbekend is. De Cisco 8485DVB is een goed apparaat en er zijn geen problemen mee bekend. JA VAST!!??

Kijken wat ze er nu dan mee gaan doen.

Ik heb het overigens ook op een andere tv geprobeerd en ook met een ziggo hd ontvanger van iemand anders. Daar werkt alles gewoon goed mee, dus het ligt echt aan dit ding. Waardeloos apparaat. Het isn iet voor niets dat Ziggo op andere merken is over gestapt.
 
Haha, zo herkenbaar dit. Bij mij was er ook een helpdeskmedewerker die doodleuk beweerde dat ik de eerste was die melding maakte van het probleem. Ja vast, er zijn tientallen meldingen op dit forum alleen al te vinden van mensen die het probleem ook hebben. Staat zelfs ook een melding van in dit topic :)

Maar ik heb na lang zeuren bij Ziggo het nu eindelijk voor elkaar en heb nu (Sinds gisteren) een Humax thuis staan. Ik heb wel twee keer een vervangende Cisco gekregen voordat ik eindelijk de Humax kreeg, maar ach, ik heb hem nu.

Het kwam pas goed toen ik de klachtenafdeling aan de telefoon kreeg. Als je je decoder onder garantie terug mag/moet sturen, krijg je bijna 100% zeker gewoon weer een Cisco ter vervanging. Ook al gaf ik aan geen Cisco meer te willen, kreeg ik toch steevast een Cisco toegestuurd.
 
ik zie heel veel mensen met hetzelfde probleem als ik , echter na 8 cisco boxen te hebben ontvangen word mij nog steeds verteld dat ik bij een swap een sisco krijg en dat er niemand is die kan bepalen of ik een andere box krijg.

ik ben al ruim een jaar aan het klooien met die cisco.

geel beeld - na terugzetten fabr. inst. doet hij het een dag.


in het begin zelfs het mainbord van mijn tv laten vervangen door de LG monteur.

en natuurlijk is er niets dan tegenwerking van de helpdesk.
ik vraag me af waarom sommige mensen wel een andere box krijgen.
toch maar weer es bellen met ziggo dan.:(
 
De klantenservice kunnen je ook niet verder helpen, en als zij je toezeggen dat je mag omruilen zal je ook 100% zeker een Cisco terugkrijgen.

Je moet zorgen dat je bij de afdeling klachten terecht komt, dat is de optie in het hoofdmenu waarbij aangegeven is dat het gaat om een wijziging of opzeggen van je abonnement.

Overigens is de Humax ook niet heilig hoor ;) Ik heb nu 9 van de 10 keer bij het aanzetten van mijn zooi geen geluid. En ik denk dat het komt doordat de Humax vrij traag opstart, en de reciever al klaar is en geen geluid over de HDMI ziet maar wel beeld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De klantenservice kunnen je ook niet verder helpen, en als zij je toezeggen dat je mag omruilen zal je ook 100% zeker een Cisco terugkrijgen.

Je moet zorgen dat je bij de afdeling klachten terecht komt, dat is de optie in het hoofdmenu waarbij aangegeven is dat het gaat om een wijziging of opzeggen van je abonnement.


aaahh dat ging er verkeerd :schater:

ga vandaag proberen de klachtenlijn te pakken te krijgen

thnx mvdstroom :applause:
 
aaahh dat ging er verkeerd :schater:

ga vandaag proberen de klachtenlijn te pakken te krijgen

thnx mvdstroom :applause:

No problem, en laat je vooral niet afschepen hoor! Want ze zullen je waarschijnlijk wel proberen te verwijzen naar de klantenservice :) Maar met een beetje mazzel kunnen ze zien dat je al een paar keer een Cisco hebt gehad...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan