• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

8485DVB geel/oranje scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gele schermen

Op 30-01-2007 kocht ik een beamer van Panasonic PTAX100E. Die werkte probleemloos met mijn Samsung receiver. De receiver werd vervangen op 21-11-2011 door de CISCO8485DVB en bleef goed werken. Na kleurstrepen op mijn PTAX100E werd deze vervangen door een 2 maand jongere PTAX100E.
Na ~1 jaar ontstonden problemen met flikkeringen en soms een geel scherm.
In afwachting vd reparatie, de oudere PTAX weer aangesloten. Helaas, volgens de reparatiedienst werd mijn nu te oude beamer niet meer gerepareerd.

Gisteren, na afloop van een film kijken via mijn mediabox en terugschakelen naar TV kijken: EEN GEEL SCHERM op mijn oudste PTAX. Na 1 uur afkoelen leek alles weer in orde. Ook de 2de dag -vandaag- leek alles OK. In beide gevallen problemen met het HDMI synchronicatie? Is een HDMI repeater de oplossing?


Ik las in nov 2011 all veel verhalen met HDMI als vermoedelijk probleem kind. Oa problemen met Philips TV's. Als een HDMI synchronisatie de echte oorzaak is, dan valt het mij als niet-electronicus tegen dat dat pas na 1,5 jaar eenduidig bekend wordt.
Mijn complimenten:applause::applause: wel voor de gene die dit ontdekte en tevens een remedie gaf.
 
Oranje / geel scherm Humax en 2 afstandsbedieningen

Op aanraden van de helpdesk van Ziggo heb ik contact gehad met HUMAX.
ZIj hadden een oplossing om 2 apparaten met dezelfde afstandsbedieningen van HUMAX anders in te stellen.

DUS WAT DIT BETREFT OPGELOST.:applause::applause::thumb up::thumb up:
 
Oranje / geel scherm Humax en 2 afstandsbedieningen

Dit was een reactie op bericht
post_old.gif
15 maart 2013, 15:16 uur
 
geel/oranje scherm

ook hier sinds gisteren een oranje beeld via de hdmi . zo ineens onder tv kijken.
van alles geprobeerd , maar niks helpt .
hdmi werkt gewoon , want de mediaplayer werkt gewoon erop.

nb.

na een resett , en fabrieks instellingen had ik ineens weer beeld via de hdmi .

ben beniewd voor hoelang
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas heb ik ook al tijden problemen met het oranje scherm.

Netjes gewacht op de update maar het lijkt alleen maar erger geworden. Net weer met ziggo gebeld en dit doorgegeven. Ze willen me een maand abo terugstorten, alsof ze er dan klaar mee zijn. Ongelooflijk dat er niets geruild kan worden, ja voor weer een cisco 8485 maar dat gaat natuurlijk niets oplossen. Het kastje is niet stuk maar jullie belabberde firmware!

Ik heb vanaf het begin dat ik dit kastje heb al problemen en telkens wordt er iets anders gezegd met als hoogte punt maanden wachten op de alles verlossende firmwareupdate die naar nu blijkt niets maar dan ook echt niets opgelost heeft! Dit was destijds de enige interactieve decoder dus ik had op dat moment geen keus. Zodra ik hier een alternatief heb stap ik over want bestaande klanten kunnen dood vallen bij ziggo.

Iemand nog een idee wat de volgende stap kan zijn? Ik wil gewoon een Humax zodat ik van dit ellendige kastje af ben!

edit: Ik heb alles al geprobeerd, van verschillende HDMI kabels/poorten tot fabrieksresets
 
Oranje / geel scherm

@WeZz

Ik kan uit het bericht niet opmaken dat er nog garantie op de CISCO zit.
Bij mij was dit namelijk wel het geval en bij mij is deze onlangs vervangen.
Daarvoor had ik eerst al het apparaat opgestuurd voor reparatie.
TOen dat niet hielp was het advies van de helpdesk een klacht aan te maken via het webformulier.
Daarna is het uitstekend geregeld door ZIGGO.
 
Persoonlijk heb ik geen idee of er nog garantie op zit. Ik heb de huidige cisco nu ongeveer 1 jaar, de vorige was ook na ongeveer een jaar vervangen door ziggo maar ik weet niet of ze de garantie dan doortellen of dat hij opnieuw start.

Maar het probleem is dat ik wel weer een nieuw kastje kan eisen maar daar is mijn probleem niet mee verholpen. Los van de trage interface, de vastlopers af en toe, de recorder die soms ook maar doet wat ie zelf wil etc. is het HDMI probleem een firmware probleem. Dus een andere cisco 8485 zal precies hetzelfde probleem geven.

Vandaar dat ik eigenlijk helemaal klaar ben met cisco.
 
Nieuwe ontwikkeling in mijn strijd tegen de Cisco :-P

Ik heb uiteindelijk iemand van de afdeling klachten management aan de lijn gehad . Hij kon mij een aanbieding doen die ik hier ook wel even wil delen.

Als je 3 jaar of langer klant bij Ziggo bent kun je een Humax recorder krijgen voor € 119,- de versie zonder Harddisk was nog een stukje goedkoper maar die was voor mij niet interessant dus deze prijs heb ik niet genoteerd. Deze actie loopt tot een onbekende datum dus als je net als ik de Cisco zat bent en niet een volledig bedrag kan of wil neertellen voor een ander merk dan lijkt mij dit een mooie aanbieding.

Ik krijg in ieder geval ergens volgende week de Humax binnen en hoop dat ik dus van al die ergernissen af ben en weer kan genieten van mijn ziggo produkten.:wink:
 
Nieuwe ontwikkeling in mijn strijd tegen de Cisco :-P

Ik heb uiteindelijk iemand van de afdeling klachten management aan de lijn gehad . Hij kon mij een aanbieding doen die ik hier ook wel even wil delen.

Als je 3 jaar of langer klant bij Ziggo bent kun je een Humax recorder krijgen voor € 119,- de versie zonder Harddisk was nog een stukje goedkoper maar die was voor mij niet interessant dus deze prijs heb ik niet genoteerd. Deze actie loopt tot een onbekende datum dus als je net als ik de Cisco zat bent en niet een volledig bedrag kan of wil neertellen voor een ander merk dan lijkt mij dit een mooie aanbieding.

Ik krijg in ieder geval ergens volgende week de Humax binnen en hoop dat ik dus van al die ergernissen af ben en weer kan genieten van mijn ziggo produkten.:wink:
Dus ze weigeren een probleem op te lossen die door hunzelf veroorzaakt word, en ze laten jou betalen voor een andere decoder. Die decoder geven ze aan nieuwe klanten voor €99 en jij moet er, omdat je al 3 jaar bij ze zit €119 betalen. Iets klopt er niet in dit verhaal.

Dit is geen "aanbieding" maar gewoon de kop in het zand steken voor het probleem, en de klant zelf de oplossing laten betalen.

Bij mij durfde de medewerker van de helpdesk zelfs te beweren dat het probleem onbekend was voor ze, en dat nog nooit iemand dat probleem heeft aangemeld. "Nee hoor meneer, verkleuring van het beeld... dat probleem ken ik niet, maar het kan bijna niet anders dan dat het aan de HDMI kabel ligt" Ik denk dat ik wel 5 keer heb herhaald dat het beeld niet verkleurd, maar gewoon egaal geel is en de decoder dan nergens meer op reageert en dus gewoon vastgelopen is.

Ik sla de stap van decoder omruilen maar gewoon over en ga meteen een klacht indienen.
 
Het is onterecht dat ze je laten betalen. Het probleem zit in de Cisco hardware, en Ziggo ziet geen kans om dit met een firmware ingreep te corrigeren. De enige weg is een telefonische klacht indienen. Via Email kom je terecht bij medewerkers die niet de autoriteit hebben om een apparaat kostenloos om te ruilen. Hebben ze bij mij uiteindelijk zonder morren gedaan, en de vervangende Humax werkt prima.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan