• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

8485DVB geel/oranje scherm

  • Onderwerp starter Onderwerp starter busycat
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Jammer dat ik dus weer geld moet uit gaan geven omdat mijn provider het niet aanpakt.
 
Sinds gister ook het probleem van het geel/oranje scherm, HDMI kabel vervangen, opnieuw opstarten ... het helpt allemaal niks, het probleem is onstaan omdat ik even op de Philips Tv een andere ingang had geslecteerd, dit gebeurd wel vaker, maar nu is het geel/oranje scherm niet meer weg te krijgen. Via Scart kan ik wel kijken. maar daar hebben we dit ding niet voor gekozen, we willen HD kijken !.Ook even met Ziggo gebeld, tja dan moet u hem maar even opsturen, maar na dit topic gelezen te hebben denk ik dat dit weinig zin heeft.
 
@checkin : bij jou is het probleem wel ernstiger als je het niet meer weg krijgt.
 
Probeer hem te koppelen met de scart, dan heb je beeld.
Daarna kiezen voor fabrieksinstellingen herstellen.
Haal hem daarna even 30 (of langer) minuten van de stroom af.

Daarna weer proberen.

Blijft het probleem, terugbellen naar ziggo. Als je garantie hebt, dan moet je terugsturen. Dat gaat met een adressticker van Ziggo (kost je niets)

1) men kan hem beter resetten en je krijgt hem terug.
2) je krijgt een Humax.


Laat ons de afloop weten.

gr Wim
 
Bij mij heeft Ziggo uiteindelijk toch de Cisco gratis vervangen door de Humax, na telefonisch contact. Mijn problemen zijn opgelost, met inbegrip van het zwakke signaal op beide tuners. De telefonische klantenservice gaf overigens aan dat ook zij geen zicht hadden op de aangekondigde firmware upgrade. Dank voor alle reacties.
 
Na 2 dagen via scart gekeken te hebben, toch weer eens de HDMI gekozen, en .... er is weer beeld :roll:

De envelope van Ziggo is al op mijn deurmat gevallen.
 
ook oranje scherm

Goedenmiddag,

Sinds vandaag opeens out of the blue een oranje scherm (philips tv)

Ook wij hebben een cisco, aan uit gezet, stroom er af gehaald, niks helpt, maar zoals ik het lees is het beste om met ziggo te bellen omdat het om de handshake gaat.
 
Oranje scherm CICSO 8485

Sinds kort heb ik hetzelfde probleem.
Mijn interactieve ontvanger heb ik gekocht op 29 juli 2011.

In verband met het defect (oranje scherm) heb ik het ter reparatie aangeboden op 14-02-2013, met vermelding van het probleem.
Op 21 of 22 februari 2013 ontving ik de interactieve ontvanger met de melding De technische dienst heeft de recorder inmiddels grondig onderzocht. Hieruit is gebleken dat er geen defect in het apparaat is.

Op 27-02-2013 om 16:30 uur contact gehad met de klantenservice om het probleem weer te melden. Telefonische ondersteuning * apparaat van stroom af halen, 15 sec. wachten en aanzetten. * toen deed de interactieve ontvanger het weer. + advies direct weer te bellen zodra het ontstaat.
Op 27-02-2013 16:50 uur contact gehad met de klantenservice om het probleem weer te melden. Toen bleek dat het via HDMI fout ging en via SCART niet.
HET IS ECHTER EEN HD ONTVANGER MET DIE FUNCTIONALITEIT. Het advies was een klacht in te zenden, dit ook in verband met de garantietermijn.

Dit heb ik gedaan, echter met veel inzend problemen. ZIGGO tijd gegeven tot komende maandag.
:!:
 
Oranje scherm CICSO 8485

ZIGGO heeft afgelopen maandag telefonisch gereageerd.
We hebben afgesproken dat er een nieuw HUMAX IRHD-5200C zou worden geleverd.
Gisteren (donderdag) ontving ik volgens afspraak de HUMAX.
Vandaag heb ik deze ingesteld.
De HUMAX werkt goed en prettig, gelijk aan mijn EUROFOX HD+ satteliet ontvanger (eveneens van HUMAX).

PERFECT OPGELOST! :applause: :applause:

Het enige aandachtspuntje voor mij (en niet voor ZIGGO) is dat beide apparaten nu reageren op de ingaven via de afstandsbediening.
Voorlopig los ik dit op door de stroom van het apparaat te halen.
Ik hou me aanbevolen voor een betere oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan