• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

8485DVB geel/oranje scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

busycat

Betreft 8485DVB aangesloten via de HDMI ingang van een Oppo BDP-103 BluRay speler. Beide apparaten functioneren overigens goed als ze rechtstreeks zijn aangesloten op de enkelvoudige HDMI ingang van de TV.
Bij opstarten door de stekker in het stopcontact te steken functioneert de Cisco prima en geeft de Oppo dit signaal keurig weer op de uitgang naar de TV.
Na heen en weer schakelen van de Oppo-ingangen reageert de Cisco echter niet meer en geeft een egaal geel/oranje beeld weer.
Ditzelfde oranje beeld is heel even te zien bij normaal opstarten, maar verdwijnt dan weer.
Bij Cisco wordt ik doorverwezen naar Ziggo, maar bij Ziggo Service Plus zeggen ze dat het een intern apparaatprobleem is waar ze geen details over weten.:sad:
Oppo heeft een goede reputatie voor wat betreft het oplossen van problemen, maar ik wil graag een goede omschrijving van het probleem kunnen geven.
Herkent iemand dit gedrag van de Cisco? Kan dit een HDMI handshake probleem zijn? Alle info welkom.
 
Oranje scherm lijkt inderdaad op HDMI probleem

@busycat
Ik heb het zelfde probleem met de Cisco 8485. Mijn configuratie is nagenoeg gelijk echter met een Sony BDV-N590 tussen de Cisco en de TV. Ook hierbij gebeurt het regelmatig dat de Cisco vast loopt en een egaal oranje scherm doorgeeft. De enige manier om dit op te lossen is door de Cisco uit en weer aan te zettten.
Ik heb dit probleem in augustus bij Ziggo gemeld. Na enig speuren is toen eerst besloten dat de Cisco mogelijk gerepareerd moest worden. Dit is daarna teruggedraaid omdat er een software update zou komen die het probleem zou moeten oplossen. Helaas is het probleem niet opgelost en zien we nog regelmatig een oranje scherm. Ik ga dit wederom bij de support desk neerleggen.
Het lijkt er inderdaad op dat de Cisco een probleem heeft met HDMI handshake. Ik heb helaas geen patroon kunnen herkennen wanneer de Cisco vastloopt en wanneer niet. Het lijkt willekeurig op te treden (meestal als je net een bepaald programma wilt zien :? ).
 
Dank je wel Breekweg. Ik ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben.
Ik ben heel benieuwd of jij wel verder komt bij Ziggo support. Bij mij kwamen ze niet veel verder dan de gebruikelijke suggesties over kabeltjes ed. Toen ik dieper doorvroeg verwezen ze naar het apparaat zelf en Cisco. Voorzover ik begrepen heb komt de firmware echter van Ziggo, dus ik val tussen de wal en het schip.
Zeg maar afgescheept...
 
@busycat
Ik zal je p de hoogte houden. Vandaag was het nogal druk bij de helpdesk, dus ik probeer het na oud en nieuw weer.
 
Heb ik ook last van gehad, zelfs een 1200 of 1250 mode detecteerde de TV, dat kan de cisco helemaal niet uitsturen!!.

Mijn cisco wordt na een "reparatie actie" en "service monteur" bezoek nu omgewisseld voor een andere. Deze cisco bleef trouwens ook continu rebooten.....


Wim
 
Ook ik heb regelmatig geel beeld moet stroom erafhalen en daarna werkt hij weer voor een paar dagen goed.
 
ik heb nieuwe Interactieve TV aangeschaft en zelfde probleem met de Cisco Recorder 8485 : geel beeld.
Na de eerste keer met Ziggo gebeld te hebben gaf men aan dat het apparaat een fabrieksfout zou hebben en is er een nieuw exemplaat gestuurd. Deze gaf exact hetzelfde resultaat. Dus wederom met de helpdesk van Ziggo gebeld en het verzoek de HDMI kabels te vervangen : geen vebetering en nog steeds een geel scherm. Wederom teruggebeld met Ziggo waarbij me verteld was dat dit een bekend probleem is met diverse types Philips televisies. Het antwoord van Ziggo : het ligt niet aan ons of de Cisco : u kunt via Scart kijken of een nieuwe televisie kopen die wel werkt bij de Cisco.. Ik heb de hele zooi retour gestuurd... dan maar geen interactieve TV, ofg wellicht overstappen naar KPN.
 
Update Ziggo Helpdesk Oranje Scherm

Zoals op 18-12 aangegeven zou ik nog even een update geven als ik Ziggo gesproken heb. Ik heb vorige week Ziggo helpdesk gebeld en aangegeven dat ik nog steeds het oranje scherm probleem ondervind met de Cisco. De helpdesk medewerker heeft op dat moment direct melding gemaakt van de problemen bij de klachtendesk. Hierbij werd aangegeven dat er binnen 5 werkdagen door deze afdeling contact opgenomen zou worden om gezamenlijk tot een oplossing te komen. Ik werd keurig binnen deze 5 werkdagen teruggebeld door Ziggo :applause:. De oplossing die de medewerker van de klachten afdeling bood was het omruilen van de Cisco 8485 voor een Humax 5200c. Deze heb ik gisteren (zaterdag 12-1) ontvangen en nu geïnstalleerd. Tot nu toe werkt het perfect. :thumb up: De Humax komt veel gebruiksvriendelijker over, heeft een grotere harddisk, is VEEEEEEL stiller :grin: en heeft de mogelijkheid om de harddisk via FTP te benaderen :thankyou:. Ik word aankomende week nog door Ziggo gebeld om te kijken of de klacht naar tevredenheid is opgelost en om de Cisco te retourneren. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik zeer behulpzaam te woord ben gestaan door Ziggo en een zeer goede oplossing aangeboden heb gekregen. Ziggo :thumb up::thumb up:

@busycat Volgens de technische helpdesk medewerker gaat het inderdaad waarschijnlijk om een HDMI handshake probleem in de Cisco in combinatie met sommige apparaten.
 
Dank je wel voor de moeite van het melden Breekweg. Goed om te horen dat het probleem toch opgelost kan worden. Ik ben nog niet verder dan dat het inderdaad een HDMI handshake probleem is.
Ik ga proberen of ik bij de helpdesk ook verder kan komen.
 
oplossing voor orange/geel scherm

Beste Medeforummers,

Ik heb bij een familielid een vergelijkbaar issue gezien met orange/geel beeld bij het opstarten van de TV. Hoogst irritant, omdat het herstarten van de Cisco ontvanger relatief lang duurt.

Eindeloos in de wacht gestaan bij de Ziggo helpdesk, kastje naar muur experience etc. Volgens de vriendelijke ziggo medewerker een bekend probleem, maar geen oplossing, behalve scart aansluiten (waardoor dus alleen sd etc.).

Kortom: ik ben aan de slag gegaan de oorzaak te vinden van dit probleem met een professionele EDID HDMI analyser. De oorzaak zit 'm in de timing van de handshake op de HDMI-bus van de Cisco ontvanger. Ik schat in dat meer dan 50% van de TV's die nu te koop zijn, veelvuldig opstartproblemen (geel/oranje scherm) zullen ervaren hierdoor.

Totdat een software update beschikbaar is, voor zover deze er ooit zal komen, bestaat er een andere oplossing: om de timing issues van de handshake te elimeneren kun je tussen de Cisco ontvanger en TV een HDMI repeater plaatsen die ervoor zorgt dat de handshake goed gaat. Zo'n HDMI repeater wordt gevoed via HDMI en start erg snel op, waardoor er enerzijds een handshake wordt uitgevoerd met de Cisco en anderzijds een onafhankelijk HDMI handshake met de TV.

De aansluiting ziet dan als volgt uit:

Cisco --hdmi kabel-- HDMI Repeater --hdmi kabel-- TV

Zo'n HDMI repeater kost veelal rond de 25 euro en bespaart je een hoop ergernis in afwachting van een eventuele software update.

Ik heb de HDMI repeater inmiddels 3 weken succesvol in gebruik, tot op heden nooit meer problemen (voorafgaande hieraan meerdere keren per dag Cisco ontvanger uit/aan zetten).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan