• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

6 televisies aansluiten..

  • Onderwerp starter Onderwerp starter exoOw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
E

exoOw

We verhuizen binnenkort naar Hoogerheide (Noord-Brabant, dus @Home gebied), en zijn zo goed als verplicht Ziggo te nemen (Digitenne laat ons in de steek aangezien het niet leverbaar is), nu is dat voor mij geen punt.

Momenteel wonen we nog in België, en we hebben 6 TV's in huis, allen aangesloten en wel (analoog nog wel, gezien de verhuis hadden we geen zin om te investeren in digitale TV in belgië), in hoeverre is dit mogelijk met digitale televisie van Ziggo?

Heb vanalles over smartcards voorbij zien vliegen, maar geen enkele TV van ons ondersteund DVB-C (er worden 2 nieuwe aangeschaft, dus daar zullen we dan wel rekening mee houden). En hoe zit het dan met de abbo's, moet ik dan echt 6 verschillende abbo's nemen, of kunnen er meerdere TV's met ontvanger op 1 abbo, en hoeveel gaat dit mij allemaal kosten, ik zie mezelf niet echt 6 decoders installeren ..

(Heb tevens Ziggo een mail gestuurd hierover, maar nog geen reactie hierop)

exoOw,
 
Je kunt gewoon 6 TV's analoog aansluiten op je kabel aansluiting, mits je natuurlijk wel zelf de huis-installatie in orde maakt met de juiste versterkers en splitters. Voor analoge aansluiting heb je geen extra smartcards of ontvangers nodig. Dan heb je de (ongeveer 30) standaard analoge kanalen. (zie de Ziggo website en kijk bij je gemeente welke dat zijn)

Wil je ook digitale TV, dan moet je per TV een extra digitale ontvanger nemen. Misschien krijg je er al 1 gratis als je een alles-in-1 abonnement zou nemen, controleer even de ziggo website hiervoor.

Voor het standaard digitale pakket betaal je niets extra's per maand, voor de extra pakketten wel. Vanaf 1 maart volgend jaar krijg je gratis op alle smartcards hetzelfde pakket. Tot die tijd moet je de extra pakketten nog apart betalen per kaart, maar dat geldt dus alleen als je bovenop de standaard (60 dacht ik) digitale kanalen nog extra zenders wilt zien.
 
We verhuizen binnenkort naar Hoogerheide (Noord-Brabant, dus @Home gebied), en zijn zo goed als verplicht Ziggo te nemen (Digitenne laat ons in de steek aangezien het niet leverbaar is), nu is dat voor mij geen punt.

Momenteel wonen we nog in België, en we hebben 6 TV's in huis, allen aangesloten en wel (analoog nog wel, gezien de verhuis hadden we geen zin om te investeren in digitale TV in belgië), in hoeverre is dit mogelijk met digitale televisie van Ziggo?

Heb vanalles over smartcards voorbij zien vliegen, maar geen enkele TV van ons ondersteund DVB-C (er worden 2 nieuwe aangeschaft, dus daar zullen we dan wel rekening mee houden). En hoe zit het dan met de abbo's, moet ik dan echt 6 verschillende abbo's nemen, of kunnen er meerdere TV's met ontvanger op 1 abbo, en hoeveel gaat dit mij allemaal kosten, ik zie mezelf niet echt 6 decoders installeren ..

(Heb tevens Ziggo een mail gestuurd hierover, maar nog geen reactie hierop)

exoOw,

Je zult per tv een decoder en smartcard moeten nemen als je er digitaal op wilt kijken, waarbij het maximum wel 5 smartcards is, dus 1 tv wordt dus analoog. Per 1 maart *) wordt er niet meer per smartcard/pakket afgerekend, maar per pakket.
Dus als je nu bijvoorbeeld 5 * totaalpakket en film1 wilt kijken, dan ben je 5 * 24,90 kwijt. Straks nog maar 1 keer.
Wil je 5 * standaardpakket kijken, dan kost het je nu en straks geen abonnement :wink:

*) bron: https://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...&postcount=247
 
Bedankt voor de snelle reactie alvast! :]

Wordt dus even uitpluizen hoe we dit allemaal gaan doen, ten voordele van ons dat het huis momenteel nog niet af is (wordt pas begin februari opgeleverd), mooi de tijd om de hele meuk aan bekabeling in orde te krijgen.

Maar ik zou dus bij wijze van spreke een deel van de TV's digitaal kunnen doen, en een deel analoog? Zou zeer gunstig zijn aangezien niet iedereen hier behoefte heeft aan digitale televisie.
 
Maar ik zou dus bij wijze van spreke een deel van de TV's digitaal kunnen doen, en een deel analoog? Zou zeer gunstig zijn aangezien niet iedereen hier behoefte heeft aan digitale televisie.

Is uitstekend mogelijk.

Wel is de verwachting dat Ziggo het analoge pakket steeds verder uitkleed ten gunste van meer bandbreedte voor het digitale pakket. Ze zijn al van 34 naar 30 zenders gegaan.
 
Is uitstekend mogelijk.

Wel is de verwachting dat Ziggo het analoge pakket steeds verder uitkleed ten gunste van meer bandbreedte voor het digitale pakket. Ze zijn al van 34 naar 30 zenders gegaan.

Begrijpelijk, maar tegen dat dit zover is, zullen we al lang digitaal zijn hoor, dit is meer een tussenstap, tot dat iedereen er daadwerkelijk behoefte aan heeft.

Hoe zit het trouwens met het pakket op zich, neem ik gewoon het Digitale pakket en sluit ik waar ik wil analoog aan (zonder de decoder dus) en waar ik digitaal wil met decoder? (gewoon even een vraag zodat ik het gehele concept snap)
 
Begrijpelijk, maar tegen dat dit zover is, zullen we al lang digitaal zijn hoor, dit is meer een tussenstap, tot dat iedereen er daadwerkelijk behoefte aan heeft.

Hoe zit het trouwens met het pakket op zich, neem ik gewoon het Digitale pakket en sluit ik waar ik wil analoog aan (zonder de decoder dus) en waar ik digitaal wil met decoder? (gewoon even een vraag zodat ik het gehele concept snap)

Ja dat klopt helemaal. Op de coax-kabel staat gewoon het hele pakket, zowel analoog als digitaal komt via de zelfde coaxkabel binnen. Als je er een digitale ontvanger aanhangt kun je dus de digitale kanalen bekijken, hang je er een 'normale' tv aan, dan zie je de analoge kanalen.

Over dezelfde coax-kabel komt ook nog eens internet je huis binnen als je dat wilt met een maximale snelheid tot 30Mbit/sec op dit moment en dat gaat in 2009 verder omhoog in snelheid. Internet wordt wel in de meterkast aangesloten, TV's in je hele huis mits je zelf de bekabeling en versterkers vanuit de meterkast in orde laat maken natuurlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan