• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

5 modems gehad van Ziggo

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Hellangellus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
H

Hellangellus

hoi allemaal, ben er helemaal zat van.
Heb intussen al vijf modems gehad van Ziggo, de ubee en de sisco modem. Allemaal doen ze hetzelfde. Modem valt uit om het half uur, reset zich steeds, of is een hardreset nodig. Internetverbinding moet normaal 60mbit zijn maar als we 25 halen is het veel. Telefoonverbinding valt regelmatig weg.
Ziggo heeft al een heel dossier van ons. Klantenservice komt iedere keer met het verhaal dat ik de modem moet resetten maar stuurt toch een monteur. Monteur van ziggo is hier kind aan huis. Kan wel van kastje naar huis lezen, maar niet van huis naar kastje. Laat maar weer een nieuwe modem achter van probeer dit maar eens. Ik word hier eerlijk gezegd moe van. Volgens mij weten ze zelf niet eens wat hier loos is.

En het is ook niet dat er een pc er last van heeft, nee maakt niet uit. Laptop doet ie het ook mee, geeft niet of ie aan de kabel hangt of aan de Wifi blijft gelijk.

de pingsnelheid is gemiddeld 110. Dit is abnormaal.

Iemand hier meer ervaring mee, en is dit opgelost ?
 
Ping is sowieso niet normaal, en uitvallen.. reset het hele modem of valt alleen de verbinding weg?

Heb je AOP en breedband versterker al getest? eventueel zonder breedband versterker?

kun je iets meer voorbeelden geven?
 
probeer het wifi kanaal eens op 1 te zetten indien het een Ubee modem betreft, dit lost de pingsnelheid waarschijnlijk op, ook bedraad, heeft bij mij ook geholpen.

indien het probleem blijft koppel dan alles los van het modem, ook draadloos en doe dan bekabeld met 1 pc of laptop nog eens een speedtest.
 
probeer het wifi kanaal eens op 1 te zetten indien het een Ubee modem betreft, dit lost de pingsnelheid waarschijnlijk op, ook bedraad, heeft bij mij ook geholpen.

indien het probleem blijft koppel dan alles los van het modem, ook draadloos en doe dan bekabeld met 1 pc of laptop nog eens een speedtest.
is alleen icm multikabel gebied of boven in nederland
 
over uitvallen, de hele modem is weg, ook niet meer zichtbaar in systeem. Ook telefoon is dan uitgevallen. Dit is zeer lastig als je een belangrijk gesprek voert. En met bekabeling is de ping ook 110. We hebben samen met de monteur verschillende test gedaan, met zijn laptop en de mijne. Allebei op de kabel en toch was de snelheid en de ping niet goed. Het grappige is dat als we het kanaal veranderen, na uitschakeling van het modem is alles weer terug op fabrieksinstelling. Maakt trouwens niet uit of er 1`pc achter zit of 1 pc met 2 laptops. Hij doet hetzelfde.
Regelmatig moeten we of handmatig de modem resetten of hij doet het zelf. Alle drivers zijn geupdated , 1 laptop en pc draaien op windows 7 en 1 laptop op windows 8.

ik heb een programma dat heet inSSIDer daar kan ik zien welke kanalen vrij zijn, maar regelmatig doordat de modem uitvalt zie ik de modem niet meer.

we betalen voor alles in 1 extra met snelheid van 60mbit, maar mijn vader zijn oude adslrouter is sneller dan die van ons. Wij zitten in het gebied van Casema ( zuid-oost Drenthe )

Op dit moment zit router 5 , monteur heeft al kabels vervangen, het kastje vervangen waar de kabel binnenkomt. Maar geen resultaat. Bij het installeren gaat met de test de boel naar 60mbit, maar na twee minuten zitten we weer tussen 15 en 23 en pingsnelheid dat je beter zelf naar china kunt reizen ipv over het internet.
 
Hmm.. ik zou wel eventjes bellen dan want misschien zit er ergens in het signaal toch iets verkeerd, vooral als de hele modem uitvalt inc telefonie, normaal zou kanaal 1 icm ubee modems veel moeten oplossen.
 
we hebben volgens mij een dossier bij Ziggo. Enigste wat maar hoef te zeggen van Hij doet het weer. En dan zeggen zij, reset de modem maar, ik doodleuk van ja dan is de verbinding weg hahaaha, daarna kijken zij en zeggen ja leuk ik zie dat de modem zich spontaan reset, ik zorg dat er een monteur komt. Die man kent ons nu al zo langzamerhand. Hij weet het ook niet meer wat er loos is. Daarom krijg ik iedere keer maar weer een nieuwe modem.
 
we hebben volgens mij een dossier bij Ziggo. Enigste wat maar hoef te zeggen van Hij doet het weer. En dan zeggen zij, reset de modem maar, ik doodleuk van ja dan is de verbinding weg hahaaha, daarna kijken zij en zeggen ja leuk ik zie dat de modem zich spontaan reset, ik zorg dat er een monteur komt. Die man kent ons nu al zo langzamerhand. Hij weet het ook niet meer wat er loos is. Daarom krijg ik iedere keer maar weer een nieuwe modem.
Via mobiel bellen.
 
hoi allemaal, ben er helemaal zat van.
Heb intussen al vijf modems gehad van Ziggo, de ubee en de sisco modem. Allemaal doen ze hetzelfde. Modem valt uit om het half uur, reset zich steeds, of is een hardreset nodig. Internetverbinding moet normaal 60mbit zijn maar als we 25 halen is het veel. Telefoonverbinding valt regelmatig weg.
Ziggo heeft al een heel dossier van ons. Klantenservice komt iedere keer met het verhaal dat ik de modem moet resetten maar stuurt toch een monteur. Monteur van ziggo is hier kind aan huis. Kan wel van kastje naar huis lezen, maar niet van huis naar kastje. Laat maar weer een nieuwe modem achter van probeer dit maar eens. Ik word hier eerlijk gezegd moe van. Volgens mij weten ze zelf niet eens wat hier loos is.

En het is ook niet dat er een pc er last van heeft, nee maakt niet uit. Laptop doet ie het ook mee, geeft niet of ie aan de kabel hangt of aan de Wifi blijft gelijk.

de pingsnelheid is gemiddeld 110. Dit is abnormaal. mijn ping 18 -69

Iemand hier meer ervaring mee, en is dit opgelost ?

Zie ook reind FGB0611
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan