M
mlasschuyt
Sinds een aantal weken heb ik de Horizon Mediabox in huis i.c.m. met Connect Complete & Play Complete. Alles is volgens de instructies geïnstalleerd (inclusief de SQ601). De Horizon is bekabeld verbonden met de Ubee EVW 3200. Laatste firmware software is geïnstalleerd.
Nu heb ik vanaf het begin een probleem met het 5 Ghz wifi. Deze valt namelijk regelmatig weg en is dan een tijdje ook niet meer zichtbaar. Wanneer ik vervolgens in de Horizon inlog zie ik dat de 5Ghz AP gewoon staat ingeschakeld.
Pas na de box uit en aan te hebben gezet kan ik weer verbinden met 5 Ghz, maar na een dag valt hij weer weg. Ik heb de wifi van de Ubee al eens uitgezet (Primary Network: Disabled), maar dat mocht niet baten. Ook heb ik de Horizon box al eens terug gezet naar factory settings en heb ik de netwerk-settings opnieuw ingesteld. Zonder resultaat helaas.
Een ander probleem is dat de apps regelmatig niet werken of plotseling uitvallen, maar volgens mij is dat wel bekend (en is volgens mij nog geen oplossing voor).
De 5 Ghz wifi van de Horizon is sneller (140-150 Mbps) dan de Ubee (90-100 Mbps), dus zou ik graag van de Horizon wifi gebruik willen maken.
Wie weet wat er aan de hand zou kunnen zijn en hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen? Ik hoor het graag als er meer gegevens nodig zijn.
Nu heb ik vanaf het begin een probleem met het 5 Ghz wifi. Deze valt namelijk regelmatig weg en is dan een tijdje ook niet meer zichtbaar. Wanneer ik vervolgens in de Horizon inlog zie ik dat de 5Ghz AP gewoon staat ingeschakeld.
Pas na de box uit en aan te hebben gezet kan ik weer verbinden met 5 Ghz, maar na een dag valt hij weer weg. Ik heb de wifi van de Ubee al eens uitgezet (Primary Network: Disabled), maar dat mocht niet baten. Ook heb ik de Horizon box al eens terug gezet naar factory settings en heb ik de netwerk-settings opnieuw ingesteld. Zonder resultaat helaas.
Een ander probleem is dat de apps regelmatig niet werken of plotseling uitvallen, maar volgens mij is dat wel bekend (en is volgens mij nog geen oplossing voor).
De 5 Ghz wifi van de Horizon is sneller (140-150 Mbps) dan de Ubee (90-100 Mbps), dus zou ik graag van de Horizon wifi gebruik willen maken.
Wie weet wat er aan de hand zou kunnen zijn en hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen? Ik hoor het graag als er meer gegevens nodig zijn.