• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

5.1 op mediabox ?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter simonr
  • Startdatum Startdatum
S

simonr

Kan iemand mij vertellen of er kanalen zijn die met 5.1 geluid uitzenden?
Ik wil mijn mediabox eventueel digitaal gaan aansluiten, maar als er toch geen 5.1 uitgezonden wordt ga ik
niet helemaal een digitale kabel aanschaffen.
 
Er zijn inderdaad alleen een aantal HD-zenders die (niet altijd) in DD uitzenden en deze moet je dan ook steeds per kanaal opnieuw instellen omdat er een bug in de firmware zit waardoor deze instellingen niet vastgehouden worden.
Maar even belangrijk is denk ik de beeldkwaliteit, die is met een HDMI-kabel beter dan met een Scartkabel.
Bij mijn Cisco DVR was een HDMI-kabel bijgeleverd (1,5 meter) die een prima kwaliteit geeft.
Daarnaast hoef je op zo'n korte afstand ook geen peperdure HDMI-kabel te kopen, een kabel van € 10,- voldoet al prima.
 
simonr zei:
Kan iemand mij vertellen of er kanalen zijn die met 5.1 geluid uitzenden?
Ik wil mijn mediabox eventueel digitaal gaan aansluiten, maar als er toch geen 5.1 uitgezonden wordt ga ik
niet helemaal een digitale kabel aanschaffen.

Ook zonder 5.1 klinkt het geluid van de TV over de luidsprekers van je Home Cinema alsnog veel mooier dan via de TV zelf hoor ;)
 
Alle 18 HD kanalen die in het HD pakket zitten hebben Doldy surround, ook bij de ARD en ZDF is het aanwezig maar daar moet het handmatig aangezet worden.
 
Jules1 zei:
Alle 18 HD kanalen die in het HD pakket zitten hebben Doldy surround, ook bij de ARD en ZDF is het aanwezig maar daar moet het handmatig aangezet worden.

Correctie bijna alle HD kanalen, sbs en co hd kanalen zijn gewoon mp2 en hebben geeen dd audio spoor.
 
Devil-Strike.net zei:
Correctie bijna alle HD kanalen, sbs en co hd kanalen zijn gewoon mp2 en hebben geeen dd audio spoor.

Klopt sorry, SBS6, NET5, Veronica niet. Ook History HD & Myzen niet, en bij eurosport moet het handmatig.
 
Oke, ik weet genoeg.

Ik ben "nog" niet van plan om HD te nemen, dus ik sluit de twee tulpstekkertjes wel op de 5.1 set aan.

Bedankt.
 
Met 2 tulp stekkers heb je sowieso maximaal 2.0. Dan zal je nooit 5.1 hebben.
 
Terug
Bovenaan