40PFL9704H/12 en plof (alleen NL3?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

pedrotuttle

Dag,

sinds een paar maanden heb ik een tweedehands
40PFL9704H/12 in bezit die heel goed bevalt.

Het enige zorgwekkende punt is dat het ding soms meerdere malen op een dag uitvalt maar dan alleen bij gebruik van de CI+ module en dan ook nog alleen bij Nederland3. Helaas is dat wel onze favoriete zender...


De firmware is de .078 versie, ik had gehoopt het probleem met een update op te lossen maar dat zit er denk ik dus niet in.


Is dit een bekend fenomeen? Wat kost het eventueel vervangen van het moederbord?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank voor de tip, de tv heeft (helaas?) wel die .(0)78 firmware.

Zou het zin hebben die opnieuw te installeren?
 
Dat lijkt me sterk. Helaas weet ik dan ook niet waar het probleem dan wel zit.
 
Heb je de TV al eens terug gezet naar de fabrieksinstellingen?
Zo nee, zet de TV terug naar de fabrieksinstellingen, haal de TV 15 minuten van de stroom af (stekker uit de contactdoos).
Zoek de zenders, zonder de CI-module in de TV.
Zet de TV uit met de knop aan de zijkant; steek de CI-module erin en zet de TV weer aan.

Een nieuw moederbord voor dit topmodel kost veel, heel veel; waarschijnlijk ben je dan beter af met een modernere nieuwe TV.

Overigens zal er voor dit 2009 model, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, geen FW update meer uitkomen.
Ik zou, als de reset niet werkt, overigens niet nalaten eens met Philips te bellen; wellicht passen zij nog enige coulance toe. De (wettelijke) minimale gebruiksduur voor de TV is waarschijnlijk nog niet gehaald.

Ik heb een 37PFL9604 en sinds .78 bijna geen problemen hier meer mee; wel soms als ik bepaalde knoppen te snel achter elkaar bedien, met name bij DLNA bronnen.

Gr. Hugo
 
Dag Zapp, Hugo,

dank voor het meedenken! Ik zal die reset naar fabrieksinstellingen eens gaan doen, ben benieuwd.
 
Standaard probleempje, zie vele postst in de diverse Philips threads.
Heb er zelf lange tijd weinig tot geen last van gehad maar de laatste weken wel enkele keren voor gekomen.

Kan met zenderupdates te maken hebben.

Succes!

ps ben benieuwd naar de reactie van Philips...
 
Hallo,

dank voor het meedenken allemaal!

Kort na mijn laatste post raakte ik mijn tv-beeld helemaal kwijt, contact met de Ziggo helpdesk (kostte me nogal wat telefoonkosten en) wees uit dat men vond dat het aan mijn kabelversterker of kabels lag. Gelukkig wist ik dat een buurman ook geen beeld meer had.
Een dag of wat later was de digitale ontvangst ineens terug en sindsdien is deze tv niet meer uitgevallen. Dat is natuurlijk goed nieuws maar ik snap niet hoe een of andere storing bij Ziggo mijn tv deed uitvallen (als dat al was wat er speelde); zal de komende tijd wat testen door vooral nederland 3 aan te zetten.
De fabrieksinstellingen heb ik nog niet teruggezet, ga dat wel doen als de tv toch weer uitvalt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan