Y
Yodeluxe
Gelukkig heeft UPC ingezien dat koppelverkoop niet de beste methode is, dus nu is HDTV weer zonder Film1/Sport1 te zien. Alleen zijn de prijzen nog steeds hoger dan voor het begin van de koppelverkoop. Maar goed, daar gaat dit topic niet over.
Ik wil toch serieus gaan overwegen om me HDTV aan te melden. Ik heb nog geen digitale TV aansluiting, dus het is nog even helemaal nieuw. Wat ik me alleen afvraag, hoe zit het eigenlijk met 4:3 uitzendingen, hoe worden die weergegeven op een HD-toestel?
De situatie is nu via de analoge kabel, dat ik mijn televisie automatisch laat schakelen tussen een 4:3 en 16
uitzending, zodat deze zonder vervorming te zien is. Dat er dan links en rechts zwarte balken bij komen, is dan vanzelfsprekend. Ook mijn DVD-speler doet dit, die stuurt een 1080p signaal naar de televisie en als er een 4:3 DVD ingestopt wordt, dan zet de speler er netjes balken naast.
Zorgt de HDTV mediabox ook voor die schakeling? Of knipt de mediabox er boven en onder een stukje af (of ook zo erg, rekt die het beeld gewoon links en rechts op)? Een signaal dat via HDMI binnenkomt, is volgens mij niet door de televisie aan te passen, dus dit zou dan vanuit de bron verzorgd moeten worden. Ik hoop alleen dat UPC daar rekening mee heeft gehouden! Zolang er nog zat zenders zijn die niet 16
uitzenden, lijkt dat me toch wel noodzakelijk.
Ik wil toch serieus gaan overwegen om me HDTV aan te melden. Ik heb nog geen digitale TV aansluiting, dus het is nog even helemaal nieuw. Wat ik me alleen afvraag, hoe zit het eigenlijk met 4:3 uitzendingen, hoe worden die weergegeven op een HD-toestel?
De situatie is nu via de analoge kabel, dat ik mijn televisie automatisch laat schakelen tussen een 4:3 en 16
Zorgt de HDTV mediabox ook voor die schakeling? Of knipt de mediabox er boven en onder een stukje af (of ook zo erg, rekt die het beeld gewoon links en rechts op)? Een signaal dat via HDMI binnenkomt, is volgens mij niet door de televisie aan te passen, dus dit zou dan vanuit de bron verzorgd moeten worden. Ik hoop alleen dat UPC daar rekening mee heeft gehouden! Zolang er nog zat zenders zijn die niet 16






