• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

4:3 formaat met HD zenders?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter AlexxelA
  • Startdatum Startdatum
A

AlexxelA

Klopt het dat de wat oudere serie's op de HD zenders in 4:3 formaat vertoond worden?
Bijv The A-team en nog meer van dat soort dingen?
Reclame's zijn dan ineens wel vol beeld, tot de serie weer begint.

Ik kan nog beter op de gewone digitale zenders kijken , daar ik wel vol beeld heb.


Cisco HD Dvr ( hdmi ), Philips 42" LCD
 
AlexxelA zei:
Klopt het dat de wat oudere serie's op de HD zenders in 4:3 formaat vertoond worden?
Bijv The A-team en nog meer van dat soort dingen?
Reclame's zijn dan ineens wel vol beeld, tot de serie weer begint.

Ik kan nog beter op de gewone digitale zenders kijken , daar ik wel vol beeld heb.


Cisco HD Dvr ( hdmi ), Philips 42" LCD

De HD-zenders geven het originele formaat weer (gelukkig..!).
Dat 4:3 beeld is altijd nog beter van kwaliteit en groter dan op mijn oude Philips 70 cm. beeldbuis.
Op de digitale zenders wordt het beeld uitgetrokken naar 16:9 en dat vind ik persoonlijk geen gezicht.
 
Ik ben al jaren gewend om std digitaal te kijken.
Ik zie wel het verschil tussen HD en de std zenders, maar vind het erg jammer dat dan het beeld ( vaak ) kleiner is.
Vind het wat dat betreft niet echt een stap vooruit...
Maar ik begrijp dat hier niets aan te doen is, behalve heen en weer zappen?
 
AlexxelA zei:
Ik ben al jaren gewend om std digitaal te kijken.
Ik zie wel het verschil tussen HD en de std zenders, maar vind het erg jammer dat dan het beeld ( vaak ) kleiner is.
Vind het wat dat betreft niet echt een stap vooruit...
Maar ik begrijp dat hier niets aan te doen is, behalve heen en weer zappen?

Je kan volgens mij in de TV instellingen het beeld wijzigen naar verschillende zoomformaten zodat ook de HD zenders breed worden.
Maar of dat mooi is..?
En dan zien die andere zenders er niet uit en je blijft maar steeds het beeld wijzigen.

Ik zou inderdaad gewoon zappen naar een digitale zender.
 
Lol liever beeld verkrachten als origineel uitzenden :o
Alles moet orgineel uitgezonden worden zonder rek en strek geneuzel ;D
 
AlexxelA zei:
Ik ben al jaren gewend om std digitaal te kijken.
Ik zie wel het verschil tussen HD en de std zenders, maar vind het erg jammer dat dan het beeld ( vaak ) kleiner is.
Vind het wat dat betreft niet echt een stap vooruit...
Maar ik begrijp dat hier niets aan te doen is, behalve heen en weer zappen?

Dan kijk jij al jaren verkeerd, 4:3 hoort gewoon 4:3 tezijn en niet full screen op 16:9 toestellen.
 
Devil-Strike.net zei:
Dan kijk jij al jaren verkeerd, 4:3 hoort gewoon 4:3 tezijn en niet full screen op 16:9 toestellen.

Inderdaad :)
We klagen wel vaak over de programmamakers, maar de gebruiker moet ook fatsoenlijk opgevoed worden.
 
Is natuurlijk een gevolg van de gewenning toen we allemaal een breedbeeld bak hadden van een kilo of 70 en er geen breedbeeld uitzendingen waren.
Wilde je toch een beetje lol van die investering dan zoomde je 4:3 toch naar breedbeeld. Die gewoonte leer je zo maar af.
De geschiedenis herhaalt zich nu weer maar dan met HD content dat er nauwelijks is terwijl het overgrote deel wel de infrastructuur er voor heeft.
Ik voorspel nu al eenzelfde situatie voor 3D als je over een paar jaar vrijwel alleen 3D geschikte TV's kan kopen.
 
Terug
Bovenaan