• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

3G ontvangst slechter dan Vodafone

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

Wes

Sinds 2 maanden maak ik gebruik van Ziggo Mobiel. Nette prijs als je ziggo abonnee bent, en maandelijks opzegbaar. Prima dus.
Maar,
Ik merk dat de 3G ontvangst beduidend slechter is dan bij Vodafone (mijn vorige provider) Dit terwijl Ziggo gebruik maakt van het netwerk van Vodafone.
Op plaatsen buiten, waar ik voorheen gewoon 3G ontvangst had, heb ik nu geregeld enkel GPRS:neutral:
Ook binnenshuis, wanneer de WIFI wegvalt, heb ik vaak GPRS ipv 3G...

Het lijkt er dus op, dat of Ziggo minder 3G antennes mag/kan gebruiken, of krijgen Vodafone klanten voorrang op het netwerk.

Zijn er meer mensen die deze ervaring ook hebben?

Overigens is mijn telefoon hetzelfde gebleven en staan de netwerkinstellingen juist ingesteld.
 
Vermoed dat het komt omdat Vodafone 3G aan het downsizen is ten gunste van 4G.

En Ziggo biedt wel het netwerk van Vodafone, maar geen 4G.
 
Vermoed dat het komt omdat Vodafone 3G aan het downsizen is ten gunste van 4G.

En Ziggo biedt wel het netwerk van Vodafone, maar geen 4G.

Pardon? Vodafone werkt aan een verbetering van zowel 4G als 3G. Wordt niks gedownsized (wat het ook mag betekenen). Vodafone heeft zelfs de snelheid laatst ge-upgrade van het 3G netwerk.
 
Ik ondervindt hetzelfde probleem. Net een week over van Vodafone naar Ziggo. Verbinding valt ook met regelmaat weg terwijl ik in de trein zit, waar ik dat met Vodafone vrijwel niet had.
 
Sinds kort gprs ipv 3g met Iphone 5s

Ik ervaar dezelfde klacht, krijg bij Ziggo echter te horen dat het een Apple software problem is.... Is er iemand met een oplossing of is het een kwestie van uitzingen tot Apple met een oplossing komt?!
Ik heb al langer Ziggo mobiel en niet eerder problemen gehad. Mijn 3g werkte prima ook thuis. Maar sinds kort dus niet meer.
Gr, Medelin
 
Wat een b***s*** antwoord van Ziggo.

De iPhone werkt op volle snelheid onder een Vodafone contract, maar dezelfde telefoon niet met Ziggo op hetzelfde netwerk. Rara aan wie licht dat dan?

Enige kern van waarheid zou kunnen zijn dat Apple niet goed met virtuele providers omgaat. Maar lijkt dan nog steeds mij meer een probleem van Ziggo dan van Apple. Apple gaat echt niet alleen voor Ziggo software veranderen.

Ondertussen met mijn iPhone 5S op Vodafone 4G vanuit een rijdende trein tussen Gouda en Den Haag midden in het weiland:
949454279.png


Breedtegraad: 52.0106
Lengtegraad: 4.6501
https://maps.google.com/maps?f=q&q=52.010641,4.650084
 
Ik ervaar dezelfde klacht, krijg bij Ziggo echter te horen dat het een Apple software problem is.... Is er iemand met een oplossing of is het een kwestie van uitzingen tot Apple met een oplossing komt?!
Ik heb al langer Ziggo mobiel en niet eerder problemen gehad. Mijn 3g werkte prima ook thuis. Maar sinds kort dus niet meer.
Gr, Medelin

Aanvulling: Ziggo belde mij later terug om nog een aantal dingen te proberen, echter zonder succes. Zij kwamen er echter wel op terug dat het een Apple probleem is. Zij weten het niet zeker en vragen mij het nog een aantal dagen aan te kijken en als het niet goed is dan moet ik terug bellen en zetten zij een ticket uit bij Vodafone. Ik gok dus dat ik verkeerde info heb gehad van een medewerker. Dit is echter achteraf gecorrigeerd. Wat wel opvalt is dat ik nu weer prima 3g in huis heb en dat al de hele dag....
 
Merk met Hollands nieuwe ( ook virtueel provider Vodafone) dat er sneller op 2g overgeschakeld wordt bij matig bereik op 3g. Bij Vodafone bleef hij dan wel op 3g doorgaan.
 
Tja, het is eigenlijk best logisch dat Vodafone zijn eigen abonnees voorrang geeft boven prijsvechters als het druk is op het netwerk, dat is makkelijk in te stellen op de zendmasten.
Zal denk ik ook best wel in de contracten van die prijsvechters met vodafone staan, maar die zullen dat heus niet aan hun klanten gaan vertellen.
Je kan niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten :D
 
Ik heb hetzelfde probleem in Leiderdorp. Had met T-Mobile nooit last, nu met Ziggo is het een stuk trager en met bellen zelf heb ik vaak dat mensen me niet goed kunnen verstaan. Signal strength: "poor" geeft mn HTC m8 aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan