• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

3D Films?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter GezLor
  • Startdatum Startdatum
G

GezLor

Gisteravond naar een 3D film gezocht via 'on-demand'. Er wordt wel op de achtergrond over gesproken, maar kon het niet vinden.Misschien verkeerd gekeken?....Onder welke categorie staan deze bij de HD?....
 
Zelfde probleem hier, één van de belangrijkste redenen dat wij on demand nooit gebruiken. Bij aankondiging Horizon veel kabaal over 3D, maar er staat geen 1 film op.
 
Ik heb wel eens een 3D film voorbij zien komen.
Maar dat is zogenaamd een 3D Half SBS.
Dus gewoon 2 schermpjes naast elkaar die je dan zelf moet instellen op je TV.
Dus je mist er voorlopig niet veel aan.
 
3D via de TV is inderdaad een flop geworden.
 
"Helaas" wil ik er aan toevoegen.

Ik heb afgelopen maand de speciale 3D Doctor Who aflevering gekeken (gedownload) en dat zag er toch in weer gaaf uit.
En de actieve brilletjes die ik bij mijn 2013 Samsung erbij heb zitten zijn al zo lichtgewicht geworden (vergeleken met mijn 2010 Philips TV) dat die hinder veel minder is.

Ik blijf gewoon 3D content kijken via downloads en on demand apps op de Smart TV. Natuurlijk alleen voor de speciale gelegenheden, zoals de 50ste verjaardag Doctor Who.
 
ik vind het ook belachelijk dat Film1 nooit aan 3D is begonnen

Ben zelf wel klaar met 3D
 
3D Blu-rays vind ik wel leuk om te zien.
3DTV zal ook vast wel een x komen. Aangezien er steeds meer films komen in 3D.

Daarom vind ik dat 3D nog niet geflopt is.
Alleen zal het nog te hoog gegrepen zijn voor TV providers. In ieder geval in Nederland.

Daarbij komt dat het downloaden ook gewoon heel makkelijk is en als je 6 of 7 euro moet betalen voor een Half SBS film, dat is gewoon zonde van je geld.
 
In de bioscoop heeft het voor bepaalde genre films zeker toegevoegde waarde, maar in de huiskamer is het nooit aangeslagen.

Niet alleen in Nederland is het niet aangeslagen, ook in andere Europese landen is dit het geval. Dus dat het zogenaamd te hoog gegrepen zou zijn voor Nederlandse providers is gewoon een beetje denigrerend.
 
3D is niet echt 3D omdat er maar een focus diepte is. Het wordt daarom ook streng afgeraden voor kinderen onder de 6. Het is moeilijker voor de hersenen om er naar te kijken omdat het niet klopt; sommige mensen kunnen er dan ook niet naar kijken; ze krijgen hoofdpijn.
 
Terug
Bovenaan