Ik bekijk interactief sinds een aantal dagen via CI+ en dit zijn mijn bevindingen. Let wel, dit is voordat ik de laatste update (2 ipv 4) van de module heb geinstalleerd. Ik zal dan ook laten weten of de update verbeteringen of problemen met zich mee brengt.
Zodra ik op de rode knop druk, duurt het zo'n 10 seconden tot de "app" geladen is.
Het bladeren door de menu's had beter gekunnen. In vergelijking met andere apps is Ziggo interactief langzaam. Waar ik bij Netflix zonder timelag kan browsen, gaat dat bij Ziggo niet. Er zit circa een halve tot een seconde tijd tussen het drukken op de knop en het bewegen van de "cursor". Browsen door de aanbieders gaat ook niet 100% soepel, gaat niet zozeer om de timelag, maar wanneer ik naar de zenders naar rechts ga, loopt het beeld niet soepel mee, alsof v-sync uit staat als je begrijpt wat ik bedoel.
De menu structuur vind ik ook beter kunnen. Nu hebben vrijwel alle apps hier last van, maar bladeren door 250 films is met deze app geen pretje. Films zijn bijvoorbeeld niet te browsen op 'enkel films met beginletter P', dat zou voor mij het browsen makkelijker maken. Daarnaast kloppen de Genres ook niet helemaal. Ik ging zoeken naar de film Saving Private Ryan. De film was niet te vinden in de sectie Oorlog (terwijl dit toch een typische oorlogfilm is). Vooruit, actie en avontuur misschien? Nee ook niet. Uiteindelijk gevonden bij Drama, dat moet beter kunnen.
Ook de zoekfunctie mankeert nog wat. Opnieuw de film Saving Private Ryan. De zoekterm 'ryan' helpt je enkel acteurs vinden met die naam, maar niet de film. Het lijkt er op dat de zoekfunctie enkel het beginwoord, voor- of achternaam kan vinden.
Tijdens het typen is de update van de Smit module geinstalleerd, en kan ik melden dat de reactie snelheid redelijk lijkt verbeterd. Nog steeds is er vertraging, maar ik heb het idee dat het wat minder is.
Al met al is het een betere ervaring dan dat ik met de Cisco heb gehad (waarbij het interactieve deel het overigens niet meer doet sinds maanden, volgens de monteur ligt het aan de kabel in de muur, heeft die kabel destijds op een sterkere 'out' van de versterker geplaatst, half jaar gewerkt, nu weer geen sterk genoeg signaal blijkbaar voor interactief (71% tuner 1 gemiddeld).
Zodra ik op de rode knop druk, duurt het zo'n 10 seconden tot de "app" geladen is.
Het bladeren door de menu's had beter gekunnen. In vergelijking met andere apps is Ziggo interactief langzaam. Waar ik bij Netflix zonder timelag kan browsen, gaat dat bij Ziggo niet. Er zit circa een halve tot een seconde tijd tussen het drukken op de knop en het bewegen van de "cursor". Browsen door de aanbieders gaat ook niet 100% soepel, gaat niet zozeer om de timelag, maar wanneer ik naar de zenders naar rechts ga, loopt het beeld niet soepel mee, alsof v-sync uit staat als je begrijpt wat ik bedoel.
De menu structuur vind ik ook beter kunnen. Nu hebben vrijwel alle apps hier last van, maar bladeren door 250 films is met deze app geen pretje. Films zijn bijvoorbeeld niet te browsen op 'enkel films met beginletter P', dat zou voor mij het browsen makkelijker maken. Daarnaast kloppen de Genres ook niet helemaal. Ik ging zoeken naar de film Saving Private Ryan. De film was niet te vinden in de sectie Oorlog (terwijl dit toch een typische oorlogfilm is). Vooruit, actie en avontuur misschien? Nee ook niet. Uiteindelijk gevonden bij Drama, dat moet beter kunnen.
Ook de zoekfunctie mankeert nog wat. Opnieuw de film Saving Private Ryan. De zoekterm 'ryan' helpt je enkel acteurs vinden met die naam, maar niet de film. Het lijkt er op dat de zoekfunctie enkel het beginwoord, voor- of achternaam kan vinden.
Tijdens het typen is de update van de Smit module geinstalleerd, en kan ik melden dat de reactie snelheid redelijk lijkt verbeterd. Nog steeds is er vertraging, maar ik heb het idee dat het wat minder is.
Al met al is het een betere ervaring dan dat ik met de Cisco heb gehad (waarbij het interactieve deel het overigens niet meer doet sinds maanden, volgens de monteur ligt het aan de kabel in de muur, heeft die kabel destijds op een sterkere 'out' van de versterker geplaatst, half jaar gewerkt, nu weer geen sterk genoeg signaal blijkbaar voor interactief (71% tuner 1 gemiddeld).
Laatst bewerkt door een moderator: