• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

32 bits of 64 bits versie van windows 7?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter asserboy
  • Startdatum Startdatum
A

asserboy

Hoi,
Ik ga binnenkort van Xp naar Windows 7
Volgens de Upgrade advisor zou ik een 32 bits versie moeten installeren.
Nu hoorde ik van een medewerker van Paradigit dat ik ook een 64 bits versie gewoon kan installeren.
Wat is eigenlijk precies het verschil en kan ik zonder problemen ook een 64 bits versie installeren?

Alvast bedankt
 
https://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/32-bit-and-64-bit-windows#1TC=windows-7

Kan alleen dit vinden, ik heb 64 maar dan wel windows 8
 
64 bit is met name interessant indien je meer dan 4GB geheugen in je systeem hebt (of wilt gaan zetten).
Heb je geen gekke oude randapparatuur en een recente PC? Dan zou ik zeker 64 bits doen.
Is je PC wat ouder en heb je misschien oude software/hardware/drivers nodig, dan kan je beter 32 bits doen.
Qua snelheid ga je het verschil niet merken.
 
In de bijlage mijn systeem.
Kun je misschien advies geven over 32 of 64 bits?
Alvast bedankt.
 

Bijlagen

Gewoon de x64 nemen, oftewel 64bits versie. Krijg je de volle 4GB geheugen en bovendien kan je dit nog uitbreiden.
Voor de rest maakt het niet veel verschil. Je quad cpu kan ook prima overweg met 64bits.
 
Altijd 64 bits nemen, ook als je maar 2 Gig hebt en voor het geheugen niet nodig is. Want? Je 64 bit cpu heeft 2x zo grote registers, hetgeen alleen aangesproken wordt door een 64 bit OS. Ok 32 bit software zal het niet aanspreken, maar je OS wel, het mooiste is als alle software op een moment 64 bit is geworden.
 
Met 2GB weet ik het zo zeker niet. Je hebt wel meer registers waardoor je natuurlijk software vaak sneller is, maar vergeet niet dat alle pointers twee keer zoveel ruimte innemen en 2GB is gewoon niet zoveel.
 
Heb je een aardig punt, nouja ik heb er nooit een artikel over gelezen, lijkt me dat als je je Win7 alleen voor browsen en mailen gebruikt, ik altijd 64 zou doen. Doe je er zware multitasking op, en games, dan misschien misschien is 32 bit beter omdat je iedere byte hard nodig hebt.

maar nog beter is dan om er snel 4 gig bij te pluggen, met 6 gig zit je weer 6 jaar prima, precies evenlangs als Win7 ondersteund wordt.. :D
 
de pc wordt niet alleen gebruikt voor mailen en browsen, maar ook voor games inderdaad.
Hij wordt in ieder geval behoorlijk gebruikt.
Jullie maken het mij niet makkelijk:)
 
Met die quad core processor en 4 GB geheugen (waarvan XP 32 bit maar 3,25 GB gebruikt) ik zeker gaan voor Windows 7 64 bit.
 
Terug
Bovenaan