• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

300 Mbps in combinatie met eigen router.

Berichten
40
Ik heb sinds gisteren een 300Mbit verbinding die ik ook bekabeld haal en via de connectbox (meterkast) op een afstand van 1 meter ook draadloos 300Mbit haal. In de woonkamer (afstand 4m en 1 gibo muur) haal ik met de connectbox circa 180Mbit Echter maak ik gebruik van een eigen router Netgear R6300v1 en heb mijn connectbox in bridge modus staan. Nu haal ik geen hogere snelheden met internet dan ca 200 a 220Mbit. Mijn laptop heeft een intel wifi 7260 ac adapter die op 866Mbps geconnect staat. Het vreemde is dat ik met lezen en schrijven van en naar me nas snelheden haal van 350Mbit dus lijkt me wel dat deze internet snelheid via me eigen router gehaald moet kunnen worden
Iemand nog suggesties ?
 
LAN-LAN snelheid is voor een router meestal hoger dan WAN-LAN snelheid.
Zeker bij de wat oudere routers.
Al haalt de R6300v2 wel 805Mbps, dus denk dat het daar niet aan ligt.
 
Hier heb ik inderdaad ook naar de throughput gekeken Wan-Lan = 783Mbps en Lan-Wan = 829Mbps.
Maar vraag me eigenlijk af of dit dan ook voor Wifi opgaat.
 
Je bent niet de enige met dit issue.

https://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?p=933496

Lees dat topic maar eens door.
 
zulke hogen snelheden ga ja gewoon niet halen met een xWRT software release erop vanwege het ontbreken van hardware NAT. Dit gaat er ook nooit komen ivm niet releases van juiste drivers door chipset fabrikanten.

Met stock firmware moet het zeker wel te halen zijn maar alleen in de juiste "omstandigheden", dus bijvoorbeeld 5ghz, goede dekking, juiste drivers, juiste client type etc.

bedraag moet zeker wel haalbaar zijn.
 
Ook met de stock fw kwam de TS maar tot ~200Mbps. Ik vraag me af of je wel veel sneller gaat komen met de v1 dan die waarde (wan - lan).
 
Ik heb de Netgear R6300 maar in de ijskast gezet :'(, en ben de connectbox maar gaan inrichten als router. alle port forwardings en vaste ip adressen ingesteld. Dit werk op zich prima en soms haal ik nu de 300Mbit draadloos maar het is verre van stabiel. Het lijkt er ook op dat als de connectbox langer aanstaat, dat hij wel beter deze snelheden haalt dan wanneer hij net is opgestart. En ik denk niet dat dit de internet verbinding is want lezen en schrijven naar de Nas gaat ook met ups en downs, waar ik voorheen geen problemen mee had op de Netgear. Ik denk dat ik me maar eens ga inlezen welke nieuwe router ik ga aanschaffen.
 
Is algemeen bekend dat 3th party firmwares geen hardware nat(wat je toch echt nodig hebt voor 250mbit/s en hoger) ondersteunen en dus alles word gedaan door de cpu ipv. de netwerk switch waardoor je snelheid inkakt omdat cpu in router niet snel genoeg is.

Eenigste wat je dus kan doen is router terug flashen naar originele firmware waarbij je hwnat kan gebruiken en bijna de max van 890Mbit/s kan halen of 2 dure router kopen met nieuwere arm dual cores cpu's die wat sneller zijn in software mode.

Daarbij is hwnat alleen voor lan, wifi leunt bij elke router nogsteeds op cpu aangezien de wifi chips in routers vaak via pci(e) bus praat.
 
Devil-Strike.net zei:
Is algemeen bekend dat 3th party firmwares geen hardware nat(wat je toch echt nodig hebt voor 250mbit/s en hoger) ondersteunen en dus alles word gedaan door de cpu ipv. de netwerk switch waardoor je snelheid inkakt omdat cpu in router niet snel genoeg is.

Eenigste wat je dus kan doen is router terug flashen naar originele firmware waarbij je hwnat kan gebruiken en bijna de max van 890Mbit/s kan halen of 2 dure router kopen met nieuwere arm dual cores cpu's die wat sneller zijn in software mode.

Daarbij is hwnat alleen voor lan, wifi leunt bij elke router nogsteeds op cpu aangezien de wifi chips in routers vaak via pci(e) bus praat.

Ik had de originele firmware van Netgear erop. Alle mogelijkheden instellingen geprobeerd zonder succes.
Vrijdag een Asus RT-AC87U gekocht en nu constant een stabiele wifi verbinding
Nieuwsgroepen komen op 35Mb/s.En lezen en schrijven naar een Nas gaat nu met 45-50Mb/s
Probleem opgelosten en zeer tevreden
 
Terug
Bovenaan