- Berichten
- 2.700
- Internet
- Ziggo
- Digitale TV
- Ziggo
Echt een schandalige zaak dat de nationale zenders straks niet meer vrij (zonder smartcard!) te ontvangen zijn. :x :x
Een zeer goed artikel over de zeer onplezierige situatie die straks gaat ontstaan kun je hier lezen:
dutchmedia.web-log.nl: 30 oktober NL 1-2-3 analoog uit de lucht: gecodeerd!
Een zeer goed artikel over de zeer onplezierige situatie die straks gaat ontstaan kun je hier lezen:
dutchmedia.web-log.nl: 30 oktober NL 1-2-3 analoog uit de lucht: gecodeerd!
Nederland zal na uitfasering vermoedelijk één van de weinige landen ter wereld zijn waar de publieke zenders NIET free to air zullen uitzenden. Mensen zonder adres in Nederland (toeristen, [zakelijke] bezoekers, e.d.) zullen dan ook onmogelijk zonder de hulp van ingezetenen tv-stations kunnen ontvangen in Nederland. De reden van de codering van de publieke zenders via DVB-T wordt niet in de brief aan de Tweede Kamer gegeven. Mogelijk dat KPN dit prefereert, opdat deze de gegevens van deze groep kijkers kan verzamelen, alsmede daarmee voorkomt dat onafhankelijke DVB-T ontvangers in de markt een plek kunnen krijgen, zoals bijvoorbeeld in de grensregio's. KPN en Digitenne-ontvangers zijn in principe ongeschikt voor de ontvangst van onafhankelijke free to air-signalen in DVB-T, door een blokkade hierop.