• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

3 halen 2 betalen? Bij mij niet.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter oudenieuweklant
  • Startdatum Startdatum
O

oudenieuweklant

Ja daar ben ik weer, onder een nieuwe naam, oude naam was hier niet gewenst, excuses daarvoor.

Mijn probleem was dat ik sinds kort een 3 halen 2 betalen had maar dat de korting niet doorgevoerd was.
(was nog meer kwijt dan voorheen toen mijn internet apart was bij xs4all adsl en nog een los tel. abo kpn!!)
Ik heb daarnet gebeld met de HD en alles wordt geregeld, wordt bij de volgende factuur verrekend en het
totaalbedrag zal dan ook kloppen. Erg vriendelijke mensen aan de lijn gehad deze morgen!

Nou alleen nog het signaal boven bij de 2e mediabox weer goed krijgen. Sind ik die splitter voor het kabelmodem
ertussen heb, heb ik boven signaalverlies en blokjes, sommige zenders doen het niet meer. En dat terwijl ik er eigenlijk
nog een mediabox bij wilde maar daar wacht ik nog maar even mee dan.
 
oudenieuweklant zei:
Nou alleen nog het signaal boven bij de 2e mediabox weer goed krijgen. Sind ik die splitter voor het kabelmodem
ertussen heb, heb ik boven signaalverlies en blokjes, sommige zenders doen het niet meer. En dat terwijl ik er eigenlijk
nog een mediabox bij wilde maar daar wacht ik nog maar even mee dan.

Begrijp ik dat je drie mediaboxen wilde gaan gebruiken?
Volgens mij krijg je er maar maximaal twee van UPC?
"Krijgen" is natuurlijk "huren"... ;)
 
oudenieuweklant zei:
Sind ik die splitter voor het kabelmodem ertussen heb, heb ik boven signaalverlies en blokjes, sommige zenders doen het niet meer.
Waarschijnlijk is het signaal, nadat het geoptimaliseerd is om ook je modem te voorzien, toch te zwak om ook nog naar boven te komen.

Hoe lang is de kabel naar de 2e stb (waar je signaalverlies op hebt)?
Gebruik je de geadviseerde bekabeling? En afgeschermde connectoren?
Heb je versterkers/splitters/koppelstukken tussen de UPC-splitter en 2e stb?
Is de UPC-splitter direct aangebracht op het AOP of op een vertakking daarvan?
 
@jazzpr

laat ik het zo zeggen.... Het was perfect totdat de splitter met modem erbij kwam.
Ik weet dat de kabellengte te lang is en er zit 1 splitter tussen die eigenlijk niet voldoet,
maar het heeft PERFECT gewerkt. Uit AOP gaat 'ie naar de splitter dan naar de versterker
en dan door naar de rest.


Dus---> AOP --> splitter upc --> nog zon zelfde splitter met f-connectoren en dan 1x naar versterker--> naar boven 2e mediabox.
andere uitgang van de 2e splitter gaat beneden inde dvd-hdd recorder en dan door naar de mediabox en dan de tv
en de andere uitgang van de upc splitter uiteraard in de modem.

Als je van spaghetti houd zit je bij mij goed.
 
oudenieuweklant zei:
Het was perfect totdat de splitter met modem erbij kwam.
Ik weet dat de kabellengte te lang is en er zit 1 splitter tussen die eigenlijk niet voldoet,
maar het heeft PERFECT gewerkt.

Even naar Jip en Janneke... je hebt een fles fristi van 1 liter.
Jij en je vriendje dronken daar altijd evenveel uit, met beide een eigen rietje.
Je hebt er nu een vriendinnetje bij, die lust ook wel wat fristi.
Je doet er dus nog een rietje bij, en zij krijgt haar deel netjes en eerlijk.

Toen jij en je vriendje er nog samen mee deden, had je 0,5L per persoon.
Maar, nu je vriendinnetje meedrinkt, verdeel je de inhoud over meerdere personen, dus houd je nog maar 0,33L per persoon over...

Je hebt dus minder signaal wat beschikbaar is om te verdelen over die twee kabels.
Omdat de kabel naar de 2e stb ook nog eens te lang is én er zitten vertakkingen tussen, gaat er ook nogeens teveel verloren.

Het doet er niet toe hoe het vroeger was, het gaat erom dat je in je huidige opstelling kwalitatief gebruik kunt maken van de diensten en apparatuur. Daar zul je toch wel wat voor moeten doen...

Mijn advies: kwaliteit bekabeling/connectoren/splitters op acceptabel niveau brengen en overbodig vertakkingen/splitters verwijderen.
 
oudenieuweklant zei:
Dus---> AOP --> splitter upc --> nog zon zelfde splitter met f-connectoren en dan 1x naar versterker--> naar boven 2e mediabox.
andere uitgang van de 2e splitter gaat beneden inde dvd-hdd recorder en dan door naar de mediabox en dan de tv
en de andere uitgang van de upc splitter uiteraard in de modem.

Als je van spaghetti houd zit je bij mij goed.

En je vind het gek dat je signaal verlies heb?? mijn god... te veel dingen man.. probeer het eens te ordenen..
Ik snap wel dat het voor de splitter werkte.. dan trok ie het net maar als er telkens wat tussen komt krijg je steeds meer verlies..

succes met je spaghetti ;D
 
Ja ik begrijp ook wel dat het allemaal wat lastiger wordt mo het goed te houden, maar is er misschien
ook zo'n upc splitter waar i.p.v. 2 uitgangen er 3 opzitten? Dat zou dan i.m.o. beter zijn dan wat het nu is.
Nu 2x uit 3.5db en dan weer 2x uit 3.6db (staat op die andere) Als ik nou gewoon een heb met 3x uit 3.5 db
zou het het zelfde zijn als ervoor, toen kreeg alles 3.6 db (vanuit het splittertje dan he).
 
oudenieuweklant zei:
Ja ik begrijp ook wel dat het allemaal wat lastiger[...]
Makkelijk zal het nooit echt worden ben ik bang, maar daar verdienen specialisten hun brood weer mee... (jeej)

Als je het perse zo wilt houden, is het een optie om de 2e stb aan te sluiten op de RF-OUT van de 1e stb...
Ik heb hier de 2e tv én 1 pc (beide analoog) ook aan de stb hangen, en dat werkt perfect.
 
Vervang de splitter gewoon door een versterker met 3 retourgeschikte uitgangen en je bent klaar.

Soms is het leven wel erg simpel he? ;)
 
MartCom zei:
Soms is het leven wel erg simpel he?
Ik zie niet, hoe de aanschaf van een vrij prijzige en ruimte innemende versterker, die 24/365 stroom slurpt, een simpele oplossing is om een houtje-touwtje in elkaar gezet netwerk aan de praat te krijgen...

Naar mijn mening en ervaring, is het beter om de basis qua aansluitingen en bekabeling in orde te hebben en dan, indien er niet voldoende signaal bij de stations aankomt, een versterker op het AOP te plaatsen.
 
Terug
Bovenaan