• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

3 Dagen geen TV, Telefoon en Internet, wél voorrijdkosten!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter drag0nsden
  • Startdatum Startdatum
D

drag0nsden

Mijn schoonouders hadden 24 april j.l. 's avonds ineens geen digitale TV meer.
De telefoon, en de internetverbinding bleken óók niet meer te werken. Omdat ze wel vaker zo'n storing hadden, en toch op tijd naar bed wilden besloten ze te wachten tot de volgende dag.
De volgende dag, zondag 25 april werkte alles nog steeds niet.
UPC klantenservice gebeld, en op verzoek van de medewerker alle stekker eruit, weer erin. Spiltter eruit, ook weer erin, etc. etc. maar geen resultaat. Halverwege het gesprek kapte de verbinding van de mobiele telefoon ermee, en konden ze niet meer bellen. Ze moesten bovendien weg, dus konden pas 's avonds weer proberen.

Die avond ben ik zelf langs gegaan.
Eerst even wat testen gedaad, zoals even op kanaal 999 de rode knop indrukken. Mediabox kreeg geen IP adres. Splitter er tussen uit, ook niks.
Op het kabelmodem brandde alleen het eerste lampje en 2e lampje bleef eindeloos knipperen.
UPC weer gebeld, die waren het met me eens dat het sterk lijkt dat zowel de mediabox als het kablemodem tegelijkertijd stukgaan, en ondanks dat en het feit dat het ook zónder splitter niet werkte, moest ik toch weer alles proberen. Ondertussen probeerde zij het kabelmodem en de mediabox op afstand uit te lezen, maar dat ging niet.

Omdat ze er zo niet uitkwamen besloot de UPC medewerker dat er een monteur moest komen.
Die kwam 2 dagen later, en toen hij de stekkers er in deed, werkte alles plotseling weer.
Intussen was er aan de opstelling en bekabeling niets veranderd.
Nu stuurt UPC een factuur voor voorrijdkosten, omdat de monteur "voor niets" is geweest.
UPC gebeld, en die zeiden dat ze het elke dag een paar keer hadden moeten proberen, omdat ze dan de monteur hadden kunnen afbellen. Ze zeiden dat ze ook een mail hadden gestuurd waarin wordt uitgelegd dat er mogelijk voorrijdkosten moeten worden betaald, maar zonder internet kon die mail natuurlijk niet worden gelezen.

Ik snap dat je voorijdkosten moet betalen als je zelf de boel verprutst, maar als alles jaren goed werkt, en er dan plotseling mee stopt, om dagen later even plotseling weer te gaan werken, zónder dat er iets aan opstelling of bekabeling wordt veranderd, lijkt het me overduidelijk dat er storing in het UPC net was, die UPC zelf heeft opgelost. Het is dan natuurlijk onredelijk om voorrijdkosten in rekening te brengen. De klant kon er dan toch zeker zelf helemaal niet aan doen?

Kan een Webcare medewerker hier misschien eens zijn licht op laten schijnen?
 
Terug
Bovenaan