• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

2x Netgear WNDR3700 router en access-point

Berichten
21
Omdat de wifi hier niet sterk genoeg is wil ik naast de Netgear WNDR3700 router nog een access point erbij. Daar wil ik ook een Netgear WNDR3700 voor gebruiken.
Om de 2de WNDR3700 te configureren moet ik inloggen maar ik zou niet weten hoe ik dat moet doen aangezien de eerste dezelfde adres heeft.
En hoe kan ik deze het beste aansluiten.
Graag advies, dank je wel.
 
Je kunt die tweede router tijdelijk als eerste aansluiten.
Maar je kunt ook je PC met een kabel aan de eerste verbinden.
Je kunt ook via Wifi je PC aan de tweede koppelen, desnoods zet je de eerste even uit. De tweede hoeft nog niet met internet verbonden te zijn, kan dus gewoon op tafel staan.

En dan naar het IP adres gaan, dat voor beide hetzelfde is, 192.168.0.1 of zo en het IP adres veranderen.

Wil je overigens 1 netwerk of 2 gekoppelde netwerken bouwen, dus met één DHCP server of met beide eigen IP adressen?
 
Dank je voor de hulp.

Ik wil één netwerk. Al weet ik niet wat twee gekoppelde netwerken inhoud. Het enige wat ik wil is mijn beperkte wifi bereik uitbreiden en de het verder als switch gebruiken.
 
Toch niet helemaal duidelijk.
Omdat ik twee dezelfde routers heb moet ik dus eerst van de tweede het adres veranderen anders kom ik niet uit met het verhaal.
04 Router-adres
Want hierin wordt geschreven log in je tweede router.
Als mijn laptop op router 1 is aangesloten kan ik niet hetzelfde adres benaderen van de tweede router.
Ook heb ik nog een AP mode. Wordt niet beschreven.
 
Als je hem als switch wilt gebruiken (1 netwerk) dan moet:
- DHCP uit (1e router kent de adressen toe)
- IP adres in dezelfde reeks als de eerste maar een ander laatste nummer.
- De kabel op een LAN poort worden aangesloten.

Sommige routers zorgen automatisch voor de eerste 2 punten als de kabel op een LAN poort wordt aangesloten.
Bij twee netwerken (naam1 en naam2) moet je op de WAN poort aansluiten en het adres in een andere reeks (3e cijfer van het IP adres) instellen. DHCP aan.
 
Als eerste sluit je de 2de netgear alleen aan via kabel van b.v. laptop naar 1 van de netgear lanpoorten. Zet als je een laptop gebruikt even wifi uit zodat je zeker weet dat je alleen met de 2de netgear bent verbonden. Ga nu met het bekende gateway adres naar de webinterface van de 2de netgear. Stel dat is b.v. 192.168.1.1 verander dat 192.168.1.2
Als je dit saved en weer als vanouds aansluit zou je beide netgears op hun ip adressen moeten kunnen benaderen en van daaruit verder bouwen.
Let wel op dat in 1 netwerk er maar 1 router voor te dhcp mag zorgen, dus dat je bij zowel netgear 1 als netgear 2 de dhcp uit hebt staan want ik ga ervan uit dat de dhcp door de modem/router is geregeld.
 
Aangesloten zoals beschreven. Kabel in laptop naar de tweede router in één van de lan poorten. Gezocht op de Netgear adressen maar er verschijnt geen inlogscherm.
 
Hij moet wel aan staan. En er moet verbinding zijn.
Is die tweede router een nieuwe of een gebruikte? In dat laatste geval kan het zijn dat de DHCP reeds uit staat, en kan hij geen verbinding maken omdat hij geen client adressen toekent.
Je kunt die tweede evt. resetten met de resetknop. X seconden ingedrukt houden. Kijk in de handleiding hoelang.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan