splitters en versterking allemaal geen problemen, mits je de juiste gebruikt!
zo'n praxis versterker gaat je met digitale televisie op den duur problemen geven, dat kan ik je garanderen.
Splitters en versterkers, gebruikt voor digitale tv moet altijd retour geschikt zijn. Dit is nodig omdat je settopbox moet kunnen communiceren met upc. gebruik je een eenvoudige versterker, dan gaat dit communiceren niet door, en krijg je problemen als er bijvoorbeeld een update uitgevoerd moet worden of als je on demand functies wil gebruiken.
Ik zou eerst kijken of je er met een splitter vanaf kan(wel een retour geschikte!) als dit niet voldoende is, dan eerst splitten, vanaf daar 1 kabel naar je horizon box, en eentje naar de versterker voor boven. Wil je boven ook digitaal, dan een retour geschikte versterker plaatsen, waar je beide kabels op aansluit.
Er zijn goede versterkers beschikbaar die op 1 uitgang een versterking van 0DB hebben, en daar sluit je dan de tv beneden op aan