• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

2e TV aansluiten

  • Onderwerp starter Onderwerp starter keijzer
  • Startdatum Startdatum
K

keijzer

Ik heb de Horizon box en de aansluiting komt rechtstreeks uit de muur in de woonkamer.

Ik heb een TV op zolder maar men zegt dat ik ie niet mag splitteren uit de aansluiting in de woonkamer ivm met het signaal ?
 
1 splitter kan hij meestal wel aan dacht ik maar dat is afhankelijk van de signaalsterkte die bij jou uit de muur komt. Een monteur heeft apparatuur om dit na te meten.
 
Waarom ga je geen signaalversterker plaatsten op de WCD. (type BDA-01, verkrijgbaar bij UPC). 1 kabel naar HB en een andere naar zolder.
 
Waarom meteen een versterker plaatsen?
Misschien helemaal niet nodig, sterker nog misschien word het signaal door de 4 dB extra versterking wel te sterk en krijgt de Horizon box problemen.

Eerst gewoon met een splitter proberen en als dat niet goed werkt aan een versterker denken.
 
Heb er nu een splitter tussen zitten van 3.5, de horizon box doet het goed en signaal is redelijk.
Gisteren is de monteur langs geweest en heeft een andere wand contact doos gemonteerd.

Signaal was er niet beter door maar voldoende zegt ie.
Heeft een nieuwe splitter gegevens maar dan staat mijn kast een halve meter vanaf de muur zo groot is ie.
 
Voor analoog maakt het ook vaak niet uit.
Je hebt alleen wel kans dat je in de toekomst op zolder problemen krijgt als je daar digitaal wilt gaan kijken, tenzij je hele goede kabel (Koka of soortgelijk) gebruikt. Maar over het algemeen is kabel die naar zolder getrokken is, van mindere kwaliteit.
Hou daar dus rekening mee als je ooit op zolder ook digitaal wilt kijken.
 
Ik heb een versterker (praxis) geplaatst en met een heel klein beetje versterking heb ik een prima beeld boven (2e verdieping). Staat wel een tweede mediabox.
Bij mij heeft het wel enorm geholpen dat de monteur het inbouwkastje in de muur heeft vervangen en de groene kabel verlengd. Dat was wel de bottleneck in eerste instantie. Zolang je signaalkwaliteit op je horizonbox niet constant op bijna 100% staat, of staat te klapperen, dan zit het bij de groene kabel al niet goed.
 
O ja, en de splitter zit op het kastje in de muur. Niet op de box.
 
splitters en versterking allemaal geen problemen, mits je de juiste gebruikt!

zo'n praxis versterker gaat je met digitale televisie op den duur problemen geven, dat kan ik je garanderen.

Splitters en versterkers, gebruikt voor digitale tv moet altijd retour geschikt zijn. Dit is nodig omdat je settopbox moet kunnen communiceren met upc. gebruik je een eenvoudige versterker, dan gaat dit communiceren niet door, en krijg je problemen als er bijvoorbeeld een update uitgevoerd moet worden of als je on demand functies wil gebruiken.

Ik zou eerst kijken of je er met een splitter vanaf kan(wel een retour geschikte!) als dit niet voldoende is, dan eerst splitten, vanaf daar 1 kabel naar je horizon box, en eentje naar de versterker voor boven. Wil je boven ook digitaal, dan een retour geschikte versterker plaatsen, waar je beide kabels op aansluit.
Er zijn goede versterkers beschikbaar die op 1 uitgang een versterking van 0DB hebben, en daar sluit je dan de tv beneden op aan
 
Terug
Bovenaan