• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

2e TV aansluiten op Mediabox via scart

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Diddel
  • Startdatum Startdatum
D

Diddel

Ik wil een 2e TV aansluiten met een scartkabel.
Kan ik de 2e TV aansluiten op de uitgang voor de Video\DVD recorder en geeft deze uitgang
ook een RGB signaal?
Of kan ik beter een scartsplitter gebruiken?

Kan de scartkabel 15 meter lang zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Je hebt tegenwoordig draadloze verbindingen die ook scart draadloos kunnen overzenden.
 
Diddel zei:
Ik wil een 2e TV aansluiten met een scartkabel.
Kan ik de 2e TV aansluiten op de uitgang voor de Video\DVD recorder en geeft deze uitgang
ook een RGB signaal?
Of kan ik beter een scartsplitter gebruiken?

Kan de scartkabel 15 meter lang zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken.
Volgens mij kun je de tweede tv wel op de uitgang Video/DVD aansluiten, want je kunt op deze manier ook opnemen op je video dus er wordt een signaal uitgezonden op die uitgang. Maar die uitgang heeft volgens mij geen RGB-signaal.
 
Jankie zei:
bestaan er zulke lange scartkabels dan??

Ik heb ze zelfs wel gezien van 20 meter. Kijk hier maar eens.

https://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=9554
 
Op de tweede scart-aansluiting heb ik een scartsplitter aangesloten.
Daar hangen vervolgens 3 apparaten aan vast:
1) dvd-speler
2) videorecorder
3) zenderkastje dat tv-signaal van mediobox draadloos naar de ontvanger+tv op zolder stuurt.

Dit werkt allemaal probleemloos !!!
Gewoon een tweede tv kan dus nooit een probleem zijn, toch ??

Groet,
René

ps.
tjsa.. en vandaag kwam de dvr binnen.
Hopelijk blijft dat zo... wat zeggen ze dan: never change a winning team??
 
Kan je dan op de tv op zolder een andere zender bekijken dan beneden?
Dus beide digitaal op een verschillend net.
 
boogie zei:
Kan je dan op de tv op zolder een andere zender bekijken dan beneden?
Dus beide digitaal op een verschillend net.

Nee...


Je ziet boven wat je beneden op de mediabox selecteert.
Wel kun je er voor kiezen om beneden analoog te kijken naar zender x
en boven digitaal te kijken naar zender y

Groet,
Rene
 
Terug
Bovenaan