• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

2e router instellen hoe

  • Onderwerp starter Onderwerp starter facevalue
  • Startdatum Startdatum
F

facevalue

Hallo allemaal

Voor een kennis wou ik een 2e router installeren een TP-Link model TL-WR841N
in die router heb ik DHCP uitgezet en wou een ander IP adres toewijzen maar daar gaat het steeds fout ,geeft dan errors aan zijn standaard IP adres die van de router in de kelder staat is : 80.115.36.1 wat moet ik nu voor ip adressen erin zetten in die TP-link zodat hij goed werkt..zodat de kennis van mij boven de router kan gebruiken voor extra pc en laptops aan te sluiten bekabeld en voor de phone wifi te kunnen gebruiken.

bvd

Hans:roll:

Bedankt voor het meedenken het apparaat werkt perfect nu thx :applause::applause::applause:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik jouw bericht goed begrijp wil je die tweede router als switch / access point gebruiken.
In dat geval bij draadloos een SSID en wachtwoord instellen (of de standaard naam / ww aanhouden), DHCP uitschakelen. Alles opslaan en router uitzetten
Nu een kabel tussen een LAN poort van de router beneden en een LAN (niet WAN) poort van de router boven aansluiten.
Router boven weer aanzetten.
 
re

Hoi Johnny

Ja idd als switch wil ik hem gebruiken , dus alleen DHCP uitschakelen save'n uitzetten en dan opnieuw opstarten na kabel van onderste router in die van boven doen ok ga ik dat eens proberen dan word er onderhand wel beetje gek van :roll:
Laat weten of het gelukt is vanavond

alvast bedankt:lol:
 
Als ik jouw bericht goed begrijp wil je die tweede router als switch / access point gebruiken.
In dat geval bij draadloos een SSID en wachtwoord instellen (of de standaard naam / ww aanhouden), DHCP uitschakelen. Alles opslaan en router uitzetten
Nu een kabel tussen een LAN poort van de router beneden en een LAN (niet WAN) poort van de router boven aansluiten.
Router boven weer aanzetten.

Hoi Johnny

Bedankt het werkt perfect nu sorry late reactie maar die kennis had de griep kon vandaag pas bij hem langs :applause:
 
Terug
Bovenaan