• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

2e modem bij een nieuw Horizon 200Mbps abonnement?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter MagicOnline
  • Startdatum Startdatum
M

MagicOnline

Ik ben op dit moment aan het kijken naar het UPC horizon 200Mbps abonnement, ik kan echter nergens vinden of je er ook een 2e modem bij kan krijgen voor internet en telefonie.

Waarom?

De AOP zit hier beneden en beneden wil ik echter alleen maar de ongecodeerde kanalen kunnen bekijken via DVB-C.
Boven op de slaapkamer wil ik de Horizon box hebben, echter zit hier alleen maar een COAX en 1 netwerkaansluiting.
Alle overige aansluitingen zitten in de meterkast en ik heb niet de mogelijkheid om extra kabels naar boven te trekken.

Op de site van UPC staat alleen iets over bestaande klanten die al een modem hebben en ik kan nergens iets vinden over nieuwe aansluitingen.

Weet iemand of dit mogelijk is?
 
Zoek functie op dit forum kan je helpen voor je post.

https://ziggoforum.nl/topics/48728/

en

https://ziggoforum.nl/topics/48926/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De eerste link gaat over mensen die geen horizon willen, deze mogen nu dus ook een andere mediabox kiezen.
Dit is dus niet van toepassing op mijn vraag.

De tweede link betreft situaties voor bestaande klanten die al een gewone modem hebben, zoals ik ook al in mijn TS schreef is dit wel te vinden.
Dit is dus ook niet van toepassing op mijn vraag aangezien ik nog geen klant ben.

Mijn antwoord is niet te vinden of het is anders geformuleerd.
 
Gewoon telefonisch bestellen.
Daar zal de vraag gesteld worden of u een meterkast of woonkamersituatie heeft.
In u geval dus een meterkastsituatie.

U krijgt dan alsnog een (losse) modem meegeleverd.
LET OP! De modem van de Horizon staat uitgeschakeld en kun je dus niet gebruiken!
 
Maar jij kan toch boven de modem aandoen, heb je daar internet en TV, beneden heb je niks nodig, wil je daar tv, doe je de coax erin, wil je internet doe je via Wifi.

Ja mensen met 2 modems heb je, maar met 2 geACtiveerde modems, ik ken de gevallen niet...
 
Alvast bedankt voor de reacties,

Het is de bedoeling dat de Horizon alleen als STB en mediabox gebruikt wordt.

Op de losse modem beneden komt dan mijn eigen router en de telefoon.
 
Gewoon zo ook bestellen via telefoon dan komt het helemaal goed.

Desnoods plan je gelijk een monteur mee, deze kan indien nodig dit nog wijzigen zoals jij het wilt.
 
Ondertussen telefonisch besteld (thanks for the tip!) en ik krijg "gewoon" een 2e modem, de 26 juni gaat het gebeuren :)

Morgen even de oude antieke AOP vervangen in de woonkamer voor een Tratec TRAS1000B zodat de TC7200 modem in de meterkast kan staan (8 meter KOKA799)
Alle coax, telefoon en netwerkaansluitingen zitten namelijk in de meterkast.
Dan kan de modem en alle KOKA799 mooi aangesloten worden op de Hirschmann GHV41MX (kabel waar de horizon op aangesloten wordt is 28 meter)

Zou helemaal goed moeten komen :)
 
Ik had maand geleden horizon besteld had al upc modem voor internet en telefonie hb gewoon horizon box ontvangen puur alleen voor tv heb de 150 mb snelheid
 
MagicOnline zei:
Ondertussen telefonisch besteld (thanks for the tip!) en ik krijg "gewoon" een 2e modem, de 26 juni gaat het gebeuren :)

Morgen even de oude antieke AOP vervangen in de woonkamer voor een Tratec TRAS1000B zodat de TC7200 modem in de meterkast kan staan (8 meter KOKA799)
Alle coax, telefoon en netwerkaansluitingen zitten namelijk in de meterkast.
Dan kan de modem en alle KOKA799 mooi aangesloten worden op de Hirschmann GHV41MX (kabel waar de horizon op aangesloten wordt is 28 meter)

Zou helemaal goed moeten komen :)

Op zich goed aangesloten maar waak ervoor dat je ook were niet teveel signaal naar de box stuurd.
Vindt de Horizon niet zo lekker ;-)

Mocht je horizon bij het aansluiten dus niet goed reageren, vraag dan of ern een monteur langskomt, die kan alles even doormeten en waar nodig optimaliseren.

In eerste instantie niet nodig, maar wacht niet te lang met bellen als je toch problemen ondervindt, zou zonde zijn als je daar weer lang op moet gaan wachten.
 
Terug
Bovenaan