• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

2e mediabox signaal

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Tjico30
  • Startdatum Startdatum
T

Tjico30

Ik heb gisteren mijn tweede mediabox gekregen.
In eerste instantie liep alles goed na het aansluiten ,zenders werden geinstalleerd ed.
Nu doen niet alle zenders het goed en on demand werkt ook niet.
Ik moet nu dus opzoek naar een retour geschikte versterker omdat mijn huidige versterker dat niet is.
Beetje rondgekeken maar schrok een beetje van de prijzen.
Na een beetje op internet zoeken kwam ik versterkers van Konig tegen die meer binnen mijn budget vallen.
Zijn dit de goede versterkers ,zo ja welke kan het dan het beste aanschaffen.
20DB of 30DB ,met of zonder gain en slope of beter met actief retour kanaal.
Kan een coaxkabel ook NIET retour geschikt zijn (of splitters)?
De lengte van de kabel is ongeveer20 meter
 
Het kan inderdaad zijn dat je splitter niet retour geschikt is.
Je moet echter even kijken hoe het signaal momenteel is op je modem, anders knalt het signaal misschien te hard op je modem.

Kijk eens op: 192.168.100.1 en post dat signaal eens. (Upstream en Downstream)
 
Zelfde problemen gehad maar het loont toch om een goede versterker te kopen.

Zoals bijvoorbeeld de Tratec FRA-752/N.
Op marktplaats worden deze NIEUW en ONGEBRUIKT aangeboden omdat veel mensen deze versterker krijgen van Ziggo (Interactieve Aansluitingspakket (ofzo)) en zelf alles al hebben. Prijzen vallen erg mee moet ik zeggen. (liggen rond de 45 euro) Ben via deze manier ook aan de versterker gekomen en ben er erg blij mee.

Mijn kabellengte is overigens ook 20 meter en het werkt prima in de slaapkamer. Deze versterker heeft een oplopende versterking (4 uitgangen en 1 ingang). Je zou dus je TV/Modem op de eerste of tweede ingang kunnen zetten en je TV in de slaapkamer op de vierde. Wel erop letten dat je de derde netjes afsluit met de bijgeleverde connectoren. Verder krijg je ook F-connectoren erbij (van een normale coax plug (female/male) naar F-connector) en ook kabeltjes van F-connector naar F-connector. Ik kreeg zelfs een Tratec Tras-1000/B WCD bij het pakket maar die heb ik niet hoeven te gebruiken.

Edit: ik heb die König versterker ook gehad maar die versterkt het complete signaal... Dat is niet zo handig aangezien je neem ik aan alleen je TV op de kabel van de 20 meter een sterk signaal wilt geven.
 
Bedankt voor jullie reactie,
Ik heb op dit moment een normale versterken met redelijk goed beeld (2 tv's achter deze versterker) als ik de tweede media box aansluit geeft deze op de zenders die hij wel laat zien (ned 1 ,2 en3) goed beeld. Zou die met de Konig zoveel slechter worden dan ?Nu zit er een Hirshmann ZVA134 op die niet retourgeschikt is,een konig die dat wel is zou dan toch moeten doen als ik de uitgang kan dempen?
 
Als je voor die König gaat liever een 20 dB dan een 30 DB want die laatste is echt veel te zwaar.
Je zult ook de demping goed moeten instellen.
Beginnen met veel demping en zolang de demping verminderen tot je overal goed beeld hebt. Daarna de demping nog iets verkleinen zodat je signaal iets sterker is dan je nodig hebt om variatie in signaalsterkte op te vangen.
 
Die König versterkers, met 20 db en 30 db versterking, hebben slechts één ingang en één uitgang, en zijn bedoeld om er een multitap of splitter achter te hangen met b.v. minimaal 6 uitgangen, vandaar ook de hoge versterking.

De versterker versterkt dan 20 db, de splitter of multitap verzwakt dat weer met 10 tot 15 db zodat je uiteindelijk uitkomt op 20 - 15 = 5 db pér uitgang, wat niet zoveel afwijkt van de standaard Tratec versterker die 4 db per uitgang versterkt. Alleen daar zit de splitter al ingebouwd in de versterker.
 
Terug
Bovenaan