• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

2e Horizon box

Berichten
36
Er is een optie om een een extra mediabox te bestellen, zowel bij de 'gewone" als bij het Horizon pakket.

Vraagje voor degenen die al zo'n 2e mediabox hebben .. is dat dezelfde als de 1e ? Dus met DVR, Wi-Fi en telefoon ?

En is die telefoonaansluiting dan ook te gebruiken ?
 
Nee, je krijgt dan de zwarte hd box, zonder opname en zonder wifi en telefoon.

Over een paar maanden komen de "client" kastjes van de Horizon uit.
Deze zet je dan bv op de slaapkamer en deze verbind via wifi, lan of coax naar je Horizon box.
Op de kleine box heb je dan dezelfde mogelijkheden zoals beneden, dus ook opnames maken en kijkenl, on demand, media etc, maar waarschijnlijk geen internet en telefoon.
 
bafplus zei:
maar waarschijnlijk geen internet en telefoon.

Klopt. Geen telefoon- en internetaansluiting zoals je hier kunt zien (foto's clientbox).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geen internet?
Waar is die Lan aansluiting dan voor?
Of wat dacht je van wifi?
 
Kom op zeg, je kan de clientbox via LAN of WiFi aansluiten voor televisie en de features, maar dat betekent niet dat er nog een PC op aangesloten kan worden zodat de clientbox een switch is ;).
 
bafplus zei:
Nee, je krijgt dan de zwarte hd box, zonder opname en zonder wifi en telefoon.

Over een paar maanden komen de "client" kastjes van de Horizon uit.
Deze zet je dan bv op de slaapkamer en deze verbind via wifi, lan of coax naar je Horizon box.
Op de kleine box heb je dan dezelfde mogelijkheden zoals beneden, dus ook opnames maken en kijkenl, on demand, media etc, maar waarschijnlijk geen internet en telefoon.

Creative Solution zei:
Klopt. Geen telefoon- en internetaansluiting zoals je hier kunt zien (foto's clientbox).

Even kijken als ik het goed begrijp, de 2e box is een standaardbox welke kleiner is, zonder opname, zonder wifi en zonder telefoon lees ik hierboven
En als je op de standaardbox op een 2e kamer wil gebruiken heb je NAAST de standaardbox een "client" kastje nodig welke de verbinding tussen de Horizon DVR en de Horizon standaard verzorgt ( waarschijnlijk zonder internet en telefoon )

En die verbinding kan dan via wifi, lan of coax zijn ??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bijna goed.

Die standarad box is er nu voor de extra tv's of voor mensen die geen Horizon willen.

heb je wel Horizon in je woonkamer staan dan kun je over een paar maanden de client kastjes bestellen welke je dan bij je extra tv's neerzet. Deze maakt via wifi,lan of coax verbinding met de Horizonbox en streamt het tv signaal end naar de client kastjes (vandaar de 6 tuners). Je kan dus op je Horizonbox programma's opnemen en dan bv op de slaapkamer die opname kijken. Dit geld dan natuurlijk ook voor je media in je netwerk.
Internet en telefonie blijven echter bij de Horizonbox en NIET bij de client kastjes, deze dienen enkel voor content.
 
Als de clientbox komt is die Cisco of Pace als tweede box niet meer nodig. Clientbox kan inderdaad via WiFi, LAN, of coax aangesloten worden. Clientbox maakt gebruik van de tuners en HDD in de Horizonbox. Zodoende kunnen ook opnames van de Horizonbox bekeken worden op de clientbox.

Edit: reactie tikken duurde iets te lang... ;D
 
creative, waarom sdie clienten box aansluiten via coax? Als deze gebruikt maak van de tuners van de hoofdbox? of heeft deze een eigen tuner en komt deze ipv de pace?
 
Als je de clientbox middels coax aansluit, maak je gebruik van MoCa. Zelf zal ik de clientbox via UTP (op de Horizonbox) aan gaan sluiten. Dit scheelt namelijk weer een 2-voudige splitter in het coaxnetwerk.
 
Terug
Bovenaan