• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

2de telefoonlijn met nummerbehoud KPN niet (meer) mogelijk?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter roenie70
  • Startdatum Startdatum
R

roenie70

Na een half jaar de kat uit de boom te hebben gekeken, wil ik nu graag onze tweede KPN lijn ook omzetten naar een lijn bij UPC (digitale telefonie).
Mij werd alleen net telefonisch gemeld dat dit niet meer mogelijk is met nummerbehoud van KPN. Dat zou alleen kunnen als je alletwee de nummers van KPN tegelijk overzet naar UPC.

Ik las na wat zoeken in dit forum dit:

Muxum-UPC zei:
Bij digitale telefonie (Voip) kun je een tweede telefoonlijn aansluiten al dan niet met een kpn-nummer wat je meeneemt.

Is het nu wel of niet mogelijk?

-R
 
Hoi,
2e lijn aanvragen kan altijd echter is het technisch niet mogelijk een 2e
nummer van KPN over te zetten.

Groetjes.
 
Heb je nu een werkende (2de) KPN lijn? Zo ja is het geen enkel probleem om het nummer mee te nemen naar een UPC lijn.
Als je mij je gegevens per PM wilt sturen zorg ik dat er contact met je opgenomen wordt.
 
Top Engbur! Je hebt een PM.

-R


Edit:
Het is geregeld. Het is dus wel mogelijk! Nogmaals bedankt Engbur!
 
Waarschijnlijk dacht de UPC-medewerker dat je ISDN van KPN had of iets dergelijks. Dan heb je 4 nummers, en dan is het volgensmij alleen mogelijk het hoofdnummer mee te nemen.
 
Ik had ISDN van KPN en ben over gegaan naar UPC digitale telefonie met behoud van twee van de vier nummers.
Binnen tien dagen was alles geregeld zonder enig probleem.

PJH zei:
Waarschijnlijk dacht de UPC-medewerker dat je ISDN van KPN had of iets dergelijks. Dan heb je 4 nummers, en dan is het volgensmij alleen mogelijk het hoofdnummer mee te nemen.
 
Dat is lekker dan >:(
Ik ben hier weken mee bezig geweest en kreeg continu te horen dat het technies niet mogelijk was om 2 van de 4 nr's van mijn isdn-lijn mee te nemen één was zakelijk en dan andere lijn was privé deze 2 wou ik in ieder geval menemen naar upc.
Uiteindelijk na weken werdt ik terug gebelt enigste wat mogelijk was is één van de nr's over zetten ik kon wel een 2e nr krijgen maar dat moest dan een nieuw nr van upc worden dat heb ik uiteindelijk dan ook maar gedaan.
Nu ik hoor dat het wel mogelijk is om 2 nr's mee te nemen daar baal ik goed van bd upc >:(

Lezer zei:
Ik had ISDN van KPN en ben over gegaan naar UPC digitale telefonie met behoud van twee van de vier nummers.
Binnen tien dagen was alles geregeld zonder enig probleem.

PJH zei:
Waarschijnlijk dacht de UPC-medewerker dat je ISDN van KPN had of iets dergelijks. Dan heb je 4 nummers, en dan is het volgensmij alleen mogelijk het hoofdnummer mee te nemen.
 
14 Kan ik mijn ISDN nummer meenemen?
Wanneer u ISDN hebt kunt u voor uw eerste lijn het ISDN hoofdnummer meenemen. Een willekeurig ondernummer kunt u meenemen voor een eventuele tweede lijn.
Bron: https://www.upc.nl/telefonie/vragen/
 
Nou, in elk geval lijkt het nu bij ons te gaan werken. Ik heb de machtiging verstuurd en wacht nu rustig af tot het geregeld is...

Trouwens, ik kreeg 11 dagen na mijn vraag via het UPC contactformulier een mail terug... dat het niet mogelijk is. ::)

-R
 
Terug
Bovenaan