• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

2de mediabox aansluiten op zolder. Geen sterk signaal. Help

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Don2one
  • Startdatum Startdatum
D

Don2one

Beste leden,

Ik heb onlangs al een paar weken geleden een nieuwe 2de box aangeschaft om boven ook digi tv te kunnen kijken.

Wil ik heb installeren zie ik gelijk al het probleem. Geen signaal.

Heb in de Woonkamer een Splitter voor Internet,Telefoon en Televisie.

Er gaat een kabel niet langer dan 5 meter naar mijn ouders kamer en dat is de eerste MediaBox.



Ik ben natuurlijk even op onderzoek gegaan en ik las op https://www.upc.nl/pdf/upc_ongestoord_genieten_boekje.pdf

Wel een paar nieuwe dingetjes zoals met een of andere splitter(wat voor splitter is dat)achter op de eerste RF-IN zetten en dan naar mijn 2de televisie boven. Erg leuk en aardig maar ik wil zelf ook zappen ipv naar beneden zappen.

Kan iemand mij vertellen wat ik allemaal moet aanschaffen om boven ook te kunnen kijken.
Ik hoop dat ik genoeg info doorgegeven heb en hoop graag dat een specialist hierover zou willen ontfermen.

Met vriendelijk groet,

Don
 
Beste Don,

Je kan uiteraard een Splitter achterop de RF Uit van de 1ste box zetten..
Echter weet ik niet welke boxen jij hebt, kan jij je profiel even aanvullen??

Je zou echter ook voor een opdruk versterker kunnen gaan, dan ben je van alle problemen af en heb je prima signaal overal in huis..

Splitter:
ES-02-1-HRCL_s.jpg


Opsteekverdeler_0020_TV_s.JPG


Versterker:
BDA-01HRCL_s.jpg


Meer informatie over alle zaken kan je vinden op digiproof
 
Beneden staat er een Cisco Mediabox HD DVR (8485DVB)

en boven zo'n mediabox volgens mij een Pace DCR


OP die Cisco heb ik geen RF Out.

Dat laatste over die opdrukversterker, weet u misschien hoe ik dat moet doen(kan ik dat ook die 2de box boven aansluiten), want beneden heb ik al zo'n versterker of ik dat een splitter (die in de hoofdingang zit)
 
Don2one zei:
Beste leden,



Ik ben natuurlijk even op onderzoek gegaan en ik las op https://www.upc.nl/pdf/upc_ongestoord_genieten_boekje.pdf

[/b]Wel een paar nieuwe dingetjes zoals met een of andere splitter(wat voor splitter is dat)achter op de eerste RF-IN zetten en dan naar mijn 2de televisie boven. Erg leuk en aardig maar ik wil zelf ook zappen ipv naar beneden zappen.

Kan iemand mij vertellen wat ik allemaal moet aanschaffen om boven ook te kunnen kijken.
Ik hoop dat ik genoeg info doorgegeven heb en hoop graag dat een specialist hierover zou willen ontfermen.

Met vriendelijk groet,

Don

Als je een splitter op die rf in zet en je sluit een kabel voor je 2e mediabox aan kan je beide mediaboxen gewoon los bedienen. Tis niet zo dat als je zapt boven dat hij dan ook beneden zapt.
 
Dus gewoon zo'n "speciale splitter" halen. en gewoon erop doen en is het dan gewoon opgelost:) anders ff nu kopen en testen, maar ik weet het echt niet zeker. Ik wil graag 1 keer shoppen en niet opeens een versterker halen:D

dus uit mijn conclusie hoef ik alleen mijn Splitter aan te sluiten op de eerste box, en via Out moet het dan naar mijn 2de box? voila of toch niet?

Scheelt toch in de kosten. Als je voor een splitter gaat kost die max 20 euro, met een versterker ben ik miminaal 61 kwijt.

Ik zit toch te twijfelen wat mij nou best uitkomt. Iemand enige suggesties.

En voor al die andere hulp ben ik trouwens zeer dankbaar ..many tnx
 
Nee, op de Cisco HD DVR zit geen Output.
Op de input zetten vergt problemen!

Dan is een versterker de beste oplossing.

Daar kan je 3x TV 1x Radio en 1x modem op aansluiten.
 
Kom net terug van de praxis en heb een versterker gekocht van rond 30 euro.
Medewerker vertelde mij dat het een splitter en versterker in 1 is,

Upc Splitter eruit en deze erin aansluiten en hopen dat ie het doet
 
Don2one zei:
Kom net terug van de praxis en heb een versterker gekocht van rond 30 euro.
Medewerker vertelde mij dat het een splitter en versterker in 1 is,

Upc Splitter eruit en deze erin aansluiten en hopen dat ie het doet

Ik verwacht dat je er verstandiger aan gedaan had om gelijk een goede versterker te kopen. Dat scheelt een paar tientjes en vermoedelijk heb je nu gewoon een kat in de zak gekocht. Ik hoop het niet voor je, maar vaak zijn die spullen uit de bouwmarkt niet echt je van het.
 
:P ik ga hem gelijk weer ruilen morgen, Jammer dat ik toch ben weggegaan:p
Zo'n opdrukversterker lijkt mij het best, maar is het dan niet zo dat ik dan ook mijn modem ga versterken?
En welke zouden jullie mij aanbevelen?

Deze van Tratec TV opdrukversterker BDA-01 lijkt mij wel mooi

BDA-01TKK.jpg


:) groetjes
 
Terug
Bovenaan