• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

29 ipadressen vastgelegd, toch verbindingsconflict!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter visserkevis
  • Startdatum Startdatum
V

visserkevis

Naast allerlei andere ellende met de Horzizon box heb ook ik verbindingsconflicten met mijn box.
Ik heb naar mijn idee ALLES gelezen wat hierover geschreven is op internet.

Het probleem is:

Zodra ik de mediabox uit- en aanzet kan ik op mijn nas en op mijn Plex DNLA server komen. Films zijn dan ook afspeelbaar, tenminste een aantal maar dat is weer een andere probleem :'(

Na een aantal uren, ik schat een uur of 6-8 ziet de horizon box de nas en de plex server niet meer (er zijn geen apparaten aangesloten...).

Als ik dan naar netwerkstatus ga kijken zie ik Verbindingsconflict staan.

Mijn netwerksituatie is:
- Cisco modem UPC (telefonie ook), wifi disabled, ingesteld als brug naar Apple router)
- Apple Airport extreme: via ethernet aangesloten op cisco, 2,4 + 5 Ghz WPA2, nas en plex server via gigabit ethernet aangesloten, draadloze clients zijn Airport express (aan hifi stereo) + iPad + iPhone + eventuele gasten.

De horizon box heb ik via de webbrowser benaderd en daar de wireless radio uitgezet en hem ingesteld op DHCP via ethernet. Geen problemen gezien daar.
De horizonbox draait op de nieuwste firmware, dat controleer ik regelmatig. Hoewel het menu nog steeds onbruikbaar traag is zie ik hier en daar wat nieuwe menu items ed. Lekker belangrijk, zorg eerst maar eens dat TV kijken gewoon goed gaat. (o had ik mijn oude lelijke zwarte cisco recorder nog maar!!)

De airport extreme is ingesteld als 'hoofdrouter', dwz hij vraagt een 77.xx ipadres op bij UPC (en krijgt dat ook). De airport deelt ipadressen uit in de range 10.0.1.2 - 10.0.1.200. De nas en de plex server hebben gereserveerde ipadressen in die range. Dat werkt ook goed (zie ik in de apple logfiles).

Voor de Horizon klotebox heb ik een tijdje gemonitord welke macadressen deze allemaal gebruikt, en al die adressen heb ik toegevoegd aan mijn dhcp reserveringen lijst. Totaal maar liefst 29 ipadressen!! Nog nooit zoiets belachelijks gezien, maar goed.
Als ik de horizon box uit- en aanzet zie ik dat hij inderdaad al deze gereserveerde ipadressen toe gewezen krijgt.
Dit hielp niet veel aan het probleem!
Tot slot heb ik de leasetijd van de gereserveerde ipadressen op 1 jaar gezet, ipv 1 dag. Ook dat loopt netjes, ik zie ipadressen staan met de leasetijd van een jaar (voor de horizon box).

Helaas werkt dat ook niet.

De monteur die geweest is zette na heel veel blabla de box een keer aan en uit, resette de netwerksettings en toen deed ie het weer. Tot een paar uur later.

UPC heb ik al tig keer gebeld. Er zou een lijnmeet mannetje komen maar die kwam doodleuk op een andere tijd dan afgesproken (was niet thuis). Klacht ingediend, mogelijk een schadevergoeding en u wordt teruggebeld voor een andere afspraak. Nooit meer iets van gehoord. Dus maandag maar weeeeer bellen.

Ik heb geprobeerd mijn abbonnement per direct te laten stoppen, maar dat was helaas niet mogelijk omdat de periode van 7 proefdagen voorbij was. Ik liet weten dat ik in die 7 dagen verschillende keren heb gebeld om te zeggen dat het product niet werkte, maar helaas kon (wil) men niks voor me doen.

Ik ben netwerkbeheerder van beroep, dus weet wel wat ik aan het doen ben. Mij is duidelijk dat deze klotebox gewoon niet klaar is om uitgeleverd te worden!

BAck to business: wie heeft de oplossing voor dit probleem??
 
Heb precies zelfde, alles wat op forum staat al geprobeert, maar net zoals jou het zelfde, zo kan je uren kijken en zo ineens niets meer met gevolg verbindings conflikt.

Maakt ook niet uit of het via kabel of wifi is bijde gooit i hem eruit na een tijd, ook als ik ip's vastzet via mac.

Heb het maar zo gelaten en me wdtv live weer eraan gehangen, en wat een opluchting, kabel erin en gaan met de mkvtjes zonder problemen.
 
Kun je op je Airport Extreme DHCP-Authoritative aanzetten? Misschien worth to try?
 
Waarom de NAS en de Plex een vast IP en de Horizon niet?
Bij mij heeft de HB een vast IP adres/subnetmask/dns en heb nooit problemen, ook niet dat er meerdere IP adressen worden geclaimed.
Ding draait al maanden stabiel.
 
MontyNick zei:
Waarom de NAS en de Plex een vast IP en de Horizon niet?
Bij mij heeft de HB een vast IP adres/subnetmask/dns en heb nooit problemen, ook niet dat er meerdere IP adressen worden geclaimed.
Ding draait al maanden stabiel.

Done that, zelfde probleem, zit je film tekijken stopt het ineens, en kan je box weer eens restarten omdat hij conflikt heeft. dus vast of niet probleem blijft hier bij mij.

Upc zou er gewoon beter aan doen om ons telaten kiezen aan netwerk met 1 vaste ip of via dhcp ook 1 ip, nu gaat het simpelweg fout omdat box zit tekutten met 29 ip's.
 
Ik ben ook geneigd een losse mediaspeler aan te schaffen en die aan de tv te hangen.
Maar de hoofdreden waarom ik toch maar weer een jaartje UPC heb genomen was dat ik dan geen mediaspeler hoefde aan te schaffen en dat TV kijken voortaan een geweldige ervaring zou worden.

Een ervaring is het zeker, maar wat voor een :o

DHCP-Authoritative kan volgens mij niet ingesteld worden op de Airport. Wel een goede tip, ik zal er eens naar googlen. Toch vermoed ik dat het niet alles zal oplossen, want er is geen andere DHCP server in mijn netwerk. Ik ga er ff op googlen dus.

De HB krijgt dus inderdaad altijd hetzelfde ipadres, via de reserveringslijst in de dhcp server, op basis van de mac adressen van de HB. Een vast ipadres instellen op de HB lijkt me zinloos, aangezien hij er dus toch nog 28 extra ipadressen bij gaat scharrelen. En om zeker te weten dat hij geen reeds vergeven ipadressen claimt (bijv. adressen vasthoudt na het verlopen van de leasetijd) heb ik die reserveringen gemaakt. Dan weet ik zeker dat hij adressen gebruikt die niet in gebruik waren / zijn door andere apparaten in huis.

Fijn dat er antwoorden komen! Wellicht gaat dit toch nog opgelost worden??
 
Even een paar screenshotjes erbij van wat ik zie bij status thuisnetwerk:
 

Bijlagen

  • ImageUploadedByTapatalk1352635209.845354.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1352635209.845354.jpg
    67,5 KB · Weergaven: 85
  • ImageUploadedByTapatalk1352635239.144439.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1352635239.144439.jpg
    76,5 KB · Weergaven: 67
visserkevis zei:
Even een paar screenshotjes erbij van wat ik zie bij status thuisnetwerk:

Controleer voor de zekerheid ook even (voor zover je dat niet gedaan hebt) of wat je op de TV ziet, ook overeenkomt met wat je in de webinterface ziet.
Ik heb al vaak meegemaakt dat daar grote verschillen inzitten.
 
29 IP-adressen?!? Bij mij jongt hij er maar 20 bij.

Heb je enig idee welk adres(sen) van de HB conflicten oplevert?
 
Na talloze telefoontjes en ergenissen >:( >:( >:( heb ik ook mijn mediaplayer er weer aan gehangen, wat een verademing. Laten ze nu eerst de problemen oplossen voor dat ze weer een box uitgeven. Scheelt een hoop ergenis!!! >:(
 
Terug
Bovenaan