V
visserkevis
Naast allerlei andere ellende met de Horzizon box heb ook ik verbindingsconflicten met mijn box.
Ik heb naar mijn idee ALLES gelezen wat hierover geschreven is op internet.
Het probleem is:
Zodra ik de mediabox uit- en aanzet kan ik op mijn nas en op mijn Plex DNLA server komen. Films zijn dan ook afspeelbaar, tenminste een aantal maar dat is weer een andere probleem :'(
Na een aantal uren, ik schat een uur of 6-8 ziet de horizon box de nas en de plex server niet meer (er zijn geen apparaten aangesloten...).
Als ik dan naar netwerkstatus ga kijken zie ik Verbindingsconflict staan.
Mijn netwerksituatie is:
- Cisco modem UPC (telefonie ook), wifi disabled, ingesteld als brug naar Apple router)
- Apple Airport extreme: via ethernet aangesloten op cisco, 2,4 + 5 Ghz WPA2, nas en plex server via gigabit ethernet aangesloten, draadloze clients zijn Airport express (aan hifi stereo) + iPad + iPhone + eventuele gasten.
De horizon box heb ik via de webbrowser benaderd en daar de wireless radio uitgezet en hem ingesteld op DHCP via ethernet. Geen problemen gezien daar.
De horizonbox draait op de nieuwste firmware, dat controleer ik regelmatig. Hoewel het menu nog steeds onbruikbaar traag is zie ik hier en daar wat nieuwe menu items ed. Lekker belangrijk, zorg eerst maar eens dat TV kijken gewoon goed gaat. (o had ik mijn oude lelijke zwarte cisco recorder nog maar!!)
De airport extreme is ingesteld als 'hoofdrouter', dwz hij vraagt een 77.xx ipadres op bij UPC (en krijgt dat ook). De airport deelt ipadressen uit in de range 10.0.1.2 - 10.0.1.200. De nas en de plex server hebben gereserveerde ipadressen in die range. Dat werkt ook goed (zie ik in de apple logfiles).
Voor de Horizon klotebox heb ik een tijdje gemonitord welke macadressen deze allemaal gebruikt, en al die adressen heb ik toegevoegd aan mijn dhcp reserveringen lijst. Totaal maar liefst 29 ipadressen!! Nog nooit zoiets belachelijks gezien, maar goed.
Als ik de horizon box uit- en aanzet zie ik dat hij inderdaad al deze gereserveerde ipadressen toe gewezen krijgt.
Dit hielp niet veel aan het probleem!
Tot slot heb ik de leasetijd van de gereserveerde ipadressen op 1 jaar gezet, ipv 1 dag. Ook dat loopt netjes, ik zie ipadressen staan met de leasetijd van een jaar (voor de horizon box).
Helaas werkt dat ook niet.
De monteur die geweest is zette na heel veel blabla de box een keer aan en uit, resette de netwerksettings en toen deed ie het weer. Tot een paar uur later.
UPC heb ik al tig keer gebeld. Er zou een lijnmeet mannetje komen maar die kwam doodleuk op een andere tijd dan afgesproken (was niet thuis). Klacht ingediend, mogelijk een schadevergoeding en u wordt teruggebeld voor een andere afspraak. Nooit meer iets van gehoord. Dus maandag maar weeeeer bellen.
Ik heb geprobeerd mijn abbonnement per direct te laten stoppen, maar dat was helaas niet mogelijk omdat de periode van 7 proefdagen voorbij was. Ik liet weten dat ik in die 7 dagen verschillende keren heb gebeld om te zeggen dat het product niet werkte, maar helaas kon (wil) men niks voor me doen.
Ik ben netwerkbeheerder van beroep, dus weet wel wat ik aan het doen ben. Mij is duidelijk dat deze klotebox gewoon niet klaar is om uitgeleverd te worden!
BAck to business: wie heeft de oplossing voor dit probleem??
Ik heb naar mijn idee ALLES gelezen wat hierover geschreven is op internet.
Het probleem is:
Zodra ik de mediabox uit- en aanzet kan ik op mijn nas en op mijn Plex DNLA server komen. Films zijn dan ook afspeelbaar, tenminste een aantal maar dat is weer een andere probleem :'(
Na een aantal uren, ik schat een uur of 6-8 ziet de horizon box de nas en de plex server niet meer (er zijn geen apparaten aangesloten...).
Als ik dan naar netwerkstatus ga kijken zie ik Verbindingsconflict staan.
Mijn netwerksituatie is:
- Cisco modem UPC (telefonie ook), wifi disabled, ingesteld als brug naar Apple router)
- Apple Airport extreme: via ethernet aangesloten op cisco, 2,4 + 5 Ghz WPA2, nas en plex server via gigabit ethernet aangesloten, draadloze clients zijn Airport express (aan hifi stereo) + iPad + iPhone + eventuele gasten.
De horizon box heb ik via de webbrowser benaderd en daar de wireless radio uitgezet en hem ingesteld op DHCP via ethernet. Geen problemen gezien daar.
De horizonbox draait op de nieuwste firmware, dat controleer ik regelmatig. Hoewel het menu nog steeds onbruikbaar traag is zie ik hier en daar wat nieuwe menu items ed. Lekker belangrijk, zorg eerst maar eens dat TV kijken gewoon goed gaat. (o had ik mijn oude lelijke zwarte cisco recorder nog maar!!)
De airport extreme is ingesteld als 'hoofdrouter', dwz hij vraagt een 77.xx ipadres op bij UPC (en krijgt dat ook). De airport deelt ipadressen uit in de range 10.0.1.2 - 10.0.1.200. De nas en de plex server hebben gereserveerde ipadressen in die range. Dat werkt ook goed (zie ik in de apple logfiles).
Voor de Horizon klotebox heb ik een tijdje gemonitord welke macadressen deze allemaal gebruikt, en al die adressen heb ik toegevoegd aan mijn dhcp reserveringen lijst. Totaal maar liefst 29 ipadressen!! Nog nooit zoiets belachelijks gezien, maar goed.
Als ik de horizon box uit- en aanzet zie ik dat hij inderdaad al deze gereserveerde ipadressen toe gewezen krijgt.
Dit hielp niet veel aan het probleem!
Tot slot heb ik de leasetijd van de gereserveerde ipadressen op 1 jaar gezet, ipv 1 dag. Ook dat loopt netjes, ik zie ipadressen staan met de leasetijd van een jaar (voor de horizon box).
Helaas werkt dat ook niet.
De monteur die geweest is zette na heel veel blabla de box een keer aan en uit, resette de netwerksettings en toen deed ie het weer. Tot een paar uur later.
UPC heb ik al tig keer gebeld. Er zou een lijnmeet mannetje komen maar die kwam doodleuk op een andere tijd dan afgesproken (was niet thuis). Klacht ingediend, mogelijk een schadevergoeding en u wordt teruggebeld voor een andere afspraak. Nooit meer iets van gehoord. Dus maandag maar weeeeer bellen.
Ik heb geprobeerd mijn abbonnement per direct te laten stoppen, maar dat was helaas niet mogelijk omdat de periode van 7 proefdagen voorbij was. Ik liet weten dat ik in die 7 dagen verschillende keren heb gebeld om te zeggen dat het product niet werkte, maar helaas kon (wil) men niks voor me doen.
Ik ben netwerkbeheerder van beroep, dus weet wel wat ik aan het doen ben. Mij is duidelijk dat deze klotebox gewoon niet klaar is om uitgeleverd te worden!
BAck to business: wie heeft de oplossing voor dit probleem??
